Skip to main content

DMJX satser på podcastmediet som ny formidlingsplatform

Med en ny podcastserie kan du nu få viden og samtale om medieudvikling direkte i ørerne. 

Særligt unge danskere er tilhængere af mediestøtte

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole udgiver en podcastserie på foreløbigt 7 afsnit om fremtidens mediebranche. 
Podcasten tager afsæt i noget af den viden, der udvikles på DMJX.

I podcasten møder du forskere og undervisere fra DMJX og fagfolk fra branchen, der alle arbejder med journalistik, kommunikation, design, reklame eller medier - og som deler deres indsigter inden for de tendenser, der former vores branche i fremtiden. 



I programrækken er der blandt andet afsnit om brugen af AI i journalistikken, fremtidens offentlige kampagner, jeg-fortælleren som stilistisk greb og fremtidens dramaturgiske virkemidler. 

Målet er at øge kendskabet til DMJX' videnskabelige arbejde inden for journalistik, kommunikation, design, reklame og medier til vores omverden. 

Samtidig imødekommer initiativet Uddannelses- og Forskningsstyrelsens nye krav om, at professionshøjskoler skal formidle forskning på tværs af medieplatforme.

Rektor Julie Sommerlund, som er chef for DMJX’ forskning og udvikling, siger om initiativet: 

 - Vi har en ambition om at formidle forskning og udvikling gennem podcasts for at gøre den forskning, der laves i huset, mere tilgængelig og dermed nå bredere ud med vores forskning.

 Du kan finde podcasten ’Fremtidens Mediebranche’ på alle tjenester, hvor du lytter til lyd. Blandt andet her hos ApplePodcasts.