Skip to main content
Kursus – Intensivt grundkursus i reklamesprog

Kreativ kommunikation og portfolioudvikling

Intensivt grundkursus i kreativ og konceptuel tænkning, problemløsning og kommunikation. Efter kurset har du en personlig portfolio, som du kan bruge til at søge ind på en kreativ uddannelse eller til få foden inden for på et reklamebureau i Danmark eller i udlandet.

Derfor skal du tage kurset

Som et ungt tekst-, tegne- eller idétalent kan det være svært at finde ud af, hvordan du skal kanalisere alle dine kreative tanker og talenter i en retning, så du kan gøre din opfindsomhed til en professionel levevej eller formel studieretning.

Det lærer du på det her kursus, hvor din erfarne underviser Michael Nyrop trækker dig igennem et intensivt og horisontudviklende mesterlæreforløb – og giver dig et sprog for den sprudlende kreative energi, som vi gætter på, du har inde i dit hoved.

Efter kurset har du en god forståelse af det fundamentale reklamesprog. Samtidig har du fået taget hul på at opbygge en portfolio, der kan hjælpe dig med at komme igennem nåleøjet til optagelsesprøven på dit drømmestudie inden for kreativ kommunikation eller gøre dig attraktiv ift. jobs på bureauer.

Det lærer du

Vi starter med det allermest grundlæggende inden for kreativ kommunikation: krydsmetoden. Du lærer at kombinere forskellige idéer eller elementer, så der opstår en ny mening. Derudover lærer du om:

  • idégenereringsmetoder
  • konceptudvikling
  • art direction og grafisk design
  • kreativ tekstudvikling
  • storytelling og storydoing
  • AI-generering af idévinkler og visuals
  • optagelsesprøverne på dit kreative drømmestudie
  • portfoliostrategi og -udformning

Du får også personlig portfoliocoaching inden for lige netop dit interesseområde, så du bliver skarp på, hvilken kreativ retning du skal bevæge dig i – og så du med tiden kan lære at udvikle og udtrykke dig med din egen, personlige kreative stemme.

Kurset er for dig

Du er et yngre kreativt talent, nok mellem 18 og 25 år. Du vil gerne arbejde på et kreativt bureau og leder efter et sted at starte. 

Du har sandsynligvis planer om at søge ind på en af de store kreative uddannelser (fx Hyper Island, London College of Communication, Miami Ad School eller Kreativ Kommunikation her på DMJX), og du vil gerne styrke dine kreative kompetencer og dine chancer for at komme til optagelsesprøve. 

Grundlæggende er kurset for dig, der gerne vil teste dine kreative evner – og blive bevidst om perspektiverne af dit talent.

Sådan foregår undervisningen

Undervisningen er tilrettelagt som et intensivforløb i januar 2024. Undervisningsdage og tidspunkter er som følger:

  • Lørdag den 13. januar 2024, fysisk fremmøde kl. 10-16
  • Søndag den 14. januar 2024, fysisk fremmøde kl. 10-16
  • Søndag den 21. januar, online kl. 10-11.30
  • Lørdag den 27. januar, fysisk fremmøde kl. 10-16
  • Søndag den 28. januar 2024, fysisk fremmøde kl. 10 -16

Prisen er kr. 11.300 ekskl. moms og kr. 14.125 inkl. moms.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.

Bemærk

Når du tilmelder dig kurset, skal du udfylde felter, der bl.a. hedder: 

  • "Stilling"
  • "Arbejdsplads"
  • "Afdeling"

Vi er klar over, at du sansynligvis er ung og ikke er på arbejdsmarkedet. Skriv derfor blot

  • "Kommende studerende"
  • "School of life"
  • "Afdelingen for Interne Affærer"

... eller noget i den retning.

Kurser

Undervisere på dette kursus

Michael Nyrop

Michael Nyrop

Michael er reklameuddannet fra Buckinghamshire New University i England og har 23 års erfaring fra bureauer i London og København – bl.a. Hjaltelin Stahl, DDB og Robert/Boisen & Like-minded. Han har vundet guld og bronze til Cannes Lions (reklameverdenens Oscar) og en D&AD Pencil. Er selvstændig med eget bureau og har undervist både på Reklamelinjen og på Kreativ Kommunikation her på DMJX.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt