Skip to main content
Kursus Lav visuelt indhold til sociale medier

Lav visuelt indhold til sociale medier - online

Vil du gerne have, at dit indhold bliver set, liket, kommenteret og delt på sociale medier? Så er det ikke nok at skrive tekst.

På dette onlinekursus i visuel formidling lærer du at producere kreativt, visuelt og populært content til sociale medier.

Visuelt indhold virker på sociale medier

Konkurrencen om brugernes opmærksomhed er hård på sociale medier. Men tilføjer du overbevisende visuelle elementer og grafik til dit indhold, viser undersøgelser at dit indhold kan generere op til 94% flere visninger. Hvis du vil være med i konkurrencen om brugernes opmærksomhed, er det afgørende, at du giver dem noget at se på – og ikke bare at læse.

Lær at producere billeder, grafik og video

På dette kursus i visuel formidling lærer du, hvordan du nemt og hurtigt selv producerer visuelt indhold til sociale medier – fx foto, grafik og video. På kurset lærer du at bruge en række lettilgængelige og ofte gratis redskaber, som gør det nemt for selv ikke-trænede hurtigt at producere visuelt SoMe-content.

Enkle redskaber, som du kan bruge, selvom du ikke arbejder med grafisk produktion i forvejen.

På dette kursus lærer du, at

  • Producere fotos med tekst til Facebook og Instagram
  • Udvælge det gode billede til dine opslag
  • Producere korte animerede explainervideoer
  • Producere basic grafisk design og bruge visuel historiefortælling
  • Generere gode, kreative idéer til dit visuelle indhold Dimensionere dine opslag, så de passer til Facebook og Instagram

Kurset er for dig

Kurset er til dig, der har ansvaret for at skabe engagerende og populære opslag på sociale medier. Kurset er især rettet mod dig, der ikke i forvejen er trænet i digital grafisk produktion.

Sådan foregår undervisningen

Kurset er meget praktisk orienteret. Undervisningen veksler mellem case-baserede oplæg og introduktioner til diverse redskaber samt øvelser.

Der vil være mange træningsøvelser med afsæt i at lave indhold til din egen organisation som case, hvor du selv skal anvende de udvalgte redskaber til at producere visuelt indhold.

Sådan er dit onlinekursus bygget op

Vi har opdelt dit kursus i flere mindre moduler. En del af kurset vil være små videoer med øvelser, du kan lave, når du har tid. Det giver dig mulighed for at fordybe dig, fordi du laver øvelserne i dit eget tempo.

Vi lægger et par af øvelserne og on-demand-videoerne uden for de planlagte kursusdage. Så har du mere tid til at arbejde på egen hånd og gense øvelsesvideoerne, hvis du har behov for det.

På den måde er du sikret et endnu bedre udbytte af kurset. Der er naturligvis også live onlineundervisning med dine medkursister og underviseren, hvor i fællesskab diskuterer og evaluerer.

Sådan foregår det

Inden kursusstart modtager du to mails: En nem og overskuelig sådan gør du-mail, samt selve kursusmailen.

Kursusmailen indeholder kursets opbygning med en klar oversigt over forløbet – opbygget i moduler. I hvert modul er det tydelig beskrevet, hvad du skal gøre. Der vil også være videoer og links til onlineundervisningen.

Du modtager begge mails ca. en uge inden kursusstart, så du kan nå at forberede dig inden første webinar. Du vil også modtage mails med tips og trick undervejs, samt opgaver og remindere.

Onlinekurset foregår over 2 hele dage med både selvstændigt arbejde, live-sessions og gruppesessions + et forberedende modul – modul 0.

Modul 0: forberedelse inden livesessions (fra 25. maj)

I kursusmailen kan du se en tutorial-video, og du finder beskrivelsen af den øvelse, du skal have forberedt og indsendt til kursusstart.

Onsdag 3. juni

09:50-10.00 Det virtuelle kursuslokale (Zoom) åbner til en kaffesnak

10.00-11.30 Undervisning med Emma

11.30-12.30 Øvelser på egen hånd

12.30-13.30 Frokostpause

13.30-14.00 Opsamling

14.00-15.30 Øvelser på egen hånd

15.30-16.00 Opsamling og afrunding

 

Der vil være mulighed for at kontakte underviserne under de selvstændige øvelser for hjælp og sparring.

 

Torsdag 4. juni

09:50-10.00 Det virtuelle kursuslokale (zoom) åbner til en kaffesnak

10.00-11.00 Undervisning med Tine

11.00-12:30 Øvelser på egen hånd

12:30-13.30 Frokost

13.30-14.00 Opsamling

14.00-15.00 Øvelser på egen hånd

15.00-16.00 Opsamling og afslutning

 

Vi glæder os til at se dig i det virtuelle kursuslokale

Kurser

Undervisere på dette kursus

Tine Pia Jensen

Tine Pia Jensen

Tilrettelægger og selvstændig videoproducent med fokus på film- og videoproduktion, branding og design. Hun har bl.a. fungeret som TV-tilrettelægger hos DR samt leveret film til Undervisningsministeriet, og en lang række mindre virksomheder og organisationer i både ind- og udland.

Emma Milner

Emma Milner

Emma Milner kombinerer den nyeste viden indenfor digital markedsføring og sociale medier, med en forståelse for visuel identitet og branding. Gennem en årrække hos førende kreative bureauer i New York har hun skabt reklamekampagner og marketingsstrategier for brands såsom Pepsi, Nestlé og Universal Music. Nu står hun i spidsen for sit eget bureau, Poncho, som hjælper iværksættere med at udnytte deres digitale potentiale.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt