Skip to main content

Googler du i mørket? Ny kampagnefilm sætter spot på (manglende) faglig udvikling

Tid til efteruddannelse? Ny kampagne vil aktivere dagsordenen og selvrefleksionen omkring faglig udvikling i medie- og kommunikationsbranchen. Ungt bureau og tre nyuddannede DMJX’ere står bag.

Mand googler i mørke

Hvordan laver man en TikTok-video?

 

De fleste af os må på et tidspunkt ty til Google for at få hjælp til noget, alle andre tilsyneladende kan. Man har måske fået nye arbejdsopgaver, er faldet lidt af på den, eller er udlært i et andet århundrede. Og så kan det være, det er tid til efteruddannelse?

DMJX går med sin nye kampagne ’Tid til efteruddannelse?’ et skridt dybere end den klassiske: Køb et af vores kurser og bliv en haj til dit eller dat.

Videoen har det lange lys på, og vil have os til reflektere over arbejdsliv, kompetencer og efteruddannelse.

Med et skvæt humor og et lille drys melankoli strejfer filmen smagsløgene på alle dem (os!) som engang var de første til at lave mobilvideo, men som stadig holder mobilen vandret - og skærper forhåbentlig appetitten til at lære noget nyt. Er det tid til efteruddannelse?

Det er det sikkert. På DMJX eller et andet sted. Det vigtigste er at få det gjort, fortæller rektor Julie Sommerlund.

Se filmen her, og læs videre under videoen

 

- Kampagnen har først og fremmest til formål at skabe opmærksomhed – og gerne et smil på læben – omkring vigtigheden af efteruddannelse i løbet af arbejdslivet. Vi tror, at mange kan genkende noget af sig selv i filmen. Det kan vi i hvert fald selv her på skolen, siger Julie Sommerlund.

- Vi kalder kampagnen ”Tid til efteruddannelse?”, fordi det er et vigtigt spørgsmål at stille. Både at stille sig selv en gang imellem i løbet af sit arbejdsliv, men også vigtigt at diskutere rent uddannelsespolitisk. Vi vil gerne tale efteruddannelse og livslang læring endnu mere ind på dagsordenen, fordi vi kan se, at det virker og gavner både den enkelte og arbejdspladsen – særligt i medie- og kommunikationsbranchen, som er i så hurtig og konstant forandring, siger DMJX' rektor.

Bureauet N’fellows og 3 nyuddannede DMJX’ere har lavet kampagnen

Filmen kan netop nu opleves på blandt andet sociale medier.

Kampagnen er lavet af det unge bureau N’fellows, hvor blandt andet tre DMJX’ere, som dimitterede fra seneste årgang på Grafisk Design og Fotografisk Kommunikation, har været med i forreste række på produktionen

  • Maria Rommel fra DMJX Grafisk Design har haft følgende roller i produktionen: Producer, konceptudvikling, assisterende instruktør
  • Oliver Botfeldt fra DMJX Fotografisk Kommunikation har været filmens instruktør, klipper og DOP (foto/billedansvarlig)
  • Anton Koch Lauritsen fra DMJX Fotografisk Kommunikation er filmens lysmester.
  • N’fellows' kreative direktør, Kirill Dmitrichenko, har stået for art direction og også producer og konceptudvikling
  • Lukas Holtmann, assisterende producer
  • Kristoffer Rafn, post produktion
  • Human Robot Soul, lyddesign

Er det ved at være tid til efteruddannelse? Læs mere på Kurser og Videreuddannelses kampagnesite.

Bureauet N'fellows står bag kampagnefilmen. Tre DMJX'ere, som dimitterede sidste sommer står for konceptudvikling, instruktion, produktion, billedside, lys og klipning.