Service menu

Innovativ idé gav pris – og job

Stor innovations-konkurrence blandt de studerende på MPL er blevet afgjort. Vinderne skal til Paris, men har også fået lov at føre ideen ud i virkeligheden


Tænk innovativt og tænk over den branche, I skal ud at arbejde i.

Nogenlunde sådan lød oplægget fra Lauersens Udviklings- og Fornyelsesfond Fond, som henvendte sig til Medieproduktion og Ledelse-uddannelsen (MPL) med 100.000 kroner og et ønske om at skabe udviklingstiltag i branchen.

Tiltaget blev gjort til et projekt under uddannelsesforløbet Innovation og entreprenørskab på 6. semester, hvor 7 grupper i et par måneder har arbejdet sammen med medievirksomheder om at skabe innovation og nye forretningsideer.

Tirsdag afgjorde et panel af 3 medlemmer fra LUF-fonden, anført af bestyrelsesformand Peter Juel Andersen, samt Michael Bach Nielsen og Eva Parum fra MPL-uddannelsen, så konkurrencen.

Efterfølgende blev vindere af en 2.-pris og en 1.-pris udråbt under klapsalver fra medstuderende og den fremmødte presse.

Hjemmeside-løsning til Creunas kunder vandt
Hovedprisen - en studietur til Paris med alt betalt og deltagelse på den grafiske konference EISAMN - gik til holdet bestående af Kristian Munksgaard Emtkjær, Ragnhild Synnes, Louise Kirsch Hjort og Frederikke Deigaard.


De har lavet en plan for, hvordan det store digitale bureau Creuna kan levere enkle løsninger til hjemmesidedesign for små- og mellemstore arkitekt- og ingeniørvirksomheder – og tjene på det. Ideen går ud på at lave en skabelon, hvor 70 procent af hjemmesiden består af en prototype, mens de sidste 30 procent er individuelt design.

I dag findes der kun løsninger, som er helt individuelle eller bygget op om en fast skabelon.
Derfor har Creuna da også allerede hyret de 4 vindere til at gå videre med ideen.

Bestyrelsesformand Peter Juel Andersen roste opgaven og projektet for at være gennemarbejdet fra A-Z.

Information skal satse på unge kunder
2.-prisen gik til gruppen som bestod af Ditte Maria Lykke Sørensen, Sofie Terpager Staal, Kira Støresmo Bengtsson og Ulrik Petersen Schmidt.
Under overskriften ”Information – Innovation og unge læsere” havde de lavet et bud på, hvordan dagbladet tænker nyt og får fat i de unge læsere.



Ifølge Peter Juel Andersen var projektets styrke, at det tog fat i en klassisk problemstilling og løste opgaven kreativt, innovativ og konstruktivt.

Efter projektfremlæggelser og præmieoverrækkelse var der reception.

Uddannelsesleder Michael Bach Nielsen betegner forløbet som en stor succes – og håber at kunne finde midler til gentage forløbet til næste år.



Alle fotos er taget af Emil Lyders

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • På jagt efter den gode historie (og ænder) ⚓️ #andejagt #DMJX
  • På trappen til fredagsbaren på @dmjx i Aarhus, hvor mine forældre mødte hinanden for over 20 år siden. Og gudskelov for det 👨‍👩‍👧💜 @lisewestphal @rasemborg #dmjx #kajgf #aarhus #love #tb
  • Verdens bedste rustur er ved at være forbi 💔 #såhyggeligt #såsjovt #dmjx #jegerhooked #nuerjegtræt #seriklelængeresådanud #førbillede
  • Verdens sejeste barhold er endelig blevet færdig med at rydde op efter KaJ-fest #kajgf #dmjx #kurtstrandbar #fredagsbaren #trættetyper #sendmeresøvn #sidstemandlukkerogslukker
  • Presentation of innovation solution to the client 
_
#dmjx #dmjxx16 #addingvalue #technology
  • Presentation of three weeks of work on an innovation project. Client presentation
_
#dmjxx16 #dmjx #technology #addingvalue
  • Presentation time. 
_
#dmjxx16 #dmjx #addingvalue #technology
  • Presentation to the client. All groups had interesting concepts that improves the clients product with a way to connect with people baked in.
_
#dmjxx16 #dmjx #addingvalue