DMJX vil gøre formidlere til forretningsudviklere

Nyt forløb for entreprenører skal gøre det lettere at komme fra den gode idé til en rentabel forretning.

Entreprenørforløbet Business Makers henvender sig til formidlere, der gerne vil starte sin egen virksomhed, men oplever at manglende kendskab til prissætning, go-to-market strategi og faglig netværksopbygning bremser dem.

"Vi har igennem det seneste år arbejdet målrettet på bedre at forstå, hvilke kompetencer medie-, reklame- og kommunikations- og designbrancherne behøver i fremtiden, og hvordan vi leverer på dem. Med uddannelsen reagerer vi på en konkret efterspørgsel fra erhvervslivet, som i stigende grad behøver disse kompetencer," siger rektor Trine Nielsen.

Forretningen bliver kickstartet
Gennem forløbet, der strækker sig over seks workshops, får deltagerne redskaber til at arbejde med forretningsudvikling, strategi, ledelse og salg, sparring på deres forretningsideer og eksekvering af disse, netværk med ligesindede iværksættere, kontorplads og inspiration fra andre iværksættere og ledere fra deres branche.

"Vi får alle ideer i større eller mindre omfang, men det at udvikle en ide til forretning er ikke noget man bare gør. Det kræver ganske særlige kompetencer, som kun få kommer naturligt til og som langt de fleste af os skal lære og træne," forklarer Trine Nielsen om nødvendigheden af kompetencerne.

Forløbet skal ruste deltagerne til en fremtid, hvor de ikke nøjes med være at selvstændige men reelt får evnerne til at opbygge en virksomhed med vækstpotentiale.

Oprustning af innovative og kreative kompetencer
KONPA fonden er samarbejdspartner på Business Maker-forløbet og har igennem de seneste tre år støttet DMJX's arbejde med at opbygge kompetencer inden for innovation og kreativitet. Konkret har det samarbejde betydet, at DMJX har ansat en forsker i kreativitet og entreprenørskab, som skal hjælpe deltagerne på Business Maker forløbet med at tilegne sig et iværksætter mind-set.

Fakta om forløbet

Forløbet  "Ide til forretning – Business Makers" begynder 15. januar 2020 og løber frem til starten af juni. Der er er plads til 40 deltagere fordelt i Aarhus og København. Prisen for hele forløbet bliver 9.500 kroner. Man kan tilmelde sig her.

 

Kategori:  Historier

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram