Issue Management: Styr organisationens omdømme

På dette kursus i strategisk kommunikation lærer du at arbejde langsigtet med din virksomheds omdømme, så du kan flytte det i en konkret retning for at nå et bestemt mål.

Omdømme er afgørende i al kommunikation

Når man arbejder med strategisk kommunikation, er man ofte forhippet på eget budskab, og hvordan dette kommer ud til målgruppen.

Ofte glemmer man modtagerens forudindtagelse af afsenderen, og hvor meget den påvirker effekten af budskabet.

På dette kursus lærer du at forstå og arbejde med de forhold, der påvirker enhver afsenders omdømme, så du kan flytte det i en bestemt retning.

På dette kursus lærer du, at:

  • forstå fundamentet for ethvert omdømme
  • analysere på afsenderes omdømme
  • se kritisk på din egen virksomheds omdømme
  • påpege manglende strategiske omdømmeindsatser
  • lægge en plan for et konkret arbejde med omdømme

Mange organisationer overvejer eller får lavet en omdømmenalyse, en troværdighedsmåling eller imagespejl.

Men én ting er selve analysen, noget andet er arbejdet med at ændre omdømmet i en ny strategisk besluttet retning.

Det lærer du på dette kursus, hvor du får mulighed for at arbejde konkret med din egen virksomheds eller organisations omdømme.

Kurset er for dig

Kurset er for kommunikationsfolk, rådgivere og brand-ejere, der én gang for alle vil fagligt i dybden med begrebet omdømme.

Sådan foregår undervisningen

Kurset er i to moduler. Begge moduler er tætpakkede med både teori og cases..

Mellem de to moduler skal du lave en hjemmeopgave. Kurset afsluttes med en skriftlig opgave, der består af en analyse af et konkret omdømme og en plan for, hvordan du, i en rådgivningssituation, vil arbejde med omdømme.

Kurset tager udgangspunkt i bogen Tillid hænger ikke på træerne - styr dit omdømme med Skovflåtmodellen.

Skovflåtmodellen er udviklet af Trine Nebel, til at håndtere omdømme.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

På kurset møder du

Trine Nebel

Fagmedarbejder med fokus på virksomheders og organisationers omdømme, troværdig kommunikation, human kapital i branding og taler. Udvikler og afholder kurser på både DMJX ude hos vores kunder. Trine Nebel er uddannet MA i retorik, diplom i kommunikation, lærer og forfatter til flere bøger.
Profil

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 5 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for afmelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram