

Forstå dine brugere med Google Analytics
Forstå dine brugere med Google Analytics
Forstå dine digitale brugere med Google Analytics
Lær dine brugere at kende og ram rigtigt med dit content. Med Google Analytics får du insights, så du kan gøre dit indhold skarpere, publicere på det helt rigtige tidspunkt, bruge de distributionskanaler, der er mest effektive, og have styr på hvordan du performer i bestemte målgrupper.
Derfor skal du tage kurset
Google Analytics er gratis og nemt at bruge, når du først har lært det, og værktøjet kan levere masser af værdifulde insights om dine digitale brugere.
På kurset lærer du at arbejde med Google Analytics. Du lærer at navigere efter data i stedet for efter din mavefornemmelse, og dermed får du viden, der kan gøre dit indhold skarpere så du kan ramme målgruppens interesser og drømme mere præcist.
Du lærer også, at bruge data til at afgøre , hvornår det giver bedst mening at publicere, hvilke distributionskanaler, der er mest effektive, og hvordan du klarer dig i bestemte målgrupper.
Du skal arbejde med dine egne data, så du straks efter kurset kan bruge Google Analytics i dit daglige arbejde . Du får også et kompendium med den vigtigste viden fra kurset.
Du lærer at:
- bruge og forstå de helt grundlæggende begreber i Google Analytics: Brugere, besøgende, sidevisninger, bounce rate, segmenter, kampagner og meget mere.
- komme helt ind under huden på dine brugere; få viden om deres adfærd, køn, alder, og meget mere.
- opsætte dashboards og rapporter, som viser nøjagtigt de tal, der er vigtige for dine redaktionelle mål.
- følge og reagere i real time på kampagner på Facebook og andre platforme.
- gruppere brugerne i segmenter og strukturere den redaktionelle produktion efter segmenternes adfærd.
Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der producerer og distribuerer indhold via egen web-platform, og som vil have større sikkerhed for, at dit indhold rammer rigtigt og virker efter hensigten.
Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg, diskussion og øvelser, som tager udgangspunkt i dine ønsker.
Du vil samtidig få mulighed for at indrette Google Analytics efter netop dine behov, så du kan begynde analyserne så snart, du er tilbage på arbejdet.
Medbring bærbar computer.
Husk at få adgang til dit firmas Google Analytics-konto. Kan det ikke lade sig gøre, sørger vi for adgang til en demo-konto.
Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV
Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.
Kurser
Undervisere på dette kursus

Søren Pedersen
Tidligere digital udvikler for bl.a. Ekstra Bladet, nu selvstændig rådgiver og udvikler. Uddannet i statskundskab og filosofi. Skriver på Mediawatch om medier og teknologi – og på Twitter under navnet @systemaddict.
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for afmeldingHar du et spørgsmål?
Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Pia Andersen
Kursuskoordinator (Kurser)
Virksomhedskurser
Ny viden leveret til døren