Kreative studerende vinder 6 priser i international topkonkurrence

Den internationale brancheforening D&AD har uddelt de eftertragtede blyanter til verdens største reklametalenter i alderen 18-24 år. Det blev til hele 6 priser til studerende fra Kreativ Kommunikation.

 

Årets blyantvindere: Joachim, (Thea & Cecilia på papir) Mark, Søren, Hans, Maria, Mathias og Nicolas. Og nederst Jakob og Oliver.
af Dan Hansen d. 16.05.2019 i Historier

Hvert år konkurrerer verdens allerstørste reklametalenter i alderen 18-24 år om at vinde de prestigefyldte blyanter, som uddeles ved konkurrencen D&AD New Blood.

De studerende, som vinder blyanter, kommer i et internationalt søgelys. Derfor har konkurrencen høj prioritet på DMJX-uddannelsen Kreativ Kommunikation, hvor de studerende arbejder målrettet med New Blood-konkurrencen på skolen i 3 uger, som en del af undervisningen.



Det plejer at bære frugt i form af blyanter til studerende. Og sådan var det også i år, hvor det blev til hele 6 blyanter til KK-studerende.

Her er vinderne og deres løsninger

Mark Terkelsbøl, Nicolas Housted og Joachim Klintfält KK17-20 Pad Paper

Oliver Strzelbicki og Mathias Gudberg Juel KK17-20 Save the Bee(r)s

Maria Tranberg og Søren Wolff KK17-20 All Within

Jacob Grandt og Jakob Lykke KK16-19 Pee for The Planet

Thea Føge Toft-Clausen og Cecilia Mervig KK16-19 Durex Filter

Hans Høite Augustenborg KK16-19  Cold Bali

Kategori:  Historier

Forfatter

Dan Hansen
Presseansvarlig på DMJX. Journalist med sidefag i dansk. Skriver om kommunikation, medier, journalistik og sprog. Har tidligere arbejdet med videnskabsformidling, livsstilsjournalistik og som bladredaktør.
Profil

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram