Foregår jeres indsats på de sociale medier i tråd med den øvrige kommunikation?
På kurset lærer du at organisere, styre og lede en indsats i sociale medier, så den tilfører værdi i samspil med de andre mediekanaler – fra målsætning til idé og afvikling.
Derfor skal du tage kurset
Alt for ofte aktiveres de sociale mediekanaler på må og få i relation til begivenheder eller kampagner.
Men hvis indsatsen på de sociale medier skal skabe værdi for organisationen eller virksomheden, er det vigtigt at tænke de sociale mediekanaler ind i effektive arbejdsgange samt i kreative og værdiskabende koncepter, der passer til den overordnede strategi.
Efterfølgende skal man kunne effektmåle indsatsen.
Det lærer du alt sammen på kurset. Hvor målet er at integrere sociale medier i din samlede medieindsats og skabe rammerne for at opnå klare sammenhænge mellem de sociale mediekanaler og den øvrige kommunikation.
Du får øvelse i selv at indgå i flowet og kendskab til nye roller og metoder.
På dette kursus lærer du, at:
- integrere publiceringsplaner for sociale medier i et samlet medieflow.
- kortlægge indhold, samtaler og aktører i sociale medier.
- overvåge sociale medier med state of the art-redskaber og en strategi for din overvågning.
- udarbejde interaktionsstrategier.
- udtænke kreative præsentationsformer for sociale medier.
- arbejde med nye roller med henblik på at opnå optimalt medieflow.
- overskue de væsentligste juridiske aspekter af arbejdet med digitale og sociale medier.
- udtænke og implementere effektmåling i sociale medier.
Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder i en virksomhed, hvor sociale medier er en integreret del af både research, workflow og publicering.
Du arbejder for eksempel som journalist, redaktionsleder, redaktør, radio- og tv-tilrettelægger, kommunikatør eller PR- eller kommunikationsrådgiver.
Vi forudsætter, at du har nogen erfaring med at bruge de største sociale medier, gerne i en professionel sammenhæng. Hvis ikke, forventer vi at du sætter dig ind i de grundlæggende funktioner og terminologien.
Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg fra kursusleder og inviterede oplægsholdere fra ind- og udland, gruppearbejde, praktiske øvelser og individuel sparring.
Medbring smartphone og computer.
Gæsteundervisere
På kurset vil du møde relevante oplægsholdere fra ind- og udland komme, der vil dele ud af deres viden og erfaringer i løbet af kurset.
Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.