

Digital Marketing - få styr på din data
Digital Marketing - få styr på din data
Du lærer at bruge databaserede indsigter til at gøre dine digitale kommunikations- og marketingindsatser mere relevante, interessante og målrettede. Efter kurset vil du elske dine data og alt det, de kan bruges til.
Derfor skal du tage kurset
Digital kommunikation er det centrale omdrejningspunkt for de fleste virksomheder.
Nye teknologier, platforme og medier kommer hele tiden til. Samtidig er tredjepartscookies på vej ud, og dine brugere forholder sig i stigende grad kritisk til de data, du indsamler.
Det er en digital jungle, du som kommunikatør og marketingmedarbejder skal kunne navigere i.
For dine data er det vigtigste arbejdsredskab, du har.
Det er faktisk de færreste, der reelt formår at bruge data til at gøre deres kommunikations- og marketingindsatser mere relevante, interessante og målrettede.
Det vil vi gerne lave om på.
I løbet af 5 kursusdage får du så meget styr på dine data, at du efterfølgende kan bruge dem aktivt til at evaluere, dokumentere og øge effekten af dine indsatser.
Det lærer du på kurset
Du får konkrete værktøjer til at se hvilke data, der reelt er vigtige, og du lærer, hvordan du bruger dine data målrettet og kreativt.
Du lærer også at underbygge kunderejsen med en omnichannelstrategi og styrke dine digitale aktiviteter med de rette kanaler og det rette indhold.
Du lærer at:
- lægge en omnichannelstrategi for kunde-/læserrejsen
- forstå grundlæggende SEO og SEM og hvilke data, du skal overvåge i den forbindelse
- bruge Google Analytics 4 (GA4) og får indsigt i, hvordan du tracker dine kunder i fremtiden
- se og forstå nye og relevante tal for trends på sociale medier
- bruge nyhedsbreve og content marketing som en del af din digitale strategi
- arbejde med annoncering samt optimering og dokumentation af dit arbejde.
Kurset er for dig
Du arbejder med digital kommunikation og markedsføring.
Du ønsker at skærpe din viden og få konkrete værktøjer til at løfte din markedsførings- og kommunikationsindsats – og dokumentere hvordan dit arbejde bidrager til organisationen.
Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem præsentationer, casehistorier og workshops. Hovedformålet med kurset er, at du vil elske dine data – og alt det de kan bruges til – når kurset er slut.
Kurset løber over fem dage. Kursets gennemgående underviser er Kirsten Dinesen, hun bliver suppleret af en række gæsteeksperter fra branchen.
Dag 1
Digital strategi og teknologisk udvikling. Hvordan ser din kunderejse ud, hvad er en omnichannelstrategi, og hvordan sætter du de rigtige KPI’er? Hvad er de nyeste tendenser i digital marketing, og hvilke teknologier kommer frem? Hvilke teorier og værktøjer skal du være opmærksom på?
Gæsteunderviser: Thomas Sofienberg
Dag 2
Målgrupper og sociale medier. Hvordan samler du kundedata på tværs til en sammenhængende profil? Hvordan definerer du målgrupperne, og hvilke muligheder har du for at personalisere kundeoplevelsen? Sociale medier udvikler sig hele tiden. Hvilke tal skal du holde øje med, og hvilke tendeser gør sig gældende lige nu? Hvordan griber du sociale medier strategisk an som virksomhed eller organisation?
Gæsteundervisere: Bo Sannung og Signe Gren
Dag 3
SEO & SEM + CRM og customer excellence. På tværs af alle kanaler og touchpoints er søgning centralt. Du lærer, hvordan du arbejder strategisk med SEO, og hvordan du understøtter det med SEM. Med afsæt i kunderejsen dykker vi også ned i en række kerneproblematikker omkring CRM og ser på, hvordan du bruger e-mail-markedsføring som omdrejningspunkt for kunderejsen.
Gæsteundervisere: Thomas Hyldeborg og Frida Damhus
Dag 4
Google Analytics 4 (GA4) og content marketing. Google Analytics ændrer sig i takt med lovgivningen. Lær, hvilke data der er de vigtigste at bruge i forbindelse med GA4-platformen. Content og nyhedsbreve – hvilket indhold virker hvor? Hvilke tal skal du holde øje med i fremtiden, og hvilke teknologier påvirker dine nyhedsbreve? Hvad påvirker din målgrupper og hvordan?
Gæsteunderviser: Dan Dowaji
Dag 5
Tracking, annoncering og sociale medier. Hvilke data skal du bruge og holde øje med, når du skal annoncere online? Hvilke formater og systemer skal du benytte? Hvordan arbejder du med førstepartsdata i digital annoncering? Hvordan skal du forholde dig til debatten om datafangst, overvågning, osv.?
Gæsteunderviser: Simon From Poulsen
Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.
Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen. Der bliver serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.
Kurser
Gennemgående underviser på dette kursus

Kirsten Dinesen
Direktør for bureauet Frontpage PR & Communication. Underviser i digital kommunikation og markedsføring med fokus på tværmedielle løsninger. Fagleder på IAA-uddannelserne og forfatter til bogen "Forbrugeren i førersædet".
Har du et spørgsmål?
Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Stine Amstrup Borch
Kursuskoordinator (Kurser)