TV og Second Screen - Skab indhold til flere skærm

På dette kursus får du redskaber til, med afsæt i programmets grundfortælling, at udvikle unikt indhold til forskellige platforme, som kan kan aktivere seernes opmærksomhed og optimere udbyttet af tv-programmet.

Vi ved, at de fleste seere også er på andre skærme – typisk mobilen – mens de ser tv. Hvad laver de på deres Second Screen? Hvordan kan vi aktivere denne opmærksomhed og bruge den til at optimere udbyttet af tv-programmet og dets indhold?

Et program - flere platforme
DR og TV2 samt de kommercielle programudbydere efterspørger idéer og koncepter, der netop kan gå på tværs af skærme og fastholde seernes opmærksomhed på programmer og brands. Med afsæt i programmers grundfortællinger arbejder vi på kurset med veje til at skabe unikt indhold til forskellige platforme.

Du kan få inspiration og værktøjer til at tilføre digitalt liv på flere skærme til de konkrete programmer, du sidder med. 

Ikke bare flow-tv
Fordi tv ikke bare er flow-tv, men i høj grad også streaming og on-demand, ser vi på, hvordan man udvikler indhold til andre skærme, som har en selvstændig værdi, der rækker ud over den umiddelbare oplevelse inden for rammerne af flow-tv.

På kurset: 

  • lærer du at forstå strategier for udvikling af cross media indhold

  • opnår du indsigt i state of the art på området

  • opnår du indsigt i brugeradfærd og mediebrug

  • afklarer du de enkelte platformes styrker og svagheder

  • smager du på det at udvikle indhold på tværs af platforme

  • prøver du at konceptudvikle cross media-idéer


Hvem bør deltage på kurset?
Kurset er rettet mod tv-tilrettelæggere, journalister, redaktører samt kreative på bureauer, der arbejder med at udvikle og producere tv-formater indenfor områder som underholdning, dokumentar, fakta og livsstil og branded content knyttet til tv.

Hvordan foregår undervisningen?
På førstedagen vil du via oplæg få indføring i principperne for cross media-projekter, og du bliver opdateret på den seneste udvikling på området. Gennem analyser af best practise og cases vil vi arbejde med at forstå brugeradfærd og de respektive platformes styrker og svagheder.

På dag 2 arbejder vi med udgangspunkt i konkrete projekter med værktøjer til overblik og realisering af elementerne i et cross media-projekt. Du bliver introduceret til redskaber til idéudvikling og konceptbeskrivelse med henblik på at kunne pitche og kommunikere dit eget cross media-projekt.

Med baggrund i erfaringer fra udviklingen af blandt andet TV2 Fan og Juleønsket-appen fortæller Bjarke Hjort om tankerne bag, udfordringer i forhold til og resultater af Second Screen-satsningerne på TV2. 

Prisen omfatter
Forplejning på undervisningsdagene er inkluderet

 

På kurset møder du

Mette Sejsbo

Journalist og Master i Cross Media. Lektor på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, TV- og medietilretterlæggeruddannelsen. Mette, som også har arbejdet i DR en årrække, har fokus på projektudvikling, fortællende journalistik og cross media.

Profil

Peter Østergaard Sørensen

Cand. Comm. og lektor på TV- og medietilrettelæggeruddannelsen på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Peter holder fokus på cross media, mobile og sociale medier og webtv. Peter Østergaard Sørensen har tidligere været ansat på DR.

Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • "The small, colored plastic pieces are stored in a lot of different and creative ways. This basket is made from the fur of a seal, others keep theirs in knitted cups or hollowed sponges." #dmjx  #dmjxphoto @emmalinehs
  • Et sidste portræt får I lige med.. ☕️🦉#søndagsfeeling#louise#melankoli#eller#stoner#DMJXminuge #DMJX @linneajoe
  • Så er min insta takeover ved at være færdig... det har været sjovt at prøve 👌🏻! I kan følge mig på @linneajoe eller se min hjemmeside miaphotographs.com 🙏🏻🦇 #DMJXminuge #DMJX #tilbagetilbleerne#gammelmandbagmigibaren#creepy#peaceout ☝🏻💅🏼
  • "Two rows, ten numbers. You have to be completely sure before you yell out 'BANKO'. If the numbers aren't right, you are out of the game for the rest of the night." #dmjxphoto #dmjx @emmalinehs
  • En gammel opgave fra sidste år, hvor vi skulle efterligne kendte fotografer. Her er et fra en serie vi skød, hvor vores fotograf selvfølgelig var David Lachapelle med-fotograf -@trinestanley og jeg @linneajoe og model, den smukke @emmaheythunbo #flottestænger#lachapelle#wannabe#DMJXminuge #DMJX #flash#farveorgie#vaskeri#nørrebro
  • Minimalistic logo design for the ping pong bar Dupong in Copenhagen.
The logo contains the lettere D + P from the Dupong name.

#dmjx #homework #graphicdesign
#graphic #logo #illustration #illustrator #dupong #pingpong
  • Hej Hej 👋🏻 Jeg sidder bare lige her helt naturligt og venter på en praktikplads 😇 #heltsåroligerjegnokikkedekommendeuger #bærovermedmig #praktikpanik #dmjx #happy #æøå Katrine Sønderby
  • Portrait of Ditte #photography #portrait #surreal #dmjx #metamarphosis