Kærlighedshistorie udrullet på samtalesalon om den gode kunde/bureaurelation

Tuborg og Wibroe, Duckert & Partners viste deres kærlighed frem for en fyldt sal. Det langvarige forhold har budt på mange kærlighedsbørn, men også ægteskabelige kriser

Alene interiøret hos Wibroe, Duckert & Partners vidner om kærligheden til Tuborg. Forholdet og den gode kunde/brancherelation blev rullet ud på DMJX' samtalesalon. Fotos: Nikolaj Christensen.
af Dan Hansen d. 16.11.2018 i Historier

Du kender den klassiske aktantmodel, som bruges til at fortælle eventyr. Prinsen og prinsessen vil så gerne have hinanden - og møder både modstandere og hjælpere på vejen mod lykken.

Parløbet mellem Tuborg og deres mangeårige bureau Wibroe, Duckert & Partners (WPD) passer som øl i glas ind i aktantmodellen.

Deres fælles kærlighedshistorie var omdrejningspunktet, da Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles forleden holdt samtalesalon om ”Den gode kunde/bureaurelation” for en fyldt sal af folk fra bureau- og mediebranchen. 

Guldbryllup i sigte
Tuborg og WPD kan snart fejre guldbryllup sammen som kunde og bureau. Og under samtalesalonen kunne partnerne stolt fremvise et hav af kærlighedsbørn og successer. Men også fortælle, at forholdet ikke har været fri for konflikter, utroskab og indblanding fra mange andre aktører. Som så mange andre forhold.

Henrik Juul har siden 1994 været kreativ direktør på Wibroe, Duckert & Partners. Han sad på scenen sammen med Tuborgs marketingchef gennem de seneste 3 år, Christian Sveigaard.

- Relationer er noget, der bliver skabt over tid. Problemet er, at vi lever i en tid, hvor der ikke er tid til at skabe relationer. Derfor er vores langvarige forhold noget helt særligt, forklarede Christian Sveigaard, som ydmygt tilføjede, at han partnerskabet er langt større end ham selv, og at han kun har det til låns.


Henrik Juul (t.v.) og Christian Sveigaard lagde ikke skjul på deres gode forhold. Foto: Nikolaj Christensen

Henrik Juul, som i det seneste kvarte århundrede har været ringbærer for WPD fortalte, at han og Christian Sveigaard til at begynde med datede 2 gange ugentligt helt uden agenda – og at netop det frirum har været en grundpille for et frugtbart forhold gennem årene.

- Vi har ikke fokus på den hurtige idé eller quick wins. Vi har fokus på det lange seje træk og de langvarige, holdbare løsninger, fortalte Henrik Juul.

- Det er unikt at løbe et maraton i en branche, hvor de fleste sprinter på 100 meterbanen, sagde han.

Igennem 1 ½ time indgik publikum i samtale med dagens hovedpersoner, som diskede op med sjove anekdoter, insider-historier og reklamefilm fra de mange år.

Se 9 legendariske Tuborg-reklamer
Neden for kan du se interview og video fra dagen – lavet af studerende på Tv- og Medietilrettelæggelse, Signe Müller Pedersen.

 

 

Og her kan du hygge dig med en reklame-maraton med 9 legendariske reklamer fra de seneste 35 år, som er lavet i et samarbejde mellem Wibroe, Duckert & Partners og Tuborg.

Reklame-maratonet er lavet af Dansk Markedsføring på bagkant af samtalesalonen.

Samtalesalonen havde DMJX arrangeret i samarbejde med Kreativitet & Kommunikation, hvis direktør Tine Aurvig-Huggenberger styrede løjerne.

Vil du også med til en samtalesalon?

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole inviterer i anledning af vores 75 års jubilæum på samtalesaloner hele året. Læs mere på dmjx.dk/samtalesaloner

Kategori:  Historier

Forfatter

Dan Hansen
Presseansvarlig på DMJX. Journalist med sidefag i dansk. Skriver om kommunikation, medier, journalistik og sprog. Har tidligere arbejdet med videnskabsformidling, livsstilsjournalistik og som bladredaktør.
Profil

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram