Hovedmenu

Nordisk Mediehusprojekt

Fællesnordisk projekt der undersøger udviklingen fx i af mediehuse i hele Norden.

Resumé
Projektet skal se på udviklingen af mediehuse i hele Norden. Projektet indbefatter forskere fra Handelshøyskolen BI i Norge, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Institutt for Journalistikk i Norge samt Fojo i Sverige og har til opgave at sammenligne arbejdsmetoder, organisering og udviklingstendenser i mediehuse i alle landene.

Indhold
Den skandinaviske Mediehusundersøgelse 2010 bygger på interview med 552 chefredaktører, nyhedsredaktører og net redaktører ligeligt fordelt på mediehuse med mere end en platform i Norge, Sverige og Danmark.

Undersøgelsen har altså et ledelsesperspektiv, og redaktørenes svar indikerer at integreringen mellem kanalerne fortsætter i højt tempo i alle de tre skandinaviske lande, men går allerstærkest i Norge.

Tre af fem norske redaktører rapporterer at deres mediehus allerede er integreret, mens halvparten af de danske og to af fem svenske redaktører siger det samme.

Projektperiode
2010-2011

Deltagere:

  • Guri Hjeltnes, Handelshøyskolen BI
  • Jo Bech-Karlsen, Handelshøyskolen BI
  • Ragnhild Kr. Olsen, Handelshøyskolen BI

Fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole:

  • Lars Holmgaard Christensen, forskningschef
  • Steen K. Rasmussen, udviklingschef

Kontakt
For yderligere information.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram