Kreativ kommunikation og portfolioudvikling
Intensivt grundkursus i kreativ og konceptuel tænkning, problemløsning og kommunikation. Efter kurset har du en personlig portfolio, som du kan bruge til at søge ind på en kreativ uddannelse eller til få foden inden for på et reklamebureau i Danmark eller i udlandet.
Derfor skal du tage kurset
Som et ungt tekst-, tegne- eller idétalent kan det være svært at finde ud af, hvordan du skal kanalisere alle dine kreative tanker og talenter i en retning, så du kan gøre din opfindsomhed til en professionel levevej eller formel studieretning.
Det lærer du på det her kursus, hvor din erfarne underviser Michael Nyrop trækker dig igennem et intensivt og horisontudviklende mesterlæreforløb – og giver dig et sprog for den sprudlende kreative energi, som vi gætter på, du har inde i dit hoved.
Efter kurset har du en god forståelse af det fundamentale reklamesprog. Samtidig har du fået taget hul på at opbygge en portfolio, der kan hjælpe dig med at komme igennem nåleøjet til optagelsesprøven på dit drømmestudie inden for kreativ kommunikation eller gøre dig attraktiv ift. jobs på bureauer.
Det lærer du
Vi starter med det allermest grundlæggende inden for kreativ kommunikation: krydsmetoden. Du lærer at kombinere forskellige idéer eller elementer, så der opstår en ny mening. Derudover lærer du om:
- idégenereringsmetoder
- konceptudvikling
- art direction og grafisk design
- kreativ tekstudvikling
- storytelling og storydoing
- AI-generering af idévinkler og visuals
- optagelsesprøverne på dit kreative drømmestudie
- portfoliostrategi og -udformning
Du får også personlig portfoliocoaching inden for lige netop dit interesseområde, så du bliver skarp på, hvilken kreativ retning du skal bevæge dig i – og så du med tiden kan lære at udvikle og udtrykke dig med din egen, personlige kreative stemme.
Kurset er for dig
Du er et yngre kreativt talent, nok mellem 18 og 25 år. Du vil gerne arbejde på et kreativt bureau og leder efter et sted at starte.
Du har sandsynligvis planer om at søge ind på en af de store kreative uddannelser (fx Hyper Island, London College of Communication, Miami Ad School eller Kreativ Kommunikation her på DMJX), og du vil gerne styrke dine kreative kompetencer og dine chancer for at komme til optagelsesprøve.
Grundlæggende er kurset for dig, der gerne vil teste dine kreative evner – og blive bevidst om perspektiverne af dit talent.
Sådan foregår undervisningen
Undervisningen er tilrettelagt som et intensivforløb i januar 2024. Undervisningsdage og tidspunkter er som følger:
- Lørdag 2. november 10-16
- Søndag 3. november 10-16
- Søndag 10. november online 13-15
- Lørdag 16. november 10-16
- Søndag 17. november 10-16
- Søndag 24. november online 13-15
- Søndag 1. december 10-16
Prisen er kr. 11.300 ekskl. moms og kr. 14.125 inkl. moms.
Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.
Kurser
Kursusstart: | |
Dato og sted: |
- DMJX, København
- DMJX, København
- Online
- DMJX, København
- DMJX, København
- Online
- DMJX, København
|
Undervisere: | Michael Nyrop |
Kursustype: | Kursus |
ECTS point: | 0 |
Kursusnummer: | 2411254366 |
Pris: |
DKK 14.000,- Eks. Moms
Moms
Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms. |
Undervisere på dette kursus
Michael Nyrop
Michael er reklameuddannet fra Buckinghamshire New University i England og har 23 års erfaring fra bureauer i London og København – bl.a. Hjaltelin Stahl, DDB og Robert/Boisen & Like-minded. Han har vundet guld og bronze til Cannes Lions (reklameverdenens Oscar) og en D&AD Pencil. Er selvstændig med eget bureau og har undervist både på Reklamelinjen og på Kreativ Kommunikation her på DMJX.
Har du et spørgsmål?
Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.
Stine Amstrup Borch
Kursuskoordinator