Skip to main content
Marketing Management

Marketing Management

Du får styrket dine kompetencer som marketingleder samtidig med, at du får de nyeste metoder til at sætte strategiske mål for din marketingindsats og skabe værdi for din organisation. Du løser konkrete udfordringer fra din hverdag, mens du er på skolebænken, og du bliver undervist af aktive frontløbere fra branchen.

Marketing Management er for dig, der er marketingleder eller -specialist, og som ønsker opdaterede kompetencer inden for marketingstrategi, -eksekvering og -ledelse.

Uddannelsen giver dig teoretisk indsigt og praktiske værktøjer til at lægge en strategisk funderet plan og føre den ud i livet – til værdi for din organisation.

Du bliver undervist af erfarne eksperter fra marketingsverdenen, som kombinerer oplæg, inspiration og best practises med konkrete situationer, du som marketingansvarlig bliver konfronteret med i dit job.

Derfor skal du tage kurset i Marketing Management

På kurset bliver du opdateret på de nyeste tendenser og redskaber inden for branchen, og du lærer at sætte dem i spil med resten af din organisation og eksterne samarbejdspartnere.

Kurset hjælper dig også med at sætte fart på din marketingkarriere. Du bliver en attraktiv medarbejder med opdaterede kompetencer, og du vil være tryggere, dygtigere og mere selvsikker i din nuværende eller kommende rolle som marketingleder.

På kurset lærer du at

  • skabe resultater som marketingleder
  • styrke marketingfunktionens effekt i din organisation
  • lede processer og udvikle andres kompetencer
  • øge kreativiteten hos dig selv og dit team og forløse virksomhedens idépotentiale
  • udvikle metoder til at sikre større ROI af dine marketinginvesteringer, brand, marketingstrategi og marketingplanlægning.

Kurset er for dig

Du får mest ud af kurset, hvis du har minimum to års erfaring med marketingarbejde.

Du har sandsynligvis allerede haft flere ansvarsområder inden for marketingpalletten, og du er nu på vej ind i en egentlig ledelsesrolle. Måske sidder du allerede i en ledende stilling – men du har aldrig fået egentlig undervisning i alt det, du arbejder med til daglig.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du er i tvivl om, hvorvidt kurset passer til dine behov.

Sådan foregår undervisningen

Marketing Management forløber over 3 måneder og består af 6 hele undervisningsdage. Kurset er opbygget af 3 moduler á 3x2 hele undervisningsdage

  • Modul 1: Ledelse og organisering
  • Modul 2: Brand, marketingstrategi og marketingplanlægning
  • Modul 3: Aktivering af marketingplanen

Modul 1: Ledelse og organisering

Modulet sætter fokus på at definere klare opgaver for din marketingafdeling, så du kan sætte mål og KPI’er, der fører til et bedre resultat for din organisation.

Du får værktøjer til at skabe fokus, retning og etablere den rette teamsammensætning, og du bliver undervist i, hvordan marketingfunktionen skal samarbejde på tværs af virksomheden.

Du stifter også bekendtskab med agil ledelse, og du lærer, hvordan du løbende tilpasser dit team og dine medarbejderes forskellige kompetencer.

Modul 2: Brand, marketingstrategi og marketingplanlægning

Vi løfter blikket og kigger ind i en verden hvor globalisering, digitalisering og brancheglidning sætter nye agendaer. Formålet er at diskutere – og forhåbentlig besvare – spørgsmålene:

  • Hvilke vedvarende konkurrencemæssige fordele har en virksomhed eller et brand, som ikke kan kopieres eller købes?
  • Hvordan arbejder du med dit brand, så du skaber sammenhæng mellem brandet og marketingaktiviteterne?

Vi ser på konkrete cases og på, hvad du skal overveje, når brandstrategien defineres. Du lærer også at opbygge marketingplaner, som er effektive og målrettede – og du lærer at sikre, at planerne hænger sammen med marketingstrategien.

Vi arbejder med en forståelse for hvilken værdiskabelse marketing skaber, og hvordan vi arbejder med opsætning af målsætninger, scorecard og performance management.

Du lærer, hvordan du bygger planen og måler effekten – og vi arbejder med en konkret case om, hvordan der arbejdes med marketingplaner og målinger.

