Skip to main content
Facebook-strategi: Optimér din virksomhedsside

Facebook-strategi: Optimér din virksomhedsside

Lær at lægge en strategi for din virksomheds Facebookside, så du kan lave en mere målrettet og effektiv indsats.

Får din virksomhed nok ud af Facebook?

Egentlig går det jo meget godt med virksomhedssiden, men går det godt nok? Er antallet af følgere stagneret? Er du i tvivl om kampagnen har effekt? Og savner du en dybere indsigt i, hvordan Facebook som professionel kommunikationsplatform faktisk fungerer?

Læg en Facebookstrategi, du kan bruge med det samme

På dette kursus lærer du at arbejde målrettet og strategisk med Facebook, så du opnår en langt bedre profilering af din organisation og kan skabe kampagner, der retter sig mod den rigtige målgruppe. Og du udarbejder din egen konkrete strategi for, hvordan du bedst administrerer virksomhedens Facebookside. 

Du lærer, hvordan Facebook kan fungere i sammenhæng med andre kommunikationskanaler og indgå i netop din virksomheds kommunikationsstrategi. Og du får redskaberne til at integrere Facebook strategisk i kommunikationen.

Efter kursets afslutning modtager du en powerpoint med vigtige pointer fra undervisningen, huskeregler, anvisninger og onlineressourcer, der kan hjælpe dig fremover i dit arbejde.

Du lærer at

  • Håndtere profiler, grupper og sider – og hvilke du kan bruge i dit arbejde

  • Dele indhold: billeder, video, links og opslag

  • Administrere virksomhedens Facebookside

  • Lægge en strategi og opstille mål for din Facebookside

  • Bruge statistik og analyse til at forbedre og styrke din Facebookindsats

  • Forstå Facebooks annonceringsværktøj og du bliver introduceret til, hvordan du planlægger og eksekverer større kampagner på Facebook

 

Kurset er for dig

Kurset er særligt udviklet til dig, der er ansvarlig for din virksomheds Facebookside. Du arbejder med kommunikation og digitale medier fx som community manager. Vi forventer, at du allerede har været på et grundlæggende Facebookkursus, og/eller er godt i gang med at arbejde med platformen.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole Emdrupvej 72 2400 Kbh. NV

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Forholdsregler ift. coronavirus

Vi sørger for god afstand til de andre kursister og undervisere, håndsprit, rengøring af kontaktpunkter, portionsanrettet forplejning, et begrænset antal kursusdeltagere mm.

Kurser

Undervisere på dette kursus

Thea Bohm

Thea Bohm

Underviser og rådgiver i digital kommunikation med fokus på SoMe. Har lang erfaring med webkommunikation, senest som social media manager i FOA, hvis Facebookside har et ekstraordinært højt bruger-engagement.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt