Diplomuddannelse i Social Media Management
Social Media Management
Introduktion
Introduktion
Med en diplomuddannelse i Social Media Management lærer du at skabe værdi for din organisation på sociale medier.
Du bliver god til at lave indhold, du bliver skarp til at gå i dialog med dine brugere, og du lærer at træne dine kollegaer og chefer i at bruge de forskellige platforme bedst muligt.
Du får kort sagt en uvurderlig værktøjskasse med konkrete færdigheder, som du kan bruge i dit daglige arbejde.
Uddannelsens dygtige undervisere sørger for, at din nye viden hviler på et teoretisk fundament og et indgående kendskab til branchen.
Du lærer at forstå det kommunikative økosystem
Sociale medier er en del af et stort kommunikativt økosystem, der påvirker din organisations pressearbejde, lobbyarbejde, kampagnearbejde m.m.
Din organisation er omgivet af brugere og kunder, der stiller spørgsmål og forholder sig kritisk til det, der bliver kommunikeret.
Hele det system og den magtbalance skal du forstå, hvis du vil skabe menings- og værdifulde digitale relationer til dine kunder.
Din kommunikation skal tage afsæt i brugerbehov og tage højde for de mange, mange kontaktpunkter, dine brugere benytter.
På uddannelsen i Social Media Management lærer du
- at tilrettelægge en værdiskabende indsats på sociale medier for din organisation
- at skrive sociale medier ind i din organisations strategi og forretning
- at træne dine kollegaer og ledelse i at bruge sociale medier optimalt
- at skabe dialogbaseret indhold, der engagerer dine brugere og kunder.
Information
Varighed: Ca. 2 år på deltid. Færdiggøres inden for 6 år. |
ECTS point: 60 |
Studiested: Aarhus eller København |
Du får rigtig meget håndværk med hjem, og du lærer at forholde dig strategisk og taktisk til dit arbejde med sociale medier.
Katrine Thielke er forfatter, foredragsholder og kommunikationsrådgiver. Hun underviser på flere af holdene på uddannelsen.