Modul 3: Aktivering af marketingplanen

Her stiller vi et par af de helt centrale spørgsmål:

  • Hvad skal der til, når du aktiverer din marketingplan, hvilke teknologier skal i spil? Og hvordan arbejder du effektivt med en contentstrategi, der arbejder på tværs af alle platforme med ekstra fokus på PR og sociale medier?
  • Hvordan arbejder du med digital marketing management gennem alle marketingprocesser, og hvilke MarTech-områder skal din virksomhed overveje?
  • CRM og marketing automation fletter sig sammen, så hvordan sikrer du som leder overblikket over, at alle bidragsydere til den samlede strategi trækker i samme retning og forstår hinandens specialer?

Mød dine undervisere

Birgitte Mabeck – Birgitte har flere års ledelseserfaring som marketing- og kommunikationsdirektør i virksomheder som ISS, Nilfisk, Thrane og Thrane, SAP og Røde Kors. Hun er uddannet på University of Greenwich i London og er gennemgående underviser på Marketing Management.

Jes Rørbech – Jes driver konsulenthuset MOMENTO, som rådgiver om strategi og marketingledelse med afsæt i +15 års konsulenterfaring fra virksomheder som Valtech og AHEAD group. Har tidligere været CRM- og medieansvarlig hos LEGO og projekt- og medierådgiver hos Leo Burnett Worldwide.

Ken Helleskov Andersen – Ken har en lang, international karriere bag sig med ledende stillinger inden for salg og marketing i globale virksomheder som Carlsberg, Cadbury Schweppes, Colgate-Palmolive og Bacardi-Martini. Inden han kom til Kræftens Bekæmpelse var han CEO hos Telia.

Anne-Mette Højland Jensen – Anne-Mette er ejer og stifter af konsulent- og designbureauet IDna Group, der har lavet visuelle identiteter, pakkedesign mm. for brands som Irma, Faxe Kondi og Willumsens Museum.

Kirsten Dinesen – Kirsten er direktør og ejer af Frontpage PR og Kommunikation og forfatter til bogen ”Forbrugeren i førersædet”, samt en lang række artikler om marketing og direct mail. Kirsten er specialiseret i metoder og strategier til at skabe synergi mellem digital kommunikation, PR og e-mail-markedsføring.

Bo Sannung – Bo er Chief Commercial Officer i bureauet Agillic. Han har lang erfaring fra SAS Intstitute, PensionDanmark, Wunderman, Tribal DDB, Danske Bank, Nordania Leasing og underviser på Marketing Management-kurset i CRM og Marketing Automation.

Kim Blandfort Christensen – Kim er selvstændig ledelsesrådgiver og iværksætter. Han har lang ledelseserfaring som Chief Marketing Officer i AP Pension, NNIT og Nordania Leasing og underviser på Marketing Management-kurset i sammenhængskraften mellem marketing, salg og kundeservice.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen. Der bliver serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
Eksamen:
- DMJX, København
Undervisere: Birgitte Mabeck
Kursustype: Kursus
Kursusnummer: 2209255100
Pris: DKK 26.125,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Gennemgående underviser på dette kursus

Underviser, IAA Marketing Management, Birgitte Mabeck

Birgitte Mabeck

Har flere års ledelses- og marketing management-erfaring som marketing- og kommunikationsdirektør i virksomheder som ISS, Nilfisk, Thrane og Thrane, SAP og Røde Kors. Uddannet på University of Greenwich i London, MSc. International Marketing and Economics (cand.merc.int) og gennemgående underviser på Marketing Management-kurset.

Tidligere kursister om kurset

Jeg har fået konkrete værktøjer, jeg kan bruge med det samme i mit arbejde. Jeg føler virkelig, jeg er blevet opkvalificeret – og så kan jeg nu i højere grad dokumentere værdien af det arbejde, jeg udfører.

Charlotte Rosell, Digital Marketing Manager, Miller Pen Co.

Jeg har fået nogle fede værktøjer og er blevet klædt virkelig godt på til mit arbejde. Det har været skønt at komme tilbage på skolebænken og få lov at nørde lidt.

Anette Skrumsager, Senior Social Media Strategist, Nykredit

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt