Web TV

En analyse for kvalificering af konceptudvikling, distributionsstrategi og efterkritik støttet af Pressens Uddannelsesfond.

Hvad kan danske medier lære af virksomheders brug af web-tv?
Formålet er gennem undersøgelse og analyse at finde frem til,  hvad danske medier kan lære af organisationer og virksomheders brug af  web-tv.

Undersøgelsen og  analysen skal føre til udvikling af undervisningsmateriale og begrebsapparater, der kan bruges i efterkritik og videreudvikling af indhold og formater samt distribution af  web-tv i danske medievirksomheder.

Målet er at kvalificere en fortsat konceptudvikling og styrke efterkritik og en videreudvikling af formater og indhold  lokalt i medievirksomheder og redaktioner.

Målet er desuden at sikre udvikling af  nye distributionsstrategier for publicering af web-tv.

Indhold
Undersøgelse og analyse vil tage afsæt i organisationers og virksomheders brug af  web-tv og bearbejde disse erfaringer til brug for mediebranchen og den journalistiske praksis.

Projektperiode
2011-2012

Deltagere:

  • Nikolaj Christensen
  • Peter Østergaard Sørensen

Finansiering

Projektet er støttet af Pressens Uddannelsesfond.

Kontakt
For yderligere information om projektet.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram