Service menu

Web-tv i virkeligheden

Hvad kan den journalistiske branche lære fra den corporate verden og vice versa? Stort analyseprojekt af webvideo, der virker, præsenteres på DMJX-konference i København

Hvordan bruger Rambøll web-tv i sin kommunikation? Hvordan gør Jyske Bank, vg.no, DBU, Louisiana, Udenrigsministeriet, Falck, Aarstiderne, Novozymes og en lang række andre organisationer, medier, virksomheder og kulturinstitutioner?

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har igennem to år registeret og analyseret brug af video/web-tv i intern og ekstern kommunikation hos en lang række virksomheder.

Den 11. juni præsenterer skolen frugterne af analyseprojektet på en heldagskonference – et såkaldt symposium – på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i København.

Her vil deltagerne blive præsenteret for en lang række fakta og praktiske eksempler på, hvad der virker, og hvordan man bedst udnytter mediets muligheder.
 

Analyse, interview og overvågning
Analyseprojektet, som danner baggrund for konferencen, er støttet af Pressens Uddannelsesfond, er krydret med en lang række interview med kommunikationsaktører fra virksomhederne. 

Disse interview findes alle på projektets hjemmeside

Derudover har projektet overvåget en lang række danske og udenlandske publicisters strategiske og praktiske satsninger på web-tv/video.

Det koster 500 kroner at deltage i symposiet. Tilmeld dig senest den 4. juni ved at sende 
en mail til Alice Grøngaard på agr@dmjx.dk. Husk at angive navn og faktureringsadresse for betaling.


Dét kan den journalistiske og corporate branche lære af hinanden
Overskriften for symposiet er: ’Hvad kan den publicistiske/journalistiske branche lære fra den corporate og vice versa’.

Man vil møde en række oplægsholdere, som har deltaget i projektet - eller som er bannerførende inden for god web-video-produktion – som alle giver deres opskrift  på succesfuld web-tv-formidling.

Man kan blandt andet møde kommunikationsansvarlige fra VG, Novo Nordisk, Politiken og Jyske Bank. Desuden vil der være oplæg ved projektets bagmænd, Peter Østergaard Sørensen og Nikolaj Christensen, som er hhv. lektor og uddannelsesleder ved højskolens uddannelse Tv- og Medietilrettelæggelse.


Læs mere om arrangementet og tilmeld dig senest den 4. juni

 

Pointer fra projektet

  • Klar strategi for brug af web-tv giver tydelige formater og stærke web-tv identitet.
  • Faste og tydelige formater giver større produktionseffektivitet. 
  • Virksomheder og organisationer arbejder i dag bevidst med distribution af video på sociale platforme og har ofte flere views her end på eget site. 
  • Den samme video kan i forlængelse af ovenstående opleves på mange forskellige platforme, der medfører en forskellig webkontekst for samme videoindhold. 
  • Kun får danske aktører arbejderbevidst med video på mobile platforme – selvom de fleste erkender, at flere og flere ser video på smartphones. 
  • Blandt publicister ses internationalt en bevægelse mod mere” live”  (reportage) og mobildistribution. 
 
 
 

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Presentation of innovation solution to the client 
_
#dmjx #dmjxx16 #addingvalue #technology
  • Presentation of three weeks of work on an innovation project. Client presentation
_
#dmjxx16 #dmjx #technology #addingvalue
  • Presentation time. 
_
#dmjxx16 #dmjx #addingvalue #technology
  • Presentation to the client. All groups had interesting concepts that improves the clients product with a way to connect with people baked in.
_
#dmjxx16 #dmjx #addingvalue
  • Presentation time. Groups are presenting their solution to the client. I loved that all groups improved the clients product in a big way. 
_
#dmjx #dmjxx16 #presentation #addingvalue #bringonthechange #usingtechnology #technology
  • Typisk Nakskov #dmjx #rustur
  • Så der galla #dmjx #kk
  • ma bestie 💁🏻🍸 #dmjx #rustur #vscocam #vsco