Skip to main content

Selvværd styrker du på toilettet

Et tværfagligt Innovationsforløb på DMJX koblede fem fagligheder og resulterede i en kampagne til Psykiatrifonden.

Kampagnen er ung  - også i sprogbrugen. Den hedder SKID PÅ DET, og skal få  unge i aldersgruppen 13-18 år til at være mere ligeglade med det pres de står overfor hver dag bl.a. på sociale medier, i skolen og i hjemmet. 

Konceptet er udviklet i 2018 af fem studerende fra DMJX under Innovation X. Et årligt forløb, hvor de forskellige uddannelser blandes på tværs og udfordres af opgaver fra eksterne firmaer og organisationer. De fem studerende bag kampagnen er:

  • Rasmus Svane, 25 år, Medieproduktion og Ledelse, nu dimitteret og Kreativ Koordinator hos Butter Agency.
  • Hans Augustenborg, 27 år, Kreativ Kommunikation, nu dimitteret og Art Director på Uncle Grey.
  • Sofie Høyer Steenbuch 24 år, TVM, i gang med afsluttende semester på TV- og Medietilrettelæggelse.
  • Daniel Colunga, 27 år, grafisk design. Nu dimitteret og jobsøgende freelance designer med et lille københavnsk mikrovineri som sideprojekt.
  • Rikke Harbel, 24 år, studerer kommunikation på 6. semester, hvor jeg er i praktik hos Kompas Kommunikation.

De pitchede kampagnen til Psykiatrifonden og blev i år nomineret til Årets Kravling, og i her beskrev de deres idé:

Målet med produktet er, at unge i aldersgruppen 13-18 år, skal skide mere på det pres de står overfor hver dag bl.a. på sociale medier, i skolen og i hjemmet. Idéen kom efter, at vi var løbet ind i en kreativ mur, og valgte at tage en pause til et godt afsnit Landmand Søger Kærlighed. Vi ville gerne lave et humoristisk produkt til unge, som de både kunne grine af, og som kunne give stof til eftertanke. 

Se pitchvideoen som blev præsenteret for Psykiatrifonden.

 

En selvværdskampagne for unge.