Facebook-strategi: Optimér din virksomhedsside

Lær at lægge en skarp strategi for din virksomheds Facebook-side, så din indsats bliver mere målrettet og effektiv. Kursus for community managers og andre, der administrerer en virksomhedsside på Facebook.

Får din virksomhed nok ud af Facebook?

Egentlig går det jo meget godt med virksomhedssiden, men går det godt nok?  Er bruger-engagementet stagneret? Og har dine kampagner overhovedet den rette effekt?
Lær hvordan du gennem god strategiplanlægning kan optimere dit ressourcebrug og samtidig få endnu bedre styr på Facebook som professionel kommunikationsplatform.

Læg en Facebook-strategi - du kan bruge med det samme

På dette kursus lærer du, at arbejde målrettet og strategisk med Facebook, så du opnår en langt bedre profilering af din organisation.

Du lærer også, hvordan du skaber kampagner der retter sig mod den rigtige målgruppe.

I løbet af kurset udarbejder din egen konkrete strategi for, hvordan du bedst administrerer virksomhedens Facebookside.
Du lærer også, hvordan Facebook kan fungere i sammenhæng med andre kommunikationskanaler og indgå i netop din virksomheds kommunikationsstrategi.

Vi ser også nærmere på hvordan Facebook-stories kan bruges som en del af content-strategien.
Efter kursets afslutning modtager du en powerpoint med masser af vigtige pointer fra undervisningen, huskeregler, anvisninger og online ressourcer, der kan hjælpe dig fremover i dit arbejde.

På dette kursus lærer du, at:

  • håndtere profiler, grupper og sider – og hvilke du bruger bedst i dit arbejde
  • dele indhold; billeder, video, links og opslag
  • bruge Facebook-stories
  • administrere virksomhedens facebookside
  • lægge en strategi og opstille mål for Facebooksider
  • bruge statistik og indblik til at forbedre og styrke Facebook-indsatsen.
  • forstå Facebooks annonceringsværktøj og få introduktion til, hvordan du planlægger og eksekverer større kampagner på Facebook
  • at integrere Facebook  i organisationens samlede kommunikationsstrategi

 

Kurset er for dig

Kurset er særligt udviklet til dig, der er ansvarlig for din virksomheds Facebook-side.

Du har professionel brugererfaring med de fleste af værktøjerne på en facebook-side og du arbejder sikkert med kommunikation og digitale medier fx som community manager.

Du har måske allerede har været på vores grundlæggende Facebook-kursus – Bliv en haj til Facebook eller et lignende grundlæggende Facebook-kursus, og/eller er godt i gang med at arbejde med platformen.

Du skal selv medbringe computer og oplader.

 

Sådan foregår undervisningen

Undervisningen veksler mellem oplæg og øvelser, og du får både en praktisk introduktion til Facebook som system og teoretiske forslag til, hvordan du kan arbejde strategisk med platformen.

Kursets forløber over to dage med en måneds mellemrum. I løbet af første dag udvikler vi en strategi for din virksomheds Facebook-side, som kan tages i brug straks.

I perioden mellem kursusdagene kan du afprøve strategien. På kursets anden dag evaluerer og tilretter vi den i forhold til dine erfaringer.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Eller

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Olof Palmes Allé 11
8200 Aarhus

 

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

 

 

På kurset møder du

Thea Bohm

Underviser og rådgiver i digital kommunikation med fokus på SoMe. Har lang erfaring med webkommunikation, senest som social media manager i FOA, hvis Facebookside har et ekstraordinært højt bruger-engagement.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for afmelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram