The Engaging Newsroom

Tag med til The Poynter Institute i Florida, og lær hvordan I kan styrke relationer til communities og høste store fordele ved at engagere mediebrugerne.

Fra læser til deltager
Stadig flere mennesker ser ikke kun sig selv som forbrugere af medier og nyheder. De vil rigtig gerne deltage aktivt, hvis de får chancen for det. 

Den udvikling udgør et stort potentiale for organisationer og mediehuse.

Hvis du kan aktivere dit publikum og gøre dem til bidragydere, rådgivere, støtter eller samarbejdspartnere, kan du ikke alene skaffe dig en viden og indsigt, det ellers vil være umuligt at skaffe på anden vis. 

Du vil også kunne udvikle en stærkere relation til vigtige brugergrupper og på den måde styrke din organisations forretningsmæssige grundlag.

Medierne har hidtil i høj grad betragtet engagement i mere passiv forstand som likes, shares og retweets. Men der er nu en bevægelse i retning af at søge i højere grad at ”aktivere” brugerne direkte.

Brugerne forventer ganske enkelt at blive inviteret ind. Men hvordan gør I det bedst?

Styrk relationen til brugere, medlemmer og kunder
Dette kursus giver dig overblik over både mulighederne og udfordringerne ved at inddrage brugerne. 

På kurset lærer du at: 

  • udvikle aktive online communities og få dem til at vokse 
  • opmuntre til bruger-loyalitet og deltagelse
  • opdage og verificere brugergenereret indhold og få adgang til at anvende det 
  • præsentere "business casen" for engagements-arbejdet og hvordan man måler, om man lykkes 
  • hvordan man udvikler en redaktionel kultur, der værdsætter interaktion med brugerne

Ugen bliver en stærkt interaktiv oplevelse med et livligt mix af oplæg, hands-on-aktiviteter og diskussioner. Du rejser hjem med en række praktiske værktøjer og ideer til, hvordan de kan anvendes på din redaktion.

Engagement Editor
I USA taler man i medierne meget om ”engagement”, og mange mediehuse har ansat Engagement Editors og Engagement Reporters. Kurset på The Poynter Institute samler de bedste erfaringer herfra sammen i metoder og værktøjer til at opnår stærkere samspil med ”The people formerly known as the audience”.

Foto: Kim Dang Trong. På billedet: Underviser Katie Hawkins-Gaar fra Poynter

Hvem bør deltage i kurset?

Journalister, kommunikatører og mediechefer som vil arbejde mere med inddragelse af læsere, medlemmer og kunder.

Hvordan foregår undervisningen?

Selve kurset foregår mandag-fredag kl. 9-17. Kurset foregår som alle Poynter-kurser i The Poynter Institutes dejlige bygning i St Petersburg, Florida, og vil inkludere mange af de dygtige fagmedarbejdere, der findes i huset. 

Poynter´s undervisningsform, også kaldet “The Poynter Experience”, er præget af skarpe oplæg, høj grad af inddragelse og en engageret men uformel tone. 

Prisen omfatter
Flyrejse, overnatning og morgenmad er inkluderet i prisen.

 

På kurset møder du

Katie Hawkins-Gaar

Digital Innovation faculty, The Poynter Institute. Var indtil 2014 editor på CNN´s iReport, organisationens "global participatory news community". Tidligere var hun producer for multimedia-journalistik på CNN. Katie Hawkins-Gaar er en kendt oplægsholder på bl.a. South by Southwest, Online News Association og Social Media Week.
Profil

Joy Mayer

Engagement Strategist og konsulent for en række amerikanske mediehuse. Underviser på Missouri School of Journalism og konsulent for Reynolds Journalism Institute. Gæsteunderviser på The Poynter Institute
Profil

Tom Huang

Enterprise Editor og feature-redaktør på The Dallas Morning News samt mangeårig underviser på The Poynter Institute, blandt andet med ansvar for ethics og leadership. Tom Huang er uddannet på MIT med en master i computer sciences og engineering.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Når man studerer film og tv, ved man at selv den korteste lille video tager lang tid at lave. Der er tit langt imellem sejrene, og det er bl.a. derfor jeg også er meget glad for at tage billeder. Det er så dejligt enkelt at gå til og mindst lige så tilfredsstillende. Jeg finder et godt billede frem til imorgen. #dmjx #dmjxminuge @antonbestle
  • #DMJX #dmjxmpl #København
  • Simon mente, at der manglede julehygge under vores projektskrivning. Nu har vi et fyrfadslys #julehygge #dmjx #aarhus #aarhus
  • Klokken har passeret 10 - og vi må til det #verdensbedstearbejdsplads #dmjx
  • There is no catharsis: I leave with just a small hope to made a first step...The first step towards a reconnection with my father - but at least a better understatement of myself.
@69thidentity @dmjxphoto #dmjx #dmjxphoto #kaliningrad #russia #portrait #indarkness #motionblur #faded #darklabyrinth #theunknown #father #againstthelight #dmjxIGtakeover #visualprojectphoto2 #neveronassignment
  • Vi kan næsten ikke få nok Union ⭐️🇪🇺 #flagfashion #DMJX #BruxellesBøller
  • Jeg kom simpelthen til at smutte en tur forbi en eller anden #årsfest for @dmjx i lørdags. Heldigvis var der masser af balloner 🎈✌🏻️#dmjx #mplslårihjel #mintcombover
  • 1+1=3 ✨ #dmjx #idea #connections #simpsons