TV og Second Screen - Skab indhold til flere skærm

På dette kursus får du redskaber til at udvikle unikt indhold til forskellige platforme som kan aktivere seernes opmærksomhed og optimere udbyttet af tv-programmet.

Vi ved, at de fleste seere også er på andre skærme – typisk mobilen – mens de ser tv. Hvad laver de på deres Second Screen? Hvordan kan vi aktivere denne opmærksomhed og bruge den til at optimere udbyttet af tv-programmet og dets indhold?

Et program - flere platforme
DR og TV2 samt de kommercielle programudbydere efterspørger idéer og koncepter, der netop kan gå på tværs af skærme og fastholde seernes opmærksomhed på programmer og brands. Med afsæt i programmers grundfortællinger arbejder vi på kurset med veje til at skabe unikt indhold til forskellige platforme. Du kan få inspiration og værktøjer til at tilføre digitalt liv på flere skærme til de konkrete programmer, du sidder med.

Ikke bare flow-tv
Fordi tv ikke bare er flow-tv, men i høj grad også streaming og on-demand, ser vi på, hvordan man udvikler indhold til andre skærme, som har en selvstændig værdi, der rækker ud over den umiddelbare oplevelse inden for rammerne af flow-tv.

På kurset:

  • lærer du at forstå strategier for udvikling af cross media indhold
  • opnår du indsigt i state of the art på området
  • opnår du indsigt i brugeradfærd og mediebrug
  • afklarer du de enkelte platformes styrker og svagheder
  • smager du på det at udvikle indhold på tværs af platforme
  • prøver du at konceptudvikle cross media-idéer

Hvem bør deltage på kurset?
Kurset er rettet mod tv-tilrettelæggere, journalister, redaktører samt kreative på bureauer, der arbejder med at udvikle og producere tv-formater indenfor områder som underholdning, dokumentar, fakta og livsstil og branded content knyttet til tv.

Hvordan foregår undervisningen?
På førstedagen vil du via oplæg få indføring i principperne for cross media-projekter, og du bliver opdateret på den seneste udvikling på området. Gennem analyser af best practise og cases vil vi arbejde med at forstå brugeradfærd og de respektive platformes styrker og svagheder.

På dag 2 arbejder vi med udgangspunkt i konkrete projekter med værktøjer til overblik og realisering af elementerne i et cross media-projekt. Du bliver introduceret til redskaber til idéudvikling og konceptbeskrivelse med henblik på at kunne pitche og kommunikere dit eget cross media-projekt.

Gæsteundervisere:

  • Anders Schäffner
    Digital Produktchef TV 2 Digital Free og tidligere Nordisk film med erfaringer fra udvikling af bla ”Alle mod 1“
     
  • Søren Bybjer
    Digital producent DR Kultur, demonstrerer erfaringer med second screen og sociale medier omkring store TV shows som Melodi Grandprix og X-Faktor.

Prisen omfatter
Forplejning på undervisningsdagene er inkluderet

 

På kurset møder du

Peter Østergaard Sørensen

Cand. Comm. og lektor på TV- og medietilrettelæggeruddannelsen på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Peter holder fokus på cross media, mobile og sociale medier og webtv. Peter Østergaard Sørensen har tidligere været ansat på DR.

Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • 4 days to Life Exposed, our 25 years anniversary exhibition.

At the exhibition you can see Crazy About Food by Nanna Navntoft, @silleveilmark and @benjaminnorskov

Visit us on the 2nd of June at 4pm, GASVÆRKSGRUNDEN, Sionsgade 5, 2100 København Ø.

#dmjx, #dmjxphoto, #dmjxphoto25, #cpf_2017, #cph2017 #photocity, #copenhagenphotofestival2017, #photography, #exhibitions, #photoexhibition, #tellstories, #visualjournalists, #photojournalism #documentaryphotography,
  • Intro til en mini doku serie jeg lavede om @flodband som blev sendt på tv Aarhus. Måske jeg snart skulle få klippet en version til nettet? #flod #band #lifeontheroad #venner #tour #germany #music #throwback #oldstuff #dmjx #tvm #tv
  • Har ikke set denne skønhed i årevis - men i lørdags ramlede vi heldigvis sammen til Kravlingprisen! #longlostlove #lindalinda #højskolemus #mellemamerikacrew #dmjx #danmarksmedieogjournalisthøjskole #kravling
  • Sunny Beirut. #beirut #photojournalism #photooftheday #documentaryphotography #lebanon #sunnydays #catsofinstagram #dmjx #dmjxphoto
  • 7 x Blixen 📚 #bookcover #karenblixen #dmjx #graphicdesign #photoshop
  • Photo series in progress for @arteistmagazine !  @randihage ❤️ #collage #handcrafted #wicked #fashion #magazine #dmjx
  • Pokalfinalen 2017
  • #Repost @cpf_2017
・・・
Copenhagen Photo Festival is coming up, so we will be presenting selected works from Photo City 1/6 – 11/6 2017 ⠀
⠀
Besides photographs there will also be videos shown as part of the Danish School of Media and Journalism anniversary exhibition “life Exposed” ⠀
⠀
“Alone Together” is a project by Riina Rinne (FIN) ⠀
⠀
In Hipposkylä in Tampere, Finland, 98% of the residents live alone. Behind the windows of the small apartments, one can find similar stories of old men who have lost their families and suffer from alcoholism. In the heart of the residential area there is the community house Hippostupa, which offers a place for these men to be together and get support. For some of the men the workers and visitors of Hippostupa are the closest family they have left. Soon this family may be torn apart due to the reconstruction of the Hipposkylä area. ⠀
⠀
#dmjx #photocity #cpf_201#cpf2017 7 #photography #exhibitions #copenhagenphotofestival2017⠀