Skip to main content

Du er irriterende, når du skriver det her

Kommunikationsrådgiver Katrine Thielke guider dig til hvordan du IKKE skal indlede din professionelle julehilsen

Et år præget af corona går på hæld, og ... STOP! Bare stop.

Du skal ikke spilde dine læseres tid med floskler om corona og året der gik, når du skriver årets julekort.

Hvorfor ikke? Fordi I N G E N interesserer sig for at læse det.

Kommunikationsrådgiver og underviser på DMJX Katrine Thielke guider dig her til dos and don’ts i årets professionelle julehilsen.

1. Undgå floskler

”Undgå floskler som "I dette coronaår…", "Sikke en rejse…", "Nu blev det vores tur til at skrive glædelig jul…" eller "Tak fordi I følger os…". Dine læsere scroller videre med det samme, når de møder sådan en indledning. Prøv i stedet at indlede med noget personligt, kærligt, sjovt eller opsigtsvækkende. Dine læsere vil elske dig for det."

2. Brug humor

”Hvis du hele året har drømt om at lave en humoristisk post, så er det nu, den skal realiseres. Alle har brug for opmuntring i mørke tider, så hvis du her en kreativ idé, der ikke rigtig har passet ind i jeres flow i løbet af året – afsted med den nu.”

3. Giv en lille gave

”Giv noget til dine læsere – en lille julegave. Det kan sagtens være noget fagligt indhold, det behøver ikke være en rabatkode eller en anden håndgribelig gave.”

4. Få det til at handle om dine læsere

”Det er fristende at lave den store konfirmandtale om, hvad der er sket for din organisation i år. Prøv at lade være – det er alt for afsenderorienteret. Lav i stedet en video, hvor du læser de bedste Facebook-kommentarer fra dine følgere op. Gør noget, hvor modtageren er i centrum.”

5. Ingen corona

”Nævn ikke corona medmindre du har en virkelig god vinkel, som ingen har kørt før!”

Nævn ikke corona medmindre du har en virkelig god vinkel, som ingen har kørt før!

Katrine Thielke

Relevant kursus