Service menu

24 anbefalinger: Bliv klog og inspireret af vores bedste tip

Undervisere, forskere og fagmedarbejdere fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har i december delt ud af medier, bøger, film, design, programmer og platforme, som giver dem inspiration og faglig fordybelse. Vi har smeltet det hele sammen til en gave af højeste karat - til dig fra os.


Værsgo'! Tag for dig af vores guldtip. Foto: Colourbox

Indimellem juleferiens frokoster, pakkespil og engelske ligakampe kan det være, du får lyst til en omgang faglige fibre fra vores verden af journalistik, grafisk design, kommunikation, foto og kreativitet.

Her kan du tage for dig af anbefalinger til, hvad højskolens medarbejdere synes, du skal klikke på, lytte til, bladre i, se og fordybe dig i, når julefreden sænker sig.
Tippene kan være stærkt vanedannende. Til gengæld kan de bruges året rundt.

24. tip


Anders Lange er journalist og fagmedarbejder med fokus på efteruddannelse til danske og nordiske journalister

Den nyeste trend i journalistik er samarbejde på tværs af medier. Det er ikke kun smart. Det er  nødvendigt for at holde standarden i nedskæringstider.
For nogen kommer denne kollegiale generøsitet naturligt.

Derfor: Følg din kollega @MagnusBjerg – Magnus er journalist og leder af lille redaktionelt udviklingsteam hos @tv2breaking. Han øser kækt, indsigtsfuld og med lune af sin enorme viden om Twitter, Facebook og alle de andre sociale medier, som er en nødvendig del af journalistikkens fremtid.
Magnus’ bedste anbefalinger – som opdateres løbende - kan findes her Webjournalistens værktøjskasse.
 

23. tip


Maria Eitzinger er antropolog og ph.d.-studerende i medieadfærd
 

Fremtidsstudier, forbrug og globalitet
Jeg bruger mange forskellige medier for at få inspiration i min hverdag og i mit arbejde.

Jeg elsker hjemmesiden Monocle og kan bruge hundredvis af timer på den.
For det første forbinder de design, kultur og business på en helt simpel og æstetisk måde. De har fingrene på pulsen og fortæller om helt aktuelle emner og temaer. Og så er de også gode til at skabe nysgerrighed på få linjer.
Jeg blev opmærksom på Monocle for nogle år siden, hvor de kun eksisterede som fysisk magasin. Siden gik de også digitalt, og det er et godt eksempel på, hvordan man kan gøre det godt: de udvidede magasinet fra den rene skriftlige kommunikation til video- og radioformidling.

Jeg kan virkelig anbefale deres radio, som jeg tit hører om morgenen på vej til arbejde. Der er ofte sociologer, psykologer, antropologer eller designere, som fortæller om sociale mekanismer på en meget brugbar måde.


Ellers elsker jeg også Scenario, som er en magasin om trends, idéer, visioner og mulige fremtider. Det er faktisk et dansk magasin fra Copenhagen Institute for Future Studies og er måske lidt mere videnskabeligt, men enormt godt, fordi de går i dybden med deres artikler.

Sidste gang jeg købte det, læste jeg for eksempel noget om biologisk printing af designertøj, hvordan teknologien kan forbedres og bud på, hvad der på vej af teknologiske udviklinger.

De har også en hjemmeside, som er ikke særlige opdateret. Dog er der nogle friartikler.
 

Last but not least elsker jeg også http://uxmag.com. Denne hjemmeside besøger jeg også mindst en gang om ugen, for at holde mig orienteret. Magasinet tager emner op inden for User Experience.
De beskæftiger sig  med alt fra teknologier, trends og design – alt i forhold til hvad der kommer til at ske eller er sket.
De er ret gode til at fortælle om metoderne og give råd – for eksempel om, hvad empati er og hvordan det bruges i designprocessen.
Formen er mest artikler, som tit understøttes af videoer eller grafer. De bruger virkelig platformens muligheder, hvilket giver en fed brugeroplevelse.
 

22. tip


Rasmus Sigvaldi, adjunkt på Kreativ Kommunikation

Jeg vil gerne anbefale bogen The Advertising Effect af Adam Ferrier, som jeg mener er uomgængelig, for alle der beskæftiger sig med adfærdsændrende kommunikation.

Bogens omdrejningspunkt er motivation og hvordan man kan påvirke mennesker i en ønsket retning.

Han opdeler motivation i 10 forskellige "action spurs", som eksempelvis "Play", som motiverer ved at gøre det sjovt at udføre det ønskede. En meget kendt case i denne kategori er "The Fun Theory" fra VW, der blandt andet omfattede verdens dybeste affaldsspand og trappen, der ombyggedes til et klaver.

En anden kategori er "Commitment", som bygger på den kendsgerning, at, vil man gerne have nogen til at udføre en større handling, skal man først bede dem om at udføre en mindre handling. I denne kategori finder man eksempelvis crowdfunding sitet Kickstarter. Når man først én gang har støttet et foretagende, er man mere tilbøjelig rent faktisk at købe produktet, når det endelig er i handelen.

Forfatteren har en baggrund som dels adfærdspsykolog og dels reklamemand. Han har været med til at stifte et af de mere succesfulde reklamebureauer i nyere tid, Naked Communications.
 

21. tip


Trine Vendelboe Juul, underviser på Journalistuddannelsen og Kommunikationsuddannelsen
 

Det er snart ferietid, og mon ikke batterierne trænger til at blive ladet op hos denne og hin.
Men julen byder også på mange familieære sammenkomster, sammenrend og måske endda sammenstød, så julefreden måske ikke altid bliver så fredelig endda.

Derfor genfandt jeg mine 8 kommunikationsråd, som jeg for et års tid siden blev inspireret til at skrive ud fra mine i øvrigt udmærkede Beach House Rules, der pryder væggen i min udestue.

Udover at både regler og råd kan være værd at følge, hvis man vil stræbe efter eget velvære og andres velvillighed, så er der også en pointe i, at det at have formuleret nogle retningslinjer for ens kommunikation og handlinger faktisk kan være frigørende – og skabe både fred, flow og fremdrift.



 

20. tip


Christina Reedtz Funder, retoriker, lektor på Fotografisk Kommunikation

For et indblik i den visuelle faglighed synes jeg, at alle mennesker bør nyde Guardians sektion Culture og gå ind under Art&Design.

Den glade retoriker synes, at man skal ønske sig The Mighty Dead: Why Homer Matters af Adam Nicholson.
 

19. tip


Roger Buch er forskningschef i samfundsvidenskab
 

Slap nu af!

Faglig inspiration kan findes mange steder - ikke mindst i fiktionen.
Nogle af Leif Davidsens romaner kan give brikker til forståelse af hvad der foregår i Rusland i disse år. Mange af Jan Stages romaner kan give indsigt i krigens gru.

Fiktionens gennemgående negative karakteristik af journalistik og medier kan findes næsten uendeligt mange steder, eksempelvis i Liza Marklunds serie om Annika Bengtzon. Krimi-serien er bestemt ikke verdens bedste, men indeholder tre-fire spor, som alligevel har fanget mig: forbrydelsen, familielivet, journalistikken/medieudviklingen og politik.

Serien beskriver bevægelsen fra trykt til multiplatformsjournalistik og den mediaflow tænkning, som Lars Kabel m.fl. har afdækket i deres nylige rapport.

Anikka Bengtzon-serien kan i stort set fuldt omfang læses på mofibo – har du allerede ikke abonnement, er der en gratis prøvemåned – så rent faktisk kan du få hele seriens 10 bind gratis, læs den i uafbrudt flow hele julen og få noget at tænke over i 3-4 dimensioner. 

Det starter her


og slutter her


 

Rækkefølgen findes her
 

18. tip


Vibeke Borberg er Forskningschef i Medieret, mediejurist
 

Jeg har tre anbefalinger, som jeg gerne vil dele.

Min første anbefaling er radioprogrammet Mennesker og medier, der sendes på P1 hver fredag formiddag, og som også kan podcastes.
Det er et radiomagasin om medier og journalistik, som efter udsagn kaster et 'nuanceret, kritisk og ofte overraskende blik på de væsentligste strømninger og nybrud i medielandskabet - og hvad de betyder for os alle sammen.'
Indtil fornylig var Lasse Jensen vært og i sig selv grund nok til at lytte med, men efterfølgeren Hakon Mosbech er også kommet rigtig godt fra start.

Min anden anbefaling er dokumentarfilmen Ekstra Bladet uden for citat af Mikala Krogh. Filmen giver et fint portræt af Ekstra Bladets kamp for overlevelse og går tæt på beslutningsprocessen om bl.a. dækningen af gidselsagen om Søren og Eddy og de strategiske overvejelser om bladets fremtid.
Filmen kan stadig ses i enkelte biografer og ellers anskaffes her


Pressefoto fra Ekstra Bladet


Min tredje anbefaling er endnu en dokumentarfilm 'The 50 Year Argument', som muligvis kan være svær at komme til at se her i landet.
Den blev vist på CPHDOX, hvor jeg så den, og handler om det uafhængige og intellektuelle magasin the New York Book Review. Filmen er instrueret af Martin Scorsese i forbindelse med magasinets 50 års fødselsdag sidste år og viser, at det kan lade sig gøre at drive et smalt blad, som satser på holdningspræget journalistik, boganmeldelser, kritiske essays og artikler om samfundsrelevante og politiske emner.
 

17. tip
 


Peter Østergaard Sørensen, lektor på TV- og Medietilrettelæggelse


Over er en smart og nem app til at putte tekster og grafik ovenpå mobil fotos. Ikke alle apps lever op til krævet om målrettet funktionalitet og en simpelhed, der gør dem umiddelbar anvendelige. Denne lille foto-app kan nemt give dine billeder et nyt informativt lag.


Eksempel på brug af appen fra Overs Instagram


Google Study med  et illustrativt overblik  over tendenser for multi-screen behavior – og mobiltelefonen som the ”backbone”. Ikke spritny, men en god og enkelt reminder på, hvordan vi i dag er på flere skærme samtidig eller i umiddelbar forlængelse af hinanden. Også relevant for at begribe TV branchens fokus på såkaldte  second-screen oplevelser, hvordan kobler vi TV programmer på denne bevægelse mellem flere platforme.

Clay Shirky’s klassiker Here comes everybody om de grundlæggende træk bag sociale medier og ”everyone is a media outlet”. Hvad adskiller amatøren fra den professionelle? Shirky giver et centralt grundlag for at forstå de forskellige i kommunikationsformer, som præger mediebilledet fra 2005 og frem.

Før var massekommunikation (broadcast) og den personlige to-vejs kommunikation tydelig adskilt i afgrænsede kanaler. I dag foregår disse vidt forskellige kommunikationer side om side i de samme kanaler – fx Youtube og Facebook. Grænserne mellem dem udviskes – massekommunikationen søger mod den personlige kommunikation og den personlige, ”ægte”  to-vejs kommunikation bliver til massekommunikation, ”when fame happens” - når der er flere der vil tale med dig, end du kan svare  tilbage i en personlig kommunikation,. Når Obama har over 50 mio. følgere på Twitter eller Lars Løkke har knap 150.000 likes på Facebook, ja så er samtalen ikke længere en personlig tovejs kommunikation.

 

16. tip



Kristian Stoffregen Tørning, lektor på Medieproduktion og Ledelse


Jeg vil anbefale det sociale medie www.reddit.com, som kalder sig selv ”Internettets forside”.

Konceptet er simpelt. Enhver kan sende et link ind til reddit og så stemmer brugerne på historien med ”+1” eller ”-1”, og så viser forsiden det som fik flest stemmer, typisk regnet i tusinder.

Fx kan man altid på www.reddit.com/r/worldnews set et aggregeret øjebliksbillede af, hvad der sker i verden.
Det er ikke kun en demokratisering af nyhedsbilledet, men det er også hurtigere end nogen enkeltstående avis. Hvis der er aktuelle begivenheder, så findes de dér.

På reddit er intet for smalt eller for specialiseret, så enhver tænkelig hobby eller interesse har et ”subreddit” og enhver der har lyst kan selv oprette sådan et.

Er du interesseret i grill? Så hop på: www.reddit.com/r/bbq
Strikning? så er det www.reddit.com/r/knitting
Og hvis du savner inspiration til juledekorationer, så kan reddit også hjælpe besøg fx: www.reddit.com/r/christmas

Reddit er et af de hurtigst voksende social media sites i USA og er indholdscentrisk snarere end profilcentreret. Der er kun få annoncer og generelt ikke ret meget spam.

Men pas på: Det bliver hurtigt en tidsrøver.

 

15. tip


Troels Østergaard, lektor på Journalistuddannelsen

Jeg vil gerne anbefale bogen The Sense of Style af den canadiske neurolingvist Steven Pinker.

Bogen giver en grundig indføring i sprogets klassiske stil (classical style), der ligner journalistisk sprog til forveksling.

The Sense of Style er godt bud på en afløser til Strunk & White's The Elements of Style.

 

14. tip


Anne Mette Møller Hartelius, lektor i grafisk design


Ligesom min skønne kollega Stig (se 9. december, red.), har jeg også fået Processing. Det er ekstremt smitsomt og afhængighedsdannende men sjovt, så jeg vil alligevel anbefale andre en lille smagsprøve på http://openprocessing.org/.

Processing er et open source gratis computersprog udviklet på det amerikanske teknologiske institut, MIT, og specielt målrettet grafiske designere. Det kan bruges til at skabe dynamiske logoer og data-baserede grafiske elementer – og er relativt nyt indenfor vores branche.

Hvis du har børn eller aldrig har programmeret - eller begge dele - kan familien sagtens få lidt kvalitetstid i juleferien med dette edutainment-univers fra 2013. Man får endda et fint diplom. Meget amerikansk, men underholdende: http://code.org/certificates/e5ccfd7392f4fae8b501ed8fe5ec3e09


Børn kan også sagtens lære at programmere. Skærmdump fra den anbefalede side.
 

Hvis du bliver smittet, og bare må lære at programmere i Processing finder du masser af hjælp på den officielle hjemmeside: https://processing.org/.

Ophavsmændene bag sitet har også skrevet en glimrende lærebog: Getting Started with Processing, som kan downloades som e-bog.
2. udgave kommer den 26. december 2014.
http://www.amazon.com/Processing-Programming-Handbook-Designers-Artists/dp/026202828X/ref=sr_1_6?s=books&ie=UTF8&qid=1406934187&sr=1-6&keywords=processing
 


Smukt og enkelt julekort fra Anne Mette, lavet med Processing.

 

13. tip


Hans Henrik Holm, Jean Monnet Professor i verdenspolitik, afdelingsforstander ved international afdeling.


Dagens låge indeholder: Engagement og gode oplevelser fra verden langt herfra

Gennem nu 13 år har DMJX været involveret i Danidas Verdensbilledlegat.
Ikke alene er ideen født i oplysningsudvalget, som jeg er formand for, men i alle årerne har der været DMJX-studerende blandt legatmodtagerne.

De mange film er ti minutter lange og fortæller historier om kvindetog i Indien, det hvide guld i Boliva og frisørsalon i Zambia.

Tag en lille film nu eller i juledagene og glæd dig over det engagement og verdensudvidelse som de afspejler!

Du finder filmene her


12. tip


Henrik P. Berggreen, uddannelsesleder for journalistuddannelserne

Mit bedste tip er The New Yorker Out Loud Podcast

15-20 minutters engageret og nørdet samtale om en af ugens historier. Giver indsigt i arbejdsprocesser og refleksioner, og så bliver man mindet om, hvorfor det kan være fantastisk at være journalist, når man brænder for det, man laver.

Tjek også The New Yorker Fiction Podcast, hvor du kan få læst en ny novelle op hver måned.
 

11. tip


Søren Pagter, Leder af Fotojournalistuddannelsen

I øjeblikket er jeg meget optaget af, hvordan man kan fortælle historier på de hersens moderne transportable platforme - uden, at det skal være korte formater i en ofte dårlig kvalitet. Altså, kan man kombinere både tekst, foto, lyd og video til en samlet fortælling, der udnytter hvert medies styrker.

Til det formål er vi på Fotojournalistuddannelsen begyndt at lave historier i det, der kaldes et paralax system.

Vi er inspirerede af lange fortællinger som for eksempel Snow Fall" fra New York Times og projektet Too Young to wed  

De to projekter vil jeg bruge min juleferie på at se og læse.
 


Skærmdump fra projektet To Young to Wed
 

10. tip


Malene Bjerre, lektor på Tillægsuddannelsen i Journalistik, aktuel med Håndbog i konstruktiv journalistik

Min yndlingsvideo lige nu, som jeg viser til alle, jeg kender, er denne, der er lavet af den amerikanske dokumentarist Ken Burns.

Historiefortælling kan få en plus en til at blive lige med tre, viser han, og det regnestykke forklarer næsten alle de journalistiske historier, jeg er mest optaget af. De handler ved nærmere eftersyn altid om noget større end det umiddelbare udgangspunkt, og bagved ligger der altid et smertepunkt - en ulv, der skal holdes fra døren.

Se videoen her

Ken Burns: On Story from Redglass Pictures on Vimeo.


9. tip


Stig Møller Hansen er designforsker og lektor på Interaktivt Design - og skriver ph.d. om, hvordan man kan skabe design med kreativ kode og computeren som værktøj.  


Jeg anbefaler bogen "FORM+CODE In Design, Art, and Architecture" af Casey Reas, Chandler McWilliams og LUST. En spændende, bred og ikke-teknisk introduktion til arbejdet med algoritmer og kode som kreativt værktøj til fremstilling af visuel kommunikation.



Bogen er en fin blanding af teori, praktiske kodeeksempler, case studies og essays – hvad man her i julemåneden passende kunne kalde en god pose blandet konfekt.

En perfekt "gave-til-mig-selv," hvis du er nysgerrig på at udforske software som et selvstændigt, kreativt medie. God jul og godt nytår!

Bogen har sit eget site www.formandcode.com

Den kan købes bl.a. her
 

8. tip


Peter From Jacobsen, fagmedarbejder ved Kurser og Videreuddannelse


”Thinking, fast and slow" af Daniel Kahneman er en interessant og letlæst bog om, hvordan vi tænker, forstår og træffer beslutninger.

Den handler jo egentlig om, hvordan hjernen fungerer, men har stor betydning for, hvordan vi laver journalistik og kommunikation i vore dage - til enten System 1 eller 2. Eller begge.

System 1 arbejder hurtigt, intuitivt og baseret på følelser. System 2 fungerer mere logisk men er til gengæld langsommere og kræver mere anstrengelse. Derfor styrer system 1 langt mere, end vi tror. Det har store konsekvenser, bl.a. for hvordan vi konsumerer journalistik og information.

Du finder bogen her

 

7. tip


Jesper Gaarskjær, underviser i journalistik. Forfatter til flere bøger og singler

Jeg er blevet grebet af et lille nybrud inden for tv-dokumentaren: Den interaktive dokumentar online.

Især disse to danske produktioner har imponeret mig. Det er veludført gamification, og du indtager selv hovedrollen i filmen, træffer valg og navigerer.

Men vigtigst: Det er journalistik af fineste karat, som giver indsigt og forståelse i andre menneskers levevilkår, hvad enten det er målrettet et voksent publikum eller 7.-10. klasse.

Deadline Athen

The Slum Challenge
 



6. tip

Dorte Schiøler, lektor på kommunikationsuddannelsen med speciale i strategisk kommunikation

Fra mit hjørne af højskolens fagligheder; planlægning af kampagner med socialt sigte, kan jeg anbefale at skele til begrebet Social Marketing, som handler om koble marketingstænkning med intervention med et socialt sigte for eksempel sundhedskommunikation og miljø- og bæredygtighedskommunikation.

Her er bogen The Social Marketing Casebook værd at se på.

Du finder den her


5. tip


Søren Boy Skjold, lektor på Journalistuddannelsen, underviser i blandt andet sprog og fortælleteknik

Mit tip er P1-programmet Danmark Kort Classic.

Fem minutter, hvor en behagelig stemme fortæller om noget, jeg ikke anede, jeg interesserede mig for. Leverpostej, varulve, slavehandel, københavnske antikvariater eller det at gå til svømning. "Fortællinger om Danmark og danskerne - før og nu", kalder DR P1 selv programmet.

Download et program, og hør det, mens du motionerer, før du sover, eller når du har lyst til at blive mindet om, hvad en kort og skarp journalistisk fortælling kan: Fascinere, informere og skabe genkendelse.

Du finder Danmark Kort Classic her

4. tip


Joan Husted, lektor på Journalistuddannelsen, underviser i blandt andet feature og fortælleteknik

Først en tilståelse: jeg har en blød plet for fortællende journalistik. Når det laves bedst, synes jeg formidlingsformen er fantastisk, fordi den fører læseren gennem den journalistiske historie med en elegance, så man nærmest oplever at være forført.

Fortællende journalistik må aldrig bare være form. Der skal være substans - et emne eller en problemstilling, der giver modtageren ny indsigt. Som min kollega Gitte Luk, der blandt andet underviser i formidling og fortælleformer, lærer vores studerende: gode journalistiske fortællinger består overordnet af to elementer både et oplysnings- og et oplevelsesspor.

De to spor har artikelserien fra Jyllands-Posten om en trafikulykke på Vejlefjord-broen. Jeg har læst den flere gange, fordi serien er et prisbelønnet bachelorprojekt her fra DMJX. Første gang blev jeg så grebet, at jeg glemte, at den skulle vurderes.

Den journalistiske ide er enkel, at gå bag om avisernes notitser og nyhedshistorier om trafikulykker og skildre konsekvenserne. Vi møder vognmanden, der bliver involveret i en trafikulykke på Vejlefjord-broen. Ulykken koster to kvinder livet. Som læser kommer vi tæt på, men uden at formidlingen på nogen måde bliver følelsesmæssigt omklamrende. Rekonstruktionen af ulykken, tiden før og efter er stilistisk meget enkel og afdæmpet.

Artiklerne handler om mere end den fatale sommerdag, hvor ulykken skete. Der er en historie bag historien. Beretningen om hvordan vognmanden og  ægtefællen til en af  de trafikdræbte gennemlever deres krise- og sorgproces meget forskelligt.

Det aspekt gav mig ny indsigt og løfter artiklerne. De tre kapitler bliver dermed til meget mere end journalistik om en forfærdelig ulykke.

Glædelig december og god læselyst.

Du finder artikelserien her

NOTE: 1. kapitel af artikelserien er gratis, mens kapitel 2 + 3 ligger bag betalingsmuren. Du kan dog tilmelde dig JP Premium gratis i en måned uden binding.


3. tip


Michael Ejstrup, sprogforsker, forskningschef

Her kommer to link(s), som jeg selv er rigtig glad for.

Det første er til en video, som på bedste vis beskriver sprogets, og det vil sige alle verdens sprogs, afhængigheder af kultur og natur.
Vi er bundet til et modersmål, som vi mestrer bedst, og det er igen bundet til naturen og kulturen, det skal fungere i. Derfor er der faldgruber, mangler og fantastiske muligheder i alle sprog, når vi skal forklare os og vise (en) verden til andre.

Danske journalister har især brug for at reflektere over dansk sprogs særlige egenskaber og begrænsninger, når de vil vise os, hvad de mener, de oplever.

Du finder den her på Colorvision

Det andet er en/et podcast.
Der findes på www.dr.dk en guldgrube af radioklassikere, der fortæller om danskernes kultur, natur og sprog. Jeg har valgt en/et, der gør det rigtig godt, og som samtidig problematiserer, om vi i Danmark og DR har (haft) et sprogtyranni.

Lyt til Den læspende guldfasan
 

2. tip



Anbefaling fra Katja Bjarnov, grafisk designer og underviser på Fotografisk Kommunikation og Interaktivt Design

Graphic Design: Now in Production er noget af det bedste og mest inspirerende faglitteratur jeg har læst i de senere år.
Bogen - eller rettere magasinet - kommer rundt om grafisk designudvikling og de mange forgreninger og designroller, vi ser i faget i dag.

Derudover er magasinet redigeret af to af mine helt store helte og kapaciteter inden for grafisk design, nemlig Ellen Lupton, som også har skrevet den fremragende og kritiske lærerbog Thinking with Type, og Andrew Blauvelt kurator ved Walker Art Center og designkritiker hos bl.a. Design Observer.
Begge er de grafiske designer, tætte på deres genstandsfelt, og derfor er magasinet en visuel nydelse og de udvalgte tekster engagerede og velskrevne.

Min varmeste anbefaling!
 



Derudover vil jeg anbefale ALLE som til daglig arbejder med (visuel) kommunikation, og nørkler med Power Point og Key Note, at læse Jennifer Egan's skønlitterære bog Tæskeholdet banker på.
Det er det sjoveste og mest originale Slide Show - ever!


1. tip

Anbefaling fra Kristian Strøbech, faglig leder for området nye medier:

Mitch Joels ugentlige podcast "Six Pixels of Separation" må være nettets mest vedholdende podcast med en ubrudt række af ugentlige episoder siden maj 2006.

Podcasten er et af mine hemmelige informationsvåben, som jeg kun nødtvunget deler i dag.

Det handler om digitale medier, oftest i et markedsføringsperspektiv. Mitch Joel ejer Canadas førende digitale markedsføringsbureau, han er forfatter, TED-talker og meget mere. Og så har han i min verden flere assists end Messi - jeg har ikke længere tal på de bøger, nøglepersoner, tænkere og trends jeg har opdaget, fordi det har været tema i Six Pixels of Separation.

Find podcasten her: http://www.twistimage.com/podcast/ samt i iTunes.

 

 

 

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Jeg bliver nødt til at dele et billede, Emma allerede har delt. Men prøv lige at se, hvor glade vi er. #sæk#dmjx#dmjxe16#dmjxrus
  • Sif 🌬 | #portrait #dmjx #hair
  • Luna and Bjørn, probably the loveliest couple I know. Part of my visual project at #dmjx #makingout #love #blackandwhite #kissing
  • Afprøvede ny teknik i går og tænkte på, hvor mentalt hårdt det er at studere med så mange dygtige smukke mennesker, så man må bare blive ved og knokle på 🌸✨ #dmjx #danmarksmedieogjournalisthøjskole #grafiskdesign #graphicdesign #illustrator #photoshop #justkeeptrying #amaliespens
  • Barsport var en fest #dengyldnefustage #konkurrencer #øløløl #trump #rednecks #teamryge #dejligemennesker #dmjx
  • Så kører toget #synopsis til afgangsprojekt i #diplomuddannelse i #socialmediamanagement er afleveret - målstreg i sigte efter tre års arbejde #diploma #efteruddannelse #DMJX
  • Photobooth fun 📸 #brussels #belgium #photo #photobooth #fun #friends #dmjx #blackwhite #travel #journolife
  • Team Trump er klar til den traditionsrige Barsport på @dmjx
#dmjx #dmjxrus #makedmjxgreatagain