Skip to main content
Business maker

BUSINESS MAKER: fra idé til forretning

Tag skridtet…!

Har du en idé, du vil gøre til en forretning? Har du iværksætteri i blodet? Er skuffen fuld af ideer? Og  er du parat til at gøre virkelighed ud af dine drømme?

BUSINESS MAKER er en 4 måneders boot camp - hvor du kan arbejde dig fra idé til forretning. Du får adgang til specialister, investorer samt tidligere og nuværende iværksættere. Vi henter de bedste folk ind til at hjælpe dig og dit projekt.  

BUSINESS MAKER er især for dig

der er uddannet fotograf, journalist, tv-tilrettelægger, grafiker, designer, kommunikatør eller lignende og arbejder med visuel og/eller skriftlig kommunikation. Du kan være nyuddannet eller erfaren på arbejdsmarkedet.

Du er måske allerede i gang som iværksætter eller er langt i arbejdet med din idé og måske er du allerede gået ned i tid, eller har sagt dit job op for at etablere din start-up.

Det vigtigste er, at du brænder for at tage din idé til det næste niveau

Du skal være ambitiøs og klar til at bidrage aktivt til både egen og andres udvikling under hele forløbet.

Dit udbytte

Forløbet giver dig en unik mulighed for at komme ud af startboksen og begynde at arbejde med det, der kan blive din egen start-up-virksomhed.

På 4 måneder og gennem 6 workshops skal du arbejde intensivt med at videreudvikle din idé, så den kan blive en forretning. Sammen med erfarne og succesfulde iværksættere og dygtige undervisere bliver du klogere på din idé, forretningspotentialet og undervejs forvandler du dig fra innovativ idé-mager til handlekraftig entreprenør.

Du får netværk, kontorplads, kontakt med de bedste og undervisning i alt fra forretningsforståelse, brugerinddragelse, markedsføring og branding.              

Sådan foregår det:

Workshop 1 : Business canvas modelling og assumption mapping (2 dage)

Introduktion. Hvad er din forretningsmodel, hvad er det for et problem din idé løser,     hvem er dine aftagere og hvad er dit værditilbud?    

Workshop 2: Designthinking, brugerrejse og prototyping

Hvad er dit servicedesign, hvordan ser din brugerrejse ud. Hvordan prototyping kan    give dig bedre indblik i din forretningsmodel og dit servicedesign. 

Workshop 3: Marked, salg og dit unikke selling point

Hvordan går du i markedet med dit produkt?  hvad er dine USP og hvordan sætter du i salg - og hvad med juraen?  

Workshop 4: Økonomi, finansiering og fundraising

Hvordan kan du tjene penge på din ide? Få styr på din økonomi og overblik over finansiering og fundraising

Workshop 5: Personlig fremtoning, din tone of voice, pitch

Hvordan sælger du sig selv?  hvordan kommunikerer du din forretning - afsluttende  pitch

Gennem forløbet får du

  • en klar forståelse af dit forretningsområde og dine målgrupper
  • lært at kommunikere din idé, så du brænder igennem hos investorer og kunder
  • god og praktisk indsigt i fundraising, brancheskift, økonomi og ideudvikling
  • fri kontorplads i et kreativt og inspirerende miljø i hele forløbets varighed
  • gratis adgang til arrangementer, hvor personer fra kreative erhverv og mediebranchen vil give indblik i højaktuelle emner som strategiske partnerskaber mm.
  • adgang til et netværk af andre ambitiøse iværksættere

Forløbet afsluttes med en pitch for investorer fra mediebranchen

Har du spørgsmål?

Er du i tvivl om forløbet er noget for dig eller vil du vide mere?

Vi afholder et gratis Kick off-arrangement onsdag 10. juni 2020. Her kan du høre mere om forløbet og møde folkene bag BUSINESS MAKER

Tilmeld dig til Kick-off her

Du kan også kontakte de to gennemgående undervisere:

Michael Radmer Johannisson, mrj@seismonaut.com, +45 3125 3850 Janne Aagaard, janne@mediekursus.dk, +45 6062 0550

Vigtige datoer:

Onsdag 10. juni. BUSINESS MAKER - Kick off-arrangement kl. 16.00- 18.30

Onsdag d. 2. + torsdag d. 3. september Business canvas modelling og assumption mapping

Onsdag d. 23. september Designthinking, brugerrejse og prototyping

Onsdag d. 21. oktober Marked, salg og dit unikke selling point

Onsdag d. 25. november Økonomi, finansiering og fundraising

Onsdag d. 9. + torsdag d. 10. december Personlig fremtoning, din tone of voice, pitch

 

Om tilmeldingen

Du skal formulere din ide som en kort pitch - enten på skrift (max ½ side), en video (max 2 minutter) eller en lydfil. Din idé skal være tydelig at forstå.

Din pitch skal indsendes som et link til en dropbox eller lignende, sammen med din tilmelding.

Sidste frist for ansøgning er 12. august

Du får svar på om du er optaget senest onsdag 19. august.

PU-Støtte

Kurset er PU-støttet – men du skal søge gennem DMJX. ME-siden kan ikke håndtere din tilmelding. Er du støtteberettiget, hjælper vi dig med at sikre, at du får PU-støtten.

Baggrund for forløbet

Både de kreative erhverv og mediebranchen gennemgår en stor udvikling. For at kunne navigere sikkert i dette, kræver det nye kompetencer, det er disse nye kompetencer du lærer på forløbet. Forløbet reagerer på en konkret efterspørgsel fra erhvervslivet, som i stigende grad behøver disse kompetencer. BUSINESS MAKER har stor bevågenhed i branchen, og der er stor vilje og opbakning til at få forløbet kickstartet. Som første årgang på forløbet får du mulighed for at påvirke forløb og indhold for fremtidens entreprenører.

Kurser

Undervisere på dette kursus

Jesper Thorneman Rasmussen

Kirsten Bonde Sørensen

Uddannet grafisk designer og forsker, Ph.D. i strategisk design. Docent i kreativitet på DMJX. Fokus på design og hvordan man inddrager designtænkning strategisk i forretningsudvikling, karriereudvikling og entrepreneurskab.

Rådgiver, facilitator og foredragsholder i ind- og udland bl.a. på Parsons MA for Global Executives, Denmarks European Office i Bruxelles og iværksætterforløb på Spinderihallerne, Vejle.

Janne Aagaard

Janne Aagaard

Journalist og mentor samt forsker i fremtidens journalistuddannelse. Underviser i entreprenørskab og medieinnovation på IT-universitet, diplomuddannelsen hos IBA og kurser på DMJX. Prisbelønnet redaktør (Anders Bording-prisen), medstifter af Danmarks eneste ledelsespris for redaktører. Domæneekspert for InnoFounder-uddannelsen. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/janneaagaard

Lars K. Jensen

Lars K. Jensen

Lars K Jensen er digital produktchef hos Willmore og arbejder med at rådgive medier og virksomheder i digital udvikling og brugerforståelse. Han har beskæftiget sig med digitale medier i mere end 10 år, blandt andet som leder af Ekstra Bladets redaktionelle udviklingsteam og blogger for Journalisten. Han udgiver også opsamlingen Digital Ugerevy.

Michael Radmer Johannisson

Michael Radmer Johannisson

Cand.soc og seniorrådgiver i Seismonaut. Har de seneste 15 år beskæftiget sig med den kreative sektor og har været involveret i udviklingen og gennemførsel af netværksbaserede forretningsudviklingsforløb for bl.a. Nationalmuseet, Interactive Denmark, KODA, Aarhus2017. Rådgivet både iværksættere, virksomheder og organisationer. LinkedIn: www.linkedin.com/in/michael-radmer-johannisson

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt