Forprøve

Du skal bestå en forprøve for at komme til optagelsesprøve på Kreativ Kommunikation.

  • Forprøven for 2016 er her
  • Frist for aflevering er: 5. april 2016  kl. 12.00

I uge 12 vil du modtge en mail med brugernavn samt link til hvor du kan aflevere din forprøve.

Sådan foregår forprøven
Opfylder din KOT ansøgning de formelle krav, bliver du bedt om at løse en forprøve.

Forprøven består af 2 dele:

  1. Løsning af 2 kreative opgaver
  2. Pdf med egne arbejdsprøver

1. Kreative opgaver
2 kreative opgaver offentliggøres på vores hjemmesiden umiddelbart efter ansøgningsfristen

2. Pdf med egne arbejdsprøver
Egne arbejdsprøver er eksempler på kreative arbejder, som du har lavet tidligere. Du kan vise færdige arbejder og skitser. Alt er muligt. Det er op til dig, hvordan du bedst viser din visuelle sans og talent for at tænke kommunikativt og kreativt.

Pdf'en skal indeholde 6-10 egne værker. Side 1 skal indeholde dit navn og et brugernavn, som du får tilsendt. Pdf-filer skal fremstilles i lav opløsning (72 dpi; ’smallest file size’). Husk at inkludere anvendte fonte. 

Endvidere kan du vedlægge mp4-fil. Det er intet krav, men et tilbud til dig. Hver film må højst vare 3 minutter.

Hvis du har søgt til inden 15, marts og opfylder adgangskravet vi du efter 1-2 uger modtage en mail med information om hvordan du afleverer din forprøve.

Her kan du se opgaveformuleringen til forprøven på Kreativ Kommunikation 2014 (PDF)

Bedømmelse af forprøven
På baggrund af forprøven bliver 60 ansøgere inviteret til at deltage i optagelsesprøve på Kreativ Kommunikation.

Inspiration til at vise egne arbejdsprøver
Du kan allerede nu begynde at samle og skabe de værker, du ønsker skal indgå i pdf’en med egne arbejdsprøver. Det er op til dig, hvad du ønsker at vise i pdf’en.

Det er ikke et krav at du løser nedenstående opgaver, du kan også bruge dem til inspiration til at skabe dine egne opgaver. Målet er, at du viser, at du kan skabe løsninger, der kommunikere, er relevante, originale og veludførte i deres formsprog.

5 idéer til opgaver, du kan løse som eksempler på eget arbejde:

  1. Plakat eller en annonce for Tabasco.
  2. Idé til Københavns brandvæsen, der får flere til at drømme om at være brandmænd.
  3. Plakat for sukkerfrit slik (fx Nellie Dellies).
  4. Plakat eller et alternativt medie for Faxe Kondi.
  5. Plakat eller en annonce for Zoologisk Museum.

Gode råd til dig der gerne vil ind på Kreativ Kommunikation:

  • Lav en samling af dine egne kreative arbejder gennem tiden.

  • Bliv fortrolig med software-pakken ”Adobe Creative Suite” (InDesign, Photoshop og Illustrator).

  • Tag kurser i f.eks. kreativitet, idégenerering, tegning og formgivning.

  • Få så meget studierelevant erhvervserfaring, som du kan komme til - f.eks. som piccoline, assistent eller junior kreativ på reklamebureau, webbureau, tegnestue osv.

  • Interessér dig for kreativitet og kommunikation: Se reklamer, surf på nettet, gå til poetry slam, skriv digte, tag på udstillinger, lav en blog, tweet på Twitter om ting du synes er sjove, følg kreative personligheders blogs eller tweets, tag en masse billeder, tegn mennesker i toget, lav et konceptband, gå til modeshows, design dit eget logo.

  • Opfind ting! Vær observerende!

Bøger:

  • Idébogen. Kreative værktøjer og metoder til idé- og konceptudvikling. Af Dorte Nielsen

  • Grundbog for Art Directors. Regler du kan bruge eller bryde. Af Dorte Nielsen, Tine Kej og Katrine Granholm.

  • Hey Whipple, Squeeze this. A guide to Creating Great Ads. Af Luke Sullivan

Besøg vores blog: www.kreativ-kommunikation.dk Her kan du bl.a. se eksempler på de KK-studerendes arbejder.

Websites:

 

plum

Showcases

Hvilke fag skal jeg have?

Uddannelsens opbygning

Se de studerendes arbejde

Hvor lang tid skal jeg være i praktik?

Praktik

Er Kreativ Kommunikation noget for mig?

Hvordan kommer jeg ind?

Optagelse

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Presentation of innovation solution to the client 
_
#dmjx #dmjxx16 #addingvalue #technology
  • Presentation of three weeks of work on an innovation project. Client presentation
_
#dmjxx16 #dmjx #technology #addingvalue
  • Presentation time. 
_
#dmjxx16 #dmjx #addingvalue #technology
  • Presentation to the client. All groups had interesting concepts that improves the clients product with a way to connect with people baked in.
_
#dmjxx16 #dmjx #addingvalue
  • Presentation time. Groups are presenting their solution to the client. I loved that all groups improved the clients product in a big way. 
_
#dmjx #dmjxx16 #presentation #addingvalue #bringonthechange #usingtechnology #technology
  • Typisk Nakskov #dmjx #rustur
  • Så der galla #dmjx #kk
  • ma bestie 💁🏻🍸 #dmjx #rustur #vscocam #vsco