Lær at navigere i den nye medievirkelighed

Nye medier dukker op, gamle mister terræn, men ingen kender morgendagens kommunikationskanaler. På kurset lærer du, hvordan du gør kommunikation mellem virksomheden og jeres målgrupper mere relevant, dyb og langtidsholdbar - uanset medievalg.

Derfor skal du tage kurset
Kommunikationsfolk er i stigende grad udfordret af den nye medievirkelighed. Løsninger, der er effektive i dag, kan være uvirksomme i morgen.

Derfor er det aktuelt at re-tænke sin kommunikation.

På kurset lærer du at skabe et solidt fundament for din kommunikation.

Du skal etablere en meningsfuld profil, der kan bruges til kontinuerlig positionering og til at gøre kommunikationen relevant i forhold til alle målgrupper – uanset hvilke kanaler, der er aktuelle og mest effektive på det pågældende tidspunkt.

Kurset er tilrettelagt som en workshop og bygger på erfaringer og arbejdsmetoder, som kommunikationsbureauet HALO bruger i deres arbejde med at udvikle kommunikationsstrategier.

Du lærer at:

  • tilrettelægge jeres kommunikation med omverdenen i forhold til den omskiftelige medievirkelighed.
     
  • forstå corporate purpose som krumtap for virksomhedens/organisationens kommunikationsarbejde.
     
  • skabe en rød tråd i kommunikationsarbejdet og sikre en langsigtet, kontinuerlig positionering.
     
  • komme tættere på dine stake-holdere, og ramme dem mere præcist.
     
  • arbejde med relevans og tilgængelighed for din virksomhed eller organisation – fra push-kommunikation til synlighed og interaktion.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder med kommunikation; som kommunikationschef, kommunikationsmedarbejder eller som ansvarlig for indkøb af kommunikationsydelser.

For at få det fulde udbytte af kurset skal du have minimum to års erfaring i jobbet.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem teoretisk indføring i temaet og gruppearbejde med udgangspunkt i konkrete cases. Kombinationen giver dig masser af hands-on erfaringer.

Der er desuden besøg på HALO, hvor du oplever, hvordan teorien anvendes i praksis.

  • Medbring egen bærbar computer. Husk oplader.
     
  • Forvent ca. to timers forberedende læsning før kurset. 
     
  • Du får kompendium med modelapparater og litteraturlister til selvstudie efter kurset.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag. 

 

På kurset møder du

Nikolaj Buchardt

Adm. direktør i HALO, er uddannet journalist med erfaringer fra både DR og Christiansborg. Arbejder i reklame- og kommunikationsbranchen med speciale i Corporate communication.

Mikkel Andersen

Direktør HALO, arbejder med kommunikation og branding for nogle af verdens mest interessante virksomheder. Har mere end 10 års erfaringer fra andre bureauer og den grønne tænketank Sustainia.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram