Kreativ Kommunikation vinder international konkurrence

Danske DMJX-studerende tog fem ud af 15 priser ved den internationale talentkonkurrence Cream.

Samtidig fik de i bedømmelsen det højeste gennemsnit blandt de 15 vinderprojekter.

Et screendump fra et af vinderprojekterne om køn og sportstøj.
af d. 22.08.2019 i Historier

- Det er en magtdemonstration  siger Jesper Hansen, der er faglig leder på Kreativ Kommunikation, DMJX.

Det er fem af hans teams, der ligger i top blandt de 15 udvalgte vindere i portfolio-konkurrencen Cream. Han er særlig stolt af sine studerende, da de er i hård konkurrence med store internationale skoler med mere end 1000 studerende.

-I Emdrup er vi 80 studerende, og vi er en humlebi i den her sammenhæng, siger en glad Jesper Hansen.

Faglig leder på Kreativ Kommunikation Jesper Hansen

Talentkonkurrencen Cream er en international portfolio-konkurrence, der bortset fra et par afbrud i 2017 og 2018 har været afholdt siden 1999. Det er headhunterfirmaet the Talent Business, der står bag. Vinder man som studerende priser på Cream kan det være et godt afsæt for at skaffe sig det første job som uddannet. Portfoliokonkurrencens jury består af  kreative direktører fra hele branchen, og derfor kan en topplacering også være en vej til at lande et job som nyuuddannet.

Det håber en af vinderne på, Simone Weilborg, der er 24 år og netop nyuudannet kreativ kommunikatør. Sammen med sin medstuderende den 25-årige Sofie Saitz var hun blandt de fem vinderhold fra DMJX.

Simone Weilborg forklarer den flotte placering med et godt samarbejde og en ambitiøs indstilling hos hende selv og hendes 80 medstuderende på Kreativ Kommunikation på DMJX i Emdrup.

- Det er så fedt, at det er en skole og et studie, hvor vi løfter hinanden. Der er bare generelt en god ambitiøs tilgang til studiet og det smitter af, når vi arbejder i klasserne, siger hun.

Faglig leder Jesper Hansen forklarer succesen med, at netop portfolie-arbejdet vægtes højt på Kreativ Kommunikation.

- Der ingen i denne branche, der forholder sig til karakterer og det er de studerendes arbejde, de bliver bedømt på, siger han.

I følge Jesper Hansen skifter reklamens præmisser lige nu. Der kommunikeres gennem sociale medier og her skal man have et vigtigt budskab og kan som brand ikke slå igennem ved bare at tale om sig selv. 

- Derfor stiller vi på studiet opgaver, hvor de studerende bliver bedt om at løse et problem og finde et brand at gøre det sammen med. Og vi tager ofte afsæt i FN's verdensmål og er problemløsende i forhold til dem, siger Jesper Hansen.

Du kan se de fem DMJX-vinderprojekter her:

Simone Weilborg og Sofie Bergstrand KK16-19

Jakob Lykke og Jacob Grandt KK16-19

Thea Foge Toft-Clausen og Cecilia Mervig KK16-19

Christian Skjott og Alexander Keblow Kofoed KK16-19

Joachim Klintfalt og Nicolas Housted KK17-20

 

 

Kategori:  Historier

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram