TV og Second Screen - Skab indhold til flere skærm

På dette kursus får du redskaber til at udvikle unikt indhold til forskellige platforme som kan aktivere seernes opmærksomhed og optimere udbyttet af tv-programmet.

Vi ved, at de fleste seere også er på andre skærme – typisk mobilen – mens de ser tv. Hvad laver de på deres Second Screen? Hvordan kan vi aktivere denne opmærksomhed og bruge den til at optimere udbyttet af tv-programmet og dets indhold?

Et program - flere platforme
DR og TV2 samt de kommercielle programudbydere efterspørger idéer og koncepter, der netop kan gå på tværs af skærme og fastholde seernes opmærksomhed på programmer og brands. Med afsæt i programmers grundfortællinger arbejder vi på kurset med veje til at skabe unikt indhold til forskellige platforme. Du kan få inspiration og værktøjer til at tilføre digitalt liv på flere skærme til de konkrete programmer, du sidder med.

Ikke bare flow-tv
Fordi tv ikke bare er flow-tv, men i høj grad også streaming og on-demand, ser vi på, hvordan man udvikler indhold til andre skærme, som har en selvstændig værdi, der rækker ud over den umiddelbare oplevelse inden for rammerne af flow-tv.

På kurset:

  • lærer du at forstå strategier for udvikling af cross media indhold
  • opnår du indsigt i state of the art på området
  • opnår du indsigt i brugeradfærd og mediebrug
  • afklarer du de enkelte platformes styrker og svagheder
  • smager du på det at udvikle indhold på tværs af platforme
  • prøver du at konceptudvikle cross media-idéer

Hvem bør deltage på kurset?
Kurset er rettet mod tv-tilrettelæggere, journalister, redaktører samt kreative på bureauer, der arbejder med at udvikle og producere tv-formater indenfor områder som underholdning, dokumentar, fakta og livsstil og branded content knyttet til tv.

Hvordan foregår undervisningen?
På førstedagen vil du via oplæg få indføring i principperne for cross media-projekter, og du bliver opdateret på den seneste udvikling på området. Gennem analyser af best practise og cases vil vi arbejde med at forstå brugeradfærd og de respektive platformes styrker og svagheder.

På dag 2 arbejder vi med udgangspunkt i konkrete projekter med værktøjer til overblik og realisering af elementerne i et cross media-projekt. Du bliver introduceret til redskaber til idéudvikling og konceptbeskrivelse med henblik på at kunne pitche og kommunikere dit eget cross media-projekt.

Gæsteundervisere:

  • Anders Schäffner
    Digital Produktchef TV 2 Digital Free og tidligere Nordisk film med erfaringer fra udvikling af bla ”Alle mod 1“
     
  • Søren Bybjer
    Digital producent DR Kultur, demonstrerer erfaringer med second screen og sociale medier omkring store TV shows som Melodi Grandprix og X-Faktor.

Prisen omfatter
Forplejning på undervisningsdagene er inkluderet

 

På kurset møder du

Peter Østergaard Sørensen

Cand. Comm. og lektor på TV- og medietilrettelæggeruddannelsen på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Peter holder fokus på cross media, mobile og sociale medier og webtv. Peter Østergaard Sørensen har tidligere været ansat på DR.

Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • FRA i dag af kan jeg officielt kalde mig københavner!! 😱#somom #forevigtjyde #skalbareboher  #lejlighedihus #sammenmedhamher  #ikketræls #nøgler #dmjx #indflytning #vinogpizzafest #startenpåenæra #farvelskønneÅrhusogdejligevenner
  • Circular 17 poster
  • DMJX Photographic Communications group exhibition is extended to 2. July. 🌞 #photography #dmjx #photographic #communications #art #Copenhagen #lotsoflove
  • Tre år på Interaktivt Design, og lige siden starten har Cher med "Believe" fuldt os hele vejen. Så der var ingen anden måde at slutte af på, end med Cher! ✨ #dmjx #id1417 #cher #doyoubelieveinlifeafterlove
  • I går dimitterede jeg og fik beviset for min bachelor i kommunikation fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Og til efteråret starter jeg på kandidaten på CBS 👩🏼‍🎓💥 #dmjx #seeyouontheotherside #hergårdetfandmestrålende #kommunikandethele
  • Sådan! Nu har jeg også papir på, at jeg har en bachelor i kommunikation fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole 👩🏼‍🎓Og jeg er så klar til at starte som kommunikationskonsulent i DAB til august 📝 😀 - men først ferie.

#kommunikationsuddannelsen #færdiguddannet #dmjx #bachelor #klarpålivet
  • Nu Cannes vi altså ikke mere! En uge er gået, og vi har fået tørlagt Cannes for rosé og suget til os af alt, hvad vi har mødt at vanvittigt inspirerende kreativt arbejde, og nogen af verdens sejeste mennesker! 
Nu står den på sommerferie, så en god sommer skal lyde herfra. @baltzeraltzer is over and out! #dmjxminuge #dmjx #hvadlaveroliver
  • Den dag @jennifer_tonndorff mødte @mildenhall, CMO fra Airbnb. @baltzeraltzer #dmjx #dmjxminuge #canneslion2017 #airbnb