Skip to main content
IAA Digital Exelence

IAA Digital Excellence

Du får strategisk og operationel viden om digital kommunikation, markedsføring og produktion. Du lærer at udnytte synergien mellem digitale kanaler og aktiviteter i et omnichannel-perspektiv.

Derfor skal du tage kurset

Digital markedsføring bliver ofte eksekveret i små bidder ad gangen – fx SEO, sociale medier, content, CRO, e-mail, paid og så videre. Digital Excellence fokuserer på den sammenhængende dialog og kommunikation på tværs af kontaktpunkter med udgangspunkt i kundens og brugernes behov og adfærd. Du får samlet strategisk og operationel viden om digital markedskommunikation – med afsæt i klare KPI’er og målbar værdiskabelse.

IAA Uddannelserne har rødder i den internationale marketingverden og udspringer af den amerikanske forening International Advertising Association, som akkrediterer uddannelser i mere end 50 lande.

Du lærer at

  • Bruge din tværgående viden om de digitale kommunikationskanaler på strategisk niveau
  • Arbejde proaktivt med de digitale muligheder
  • Vurdere omkostninger og ROI med dit kendskab til prisniveauer og modeller
  • Opnå bedre kundeforståelse med afsæt i digitale fodspor
  • Bruge din strategiske og operationelle viden om digital markedskommunikation

Kurset er for dig

Uddannelsen henvender sig til dig, der har adskillige års erfaring inden for tilrettelæggelse og gennemførelse af markedskommunikation, og som ønsker at udbygge din viden og baggrund inden for digital markedskommunikation.

Sådan foregår undervisningen

Digital Excellence forløber over ét år og består af 12 hele undervisningsdage fordelt på to semestre. Du kan starte på uddannelsen enten til september eller til marts. Eksamen afholdes én gang om året i januar. Indholdsmæssigt er uddannelsen opbygget af fire moduler

Modul: Loyalism – Den bedste form for loyalitet kommer igennem dialog

Det ultimative mål er, at den første kundekontakt fører til en loyal kunde. After sales og opfølgende dialog er en vigtig del af en digital strategisk og taktisk indsats. Kunderne skal have en god oplevelse på tværs af kanaler, føle sig genkendt, så̊ de ultimativt bliver ambassadører. Digitale relationer er kommet for at blive og noget, vi bliver nødt at forstå̊ og agere efter i dagligdagen. Samtidig banker globale brands på, og landegrænser udviskes med internettet, og du skal gøre dig endnu mere umage for at være i dialog med kunderne. Generelt er temaet i dette modul de ude- frakommende udfordringer og den digitale transformation, men også̊ de muligheder, der følger med. Hvordan kan vi skabe digital nærhed igennem presse og sociale medier? Hvordan påvirker Internet of Things vores kontaktflader med brugerne, og hvordan kan vi udnytte de nye og mange datakilder?

Modul: Conversion – fra digital kontakt til digital konvertering

I 95 % af tilfældene er digitale kontaktpunkter med kunden enten katalysator eller direkte salgskanal. Endemålet er simpelt – du vil gerne sælge dit produkt eller budskab – men faktum er, at det involverer anvendelse af mange værktøjer og digitale kontaktpunkter på tværs af kanaler – og ikke kun digitale. I en omnichannel-forståelse er kunderejsen nøglen til indsigt og optimal tilstedeværelse – og den går på tværs af digitalt og analogt. Lige fra butik og udstilling til events og avisannoncering. Du bliver klogere på samspillet mellem forskellige devices og platforme, usability på www og anvendelse af apps. Hvordan kommer du fra content til conversion, og hvordan opsamler og automatiserer du segmenteret indhold, der alt sammen skal være med til at styrke relationen til kunderne. Modulet behandler også̊ e-Commerce og købmandskab i en digital kontekst. Der bliver også perspektiveret til Internet of Things, som skyller ind over os dagligt, uden vi helt bemærker det. Nye datakilder, nye berøringspunkter – og hvad så̊?

Modul: Onboarding – sådan får du leads og kunder inviteret indenfor

Dette modul fokuserer på, hvordan du etablerer kontakt, dialog og opsamler permissions fra potentielle kunder. Du får viden om, hvordan den rette kombination af push og pull kan skabe vejen til dialog og værdifuldt samspil før og under aktiverings- og købsprocessen. Vi tager afsæt i kunderejsen og dækker targeting igennem SEO, SEM, Adwords og bannere. Desuden behandler vi områder som partnerskaber, influencers og nyhedsbreve. Modulet fokuserer på at få kunderne i gang med at bruge – og gå i dialog med – dine services og dit brand.

Modul: Learning – lær at optimere og eksekvere på data og relationer

Kendskab, likes og besøg er kun noget værd, når du tager kunderne i hånden og leder dem positivt videre i kunderejsen. At optimere salg og opnå̊ tilfredse kunder kræver kundeindsigt og evnen til at eksekvere på den. Målet er at omsætte dine data til handlinger og skabe yderligere interesse for dit brand – som igen styrker kunderelationen. Digital Excellence handler i høj grad om at teste, måle og optimere. Du kommer ned i analytics, big data, CRM og får inspiration og konkrete værktøjer til at træffe de rigtige konklusioner som et væsentligt input til effektiv content marketing og mersalg.

Afgangsprojekt

Når du har gennemført alle fire moduler, går du til eksamen. Eksamen sker online. Du får tilsendt en eksamensopgave, der skal besvares i form af en rapport, som du afleverer efter 5 timer. Opgaven bedømmes af fagleder og en censor. Eksamen er internationalt akkrediteret.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 Kbh. NV

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen. Der bliver serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Niveau

Digital Excellence er relevant for dig, der er ansat som marketingkonsulent, manager eller -specialist og vil opdateres på den nyeste viden, metode og redskaber til at designe gode digitale kunderejser til dine målgrupper. 

Omfang

Digital Excellence forløber over ét år og består af 12 hele undervisningsdage fordelt på to semestre. Du kan starte på uddannelsen enten til september eller til marts. Eksamen afholdes én gang om året i januar.

Adgangskrav

For at blive optaget på uddannelsen skal du udfylde et ansøgningsskema. Der er ikke nogen formelle adgangskrav til IAA-uddannelserne. Rent fagligt er de målrettet medarbejdere, ledere og selvstændige inden for marketing og kommunikation. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du er i tvivl om, hvilken uddannelse der passer til dine behov.

Kurser

Undervisere på dette kursus

Kirsten Dinesen

Kirsten Dinesen

PR-direktør og fagbogsforfatter. Underviser i kommunikation og PR med fokus på tværmedielle løsninger. Fagleder på IAA-uddannelserne og kendt fra bogen "Forbrugeren i førersædet

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt