Skip to main content

DMJX'ere giver gode råd i startguide til kommunikationsbranchen

Et særnummer af magasinet Markedsføring er fyldt med gode råd til folk på vej ind i marketing-, reklame- og kommunikationsbranchen. 12 studerende og dimittender fra DMJX og en af vores undervisere har bidraget til guiden.

Et særnummer af magasinet Markedsføring er fyldt med gode råd til folk på vej ind i marketing-, reklame- og kommunikationsbranchen. 12 studerende og dimittender fra DMJX og en af vores undervisere har bidraget til guiden.

Hvordan får man en karriere i udlandet? Hvad kigger cheferne efter, når de ansætter? Hvordan undgår man at få stress?

Det er spørgsmål, man kan søge svar på i et særnummer af magasinet Markedsføring. Her medvirker en masse erfarne branchefolk og eksperter - og ikke mindst en masse unge selv - i en startguide til marketing-, reklame- og kommunikationsbranchen.

I flere af historierne i magasinet taler både studerende og dimittender fra DMJX om trivsel og arbejdspres og om at begå fejl. Et af rådene lyder for eksempel, at man skal give sig selv lov til at sige, at en opgave er færdig, selvom man kunne have lyst til at lægge uendelige arbejdstimer i den.

Underviser på studieretningen Kreativ Kommunikation på DMJX, Jesper Hansen, bidrager også til en artikel om stress i branchen, som også mærkes blandt vores studerende.

- Branchen er træg i udviklingen hen mod mere humane arbejdstider og -krav. Ligesom den er det i diversitet og inklusion. Men i takt med talentkrisen, som alle taler om, så tænker - og håber jeg - at udviklingen vil accelerere mod det bedre de kommende år. Vi skal ikke arbejde os ihjel, siger Jesper Hansen til magasinet.

Læs hele det gratis særnummer af Markedsføring.

For- og bagside på særnummeret af Markedsføring prydes af Leonora Ingeborg Schytte og Arne Grønbæk, der begge studerer Kreativ Kommunikation på DMJX og er interviewet sammen med deres mentorer, som de har fået gennem en nystartet mentorordning på DMJX.