DMJX bekæmper online-radikalisering med PET og ministerium
Unges modstandskraft over for ekstremistisk propaganda skal styrkes. Studerende har udviklet løsninger til at forebygge online-radikalisering på nye, kreative måder
Studerende i grupper udviklede ideer på 48 timer ved det store hackathon. Foto: Tue Blichfeldt
Et stort projekt, der er finansieret af Udlændinge- og Integrationsministeriet, kulminerer den 5. december, når to kreative løsninger til forebyggelse af online-radikalisering præsenteres på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Forud er gået en lang proces med research, og derefter en hackathon, hvor studerende fra uddannelsesretningerne Kreativ Kommunikation og Interaktivt Design - sammen med et par håndfulde samfundsengagerede unge med forskellige baggrunde – arbejdede i 48 timer med løsninger til nye måder til at bekæmpe ekstremistisk online-propaganda.
Med i projektet er også PET, Medierådet for børn og unge og Styrelsen for International Rekruttering og Integration.
Aftagere og fonde deltager i præsentations-arrangement Oprindeligt blev 9 ideer udviklet på hackathon’en, som foregik tidligere i november. Det er de to mest lovende af disse, som de studerende nu har arbejdet videre med.
De to løsninger offentliggøres ved et arrangement fredag den 5. december, hvor alle involverede parter samt fonde og aftagere deltager.
Det foregår på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i København kl. 16-20.
Projektsamarbejdet er iværksat af højskolens direktør for uddannelse og viden, Trine Nielsen, som håber, at projektets resultater vil kaste yderligere samarbejder af sig.
Presseansvarlig på DMJX. Journalist med sidefag i dansk. Skriver om kommunikation, medier, journalistik og sprog. Har tidligere arbejdet med videnskabsformidling, livsstilsjournalistik og som bladredaktør.
Unges modstandskraft over for ekstremistisk propaganda skal styrkes. Studerende har udviklet løsninger til at forebygge online-radikalisering på nye, kreative måder
Et stort projekt, der er finansieret af Udlændinge- og Integrationsministeriet, kulminerer den 5. december, når to kreative løsninger til forebyggelse af online-radikalisering præsenteres på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Forud er gået en lang proces med research, og derefter en hackathon, hvor studerende fra uddannelsesretningerne Kreativ Kommunikation og Interaktivt Design - sammen med et par håndfulde samfundsengagerede unge med forskellige baggrunde – arbejdede i 48 timer med løsninger til nye måder til at bekæmpe ekstremistisk online-propaganda.
Med i projektet er også PET, Medierådet for børn og unge og Styrelsen for International Rekruttering og Integration.
Aftagere og fonde deltager i præsentations-arrangement
Oprindeligt blev 9 ideer udviklet på hackathon’en, som foregik tidligere i november. Det er de to mest lovende af disse, som de studerende nu har arbejdet videre med.
De to løsninger offentliggøres ved et arrangement fredag den 5. december, hvor alle involverede parter samt fonde og aftagere deltager.
Det foregår på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i København kl. 16-20.
Projektsamarbejdet er iværksat af højskolens direktør for uddannelse og viden, Trine Nielsen, som håber, at projektets resultater vil kaste yderligere samarbejder af sig.
Forfatter