Du skal måle effekten af din kommunikation – ellers famler du i blinde

Leder, konsulent og underviser Karin Sloth giver dig her 4 fordele ved at overvåge dit kommunikationsarbejde.

af Mads Emil Wivel d. 1.07.2020 i Viden

1. Du får stjerner på skulderen
"Kommunikation bliver ofte betragtet som et flødeskumsprodukt. Din kommunikation er ligeså vigtig som det, de laver i økonomi, salg og IT. Det skal du overbevise ledelsen om. Målinger og afrapportering på dit kommunikationsarbejde er enormt effektive værktøjer til at blive taget alvorligt i din organisation – og til at få taletid i ledelseslaget."

2. Du bruger præcisionsriffel i stedet for spredehagl
"Du skal evne at lytte struktureret til omverdenen og bringe din indsamlede viden i spil. Du skal være bevidst om, hvilken viden du har brug for, hvis du vil kommunikere relevant og målrettet. Ellers kommunikerer du med spredehagl i stedet for med præcisionsriffel. Det er ikke holdbart særlig længe."

3. Du lærer at skille skidt fra kanel
"Vi drukner i data. Det er sindssygt vigtigt at finde ud af, hvad der er relevant viden for dig, når du vil kommunikere meningsfuldt. Når du måler korrekt på dit kommunikationsarbejde, lærer du at skille skidt fra kanel i den uendelige strøm af data."

4. Du bliver bedre til dit arbejde
"Du gavner din organisation ved at måle, evaluere og afrapportere på det, du laver. Det er godt. Men du gavner også dig selv og styrker din egen faglighed, når du overvåger og tilpasser dit kommunikationsarbejde. Det giver tyngde til dit cv og styrker din professionelle profil."

Karin Sloth underviser på kommunikationskurset Mål resultatet af din kommunikation, der har startdato den 16. september 2020.

Kategori:  Viden

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram