Hold på dine brugere. Forstå, hvad de vil have

Tag modtagerens perspektiv, hvis du vil vide, hvordan din organisation eller dit medie skaber værdi og forbliver relevant for jeres brugere. På kurset lærer du simple, men effektive, metoder til at få indsigt og forstå, hvad dine brugere vil have og hvorfor.

Derfor skal du tage kurset

Hvis din organisation eller dit medie skal forblive relevant, skal I skabe værdi for jeres brugere. Indsigter i brugerne er en afgørende nøgle til at skabe et bedre produkt, noget bedre indhold eller et bedre servicetilbud.

Uanset om drejer sig om at fastholde medlemmer i en fagforening, at styrke relationen til læserne/lytterne/seerne, eller at finde den bedste metode til at få borgerne til at ændre adfærd, så skal du vide mere om dine brugere for at nå målet. Med de rette værktøjer kan du meget effektivt blive klogere omkring, hvad brugerne vil have, hvorfor de vil have det, og hvad det så er, at I skal tilbyde dem.

Værdifulde indsigter i dine brugere gør dig i stand til at skære dit indhold bedre til, lede de rigtige steder og ramme brugerne med produkter og tilbud lige der, hvor du kan skabe allermest værdi for dem.

På kurset lærer du at:

  • Bruge Assumptions Mapping til at samle og strukturere den viden og de antagelser, som I allerede har, og derefter beslutte, hvad der skal analyseres
  • Arbejde med konkrete metoder som Value Proposition Canvas til at kortlægge jeres brugeres behov ordentligt
  • Gennemføre effektive brugerinterviews med Jobs To Be Done-metoden. Du vil formentligt blive overrasket over resultaterne
  • Forstå, hvordan kvalitative og kvantitative indsigter (fx interviews og brugerdata) kan kombineres
  • Spotte, når brugernes behov ændrer sig, så I kan følge med
  • Hjælpe din organisation med at blive mere modtagerorienteret
  • Forstå, hvorfor det ikke behøver at tage flere måneder at flytte sig

Kurset er for dig

Kurset er for dig, der arbejder med fastholdelse, rekruttering, produktudvikling, redaktionel udvikling, organisationsudvikling eller lignende. Du arbejder eksempelvis i en fagforening, interesse- eller brancheorganisation, på et redaktionelt medie eller i en salgsdrevet virksomhed.

Ambitionen for kursusforløbet er at give dig et konkret output. Det betyder, at du skal kunne og ville afsætte god tid mellem kursets moduler til både at få arbejdet med metoderne i organisationen og gennemføre brugerinterviews.

Kurset vil styrke dit CV: At kunne arbejde med brugerindsigter er - uanset branche og jobfunktion - en efterspurgt kompetence både i dit nuværende og i dit næste job.

Sådan foregår undervisningen

Kurset forløber over tre kursusdage fordelt på to moduler. Du bliver helt konkret aktiveret både på kurset og tilbage på din arbejdsplads, så du kan begynde at bruge de nye metoder og tilgange på dit arbejde sideløbende med, at du lærer værktøjerne at kende. Kurset vil give dig en oplevelse af, at du som deltager flytter dig selv og din organisations viden om og forståelse af brugerne.

 

På kurset møder du

Lars K. Jensen

Lars K. Jensen kommer fra journalistikken og har arbejdet med digital udvikling i mediebranchen i over 10 år. Hjælper i dag medier og organisationer med at forstå deres brugere, så de kan skabe mere værdi og forblive relevante.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram