Skip to main content

IKEA får ny inspiration fra DMJX-projekt

Et samarbejde mellem IKEA, DMJX og det digitale bureau Molamil skal sætte skub i boligkædens udnyttelse af teknologien Augmented Reality

ID projekt IKEA

Møbelgiganten IKEA har i en årrække eksperimenteret med teknologien Augmented Reality (AR) og har bl.a. lavet en app, hvor kunderne kan opleve den nye sofa eller det nye skab virtuelt hjemme i stuen gennem en smartphone.

Men det store gennembrud med teknologien har IKEA stadig ikke fået. Men et samarbejdsprojekt mellem det digitale bureau Molamil, IKEA og DMJX her i foråret gør, at gennembruddet måske er på vej

Det er Karsten Vestergaard fra uddannelsen Interaktivt Design, der har været projektleder og underviser på projektet, hvor en gruppe studerende fik til opgave at komme med forslag på AR-løsninger til IKEA.

Forslag, som IKEA tog godt imod og hvis ideer og tanker nu vil blive brugt i det videre arbejde med at udvikle AR-løsninger for IKEAs ansatte og kunder.

Her kan du høre Karsten Vestergaard fortælle mere om projektet (varighed 4.24 minutter)