Service menu

DMJX-film kan blive vist under super bowl-finalen

Den amerikanske chips-gigant, Doritos afholder verdens største reklamefilmskonkurrence med en hovedpræmie på en million dollars og visningstid i reklameblokken under superbowlen. Blandt flere end 5000 indsendte film står Kreativ Kommunikation-studerende for eneste europæiske semifinalebidrag

Reklameblokken under superbowlen er sandsynligvis den mest eftertragtede placering for en reklamefilm, og normalt er det kun film med tårnhøje budgetter, der ender i det fine selskab.

Det amerikanske chips-mærke Doritos vender imidlertid tingene på hovedet med deres kampagne ’Crash the Superbowl’, hvor de inviterer kreative til at deltage i konkurrencen om at lave den bedste Doritos reklamefilm og få den vist under super bowl-finalen.

I år har alverdens filmskabere – efter 7 år som udelukkende amerikansk event - også haft mulighed for at indsende bidrag til konkurrencen.
Det har en række studerende fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole benyttet sig af.

Camilla Agerskov, Stine Thorbøll og Jacob Nørremark fra Kreativ Kommunikation og deres film Jim figures it out er – som eneste europæiske bud – blevet udvalgt som en af 24 semifinalister blandt flere end 5000 indsendte film fra hele verden.

En af de øvrige indsendte film, som Kreativ Kommunikation-studerende står bag Doritos Dance Tutorial har med flere end 400.000 visninger på YouTube tilraget sig en del opmærksomhed. Desværre klarede Simon Konski, Christoffer Prisholm Højgaard og Benjamin Becketts film ikke cuttet til semifinalen.

Doritos juryen voterer nu endnu en gang og udvælger 5 film, der går videre til finalen i starten af januar, hvor den endelige vinder findes i en forbrugerafstemning.

Udover visning i super bowl-finalen får vinderfilmen en million dollars.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • IoT-concepts
_
#dmjxkk #dmjx #internetofthings #technology #iot
  • Students combine sensors with products for Internet of Things-concepts
_
#iot #internetofthings #dmjx #dmjxkk
  • 90 people, 40 countries.

#aarhus #denmark #dmjx #mundus_journ #myerasmus #giangpham #erasmusmunduslife
  • Students combining a "product or service" card with a "sensor" card to come up with an "output"
_
#dmjxkk #dmjx #technology #internetofthings #iot
  • Using the principle of "if this, then that" students developed IoT-concepts
_
#internetofthings #technology #dmjx #dmjxkk
  • Students developing Internet of Things-concepts by first writing down as many different sensors and things to measure as possible. 
_
#technology #iot #internetofthings #sensors #input #dmjx #dmjxkk
  • Indleder jagten på den gode case! Vi har kontakt til "Keld'ert" og der tegner sig en feature-historie om el-bilens tilbagekomst 🚗 På billedet ser i Samuel fra London. Han er nice og mangler et værelse - kan nogen mon hjælpe @samuxlow? #DMJX #DMJXminuge #HelpSam
  • Just me hanging out and being me :i shot by @hannasl1 #boy #blackandwhite #flash #dmjx #werk #photography #jasko