Skip to main content

Studerende løser kommunikationsbehov for kunder med inspirationsfølelseshjulet

App’en Talk ’n’ Walk har fået et stærkt bud på et brandnarrativ og nyt logo. Førsteårsstuderende på Visuel Kommunikation har brugt nyudviklet samtaleværktøj til at løse kunders udfordringer.

Talk n Walk logo

Knap 100 førsteårsstuderende på uddannelsen Visuel Kommunikation har i et forløb på 14 dage arbejdet med at finde og hjælpe kunder med forskellige kommunikationsbehov.

Til opgaven skulle de anvende en ny metode – inspirationsfølelseshjulet – som er udviklet af deres underviser lektor Anne Mette Hartelius.

Læs mere om metoden her

En af de vellykkede løsninger står Nynne Bornemann Surel og Sheila Isabegovic fra linjen Grafisk Design bag. De har udviklet et brandnarrativ samt logo til app’en Talk ’n’ Walk, som er opfundet af Lars Bornemann Hansen for at matche personer, der mangler en sparringspartner til stort og småt.

Her kan du se deres løsning og følge processen, som er beskrevet i billedtekster under illustrationerne.

Trin 1. Kort beskrivelse af kommunikationssituationen.

Trin 2a: Dybdeinterview med Lars Bornemann Hansen fra Talk ’n’ Walk. Inspirationsfølelseshjulet blev anvendt som samtaleværktøj.

Trin 2b. Dybdeinterview med Lars Bornemann Hansen fra Talk ’n’ Walk. Registrering af hvilke følelser Talk ’n’ Walk først og fremmest skal appellere til.

Trin 3. Sammenfatning af indsigter fra dybdeinterview til to narrativer, der beskriver, hvordan Lars Bornemann Hansen gerne vil have at Talk ’n’ Walk bliver opfattet af brugerne.
Nedenfor ses skitserede scenarier til visuelle udtryk, der kan understøtte de to narrativer.

Trin 4a: Skitserede scenarier til visuelle udtryk, der kan understøtte det første narrativ (A). Idéerne er inspireret af Anne Mette Hartelius' metode, som inkluderer et katalog med 61 visuelle greb, fx ’synekdoke’, ’epizeuxis’ og ’spor efter menneske’.

Trin 4b: Skitserede scenarier til visuelle udtryk, der kan understøtte det andet narrativ (B). Idéerne er inspireret af Anne Mette Hartelius' metode, som inkluderer et katalog med 61 visuelle greb, fx ’synekdoke’, ’epizeuxis’ og ’spor efter menneske’.

Trin 5. Udvælgelse af en visuel idé, der understøtter narrativ B. Rentegning af idéen.