Smart webstrategi

Lær at indkredse, udvikle og virkeliggøre en strategi, som sikrer at din webindsats skaber værdi for din virksomhed og dine brugere. Og ikke mindst for dig som skal styre og udvikle websitet - og skabe synlige resultater.

Overfladeløsninger er ikke nok til at sikre effektivitet og kvalitet  
Et website er som et flydende isbjerg. Det, der stikker op over vandoverfladen er det synlige website, der møder brugerne.

Hvor højt isbjerget stikker op af vandet og hvor godt det klarer sig til søs, afgøres af den massive del af isbjerget, der ligger skjult under vandoverfladen.

Redesigns og relanceringer giver for en stund måske en oplevelse af fremskridt og udvikling, men snart dukker gammelkendte problemer op igen, fordi grundlæggende udfordringer ikke er klarlagt og løst.

På dette kursus får du en række værktøjer til at dykke dybt ned og afklare webindsatsens underliggende og ofte komplekse problemstillinger, så du kan gøre noget ved dem.

Fokusér den digitale indsats
På dette kursus lærer du at identificere fælles mål for den samlede digitale indsats på tværs af platforme og kanaler og skabe grundlag for afklarethed, konsistens og teamwork.

Målet er en digital kommunikation og services som med et minimum af ressourcer skaber et maksimum af resultater for den bagvedliggende virksomhed eller organisation.

Faktabaseret og resultatorienteret strategi
Strategi er muligvis et fremmedord i din ordbog. På dette kursus lærer du strategi  som et nært og praktisk værktøj – webstrategi ”quick and dirty” - som du kan bruge til at gøre en forskel i dagligdagen.

Du får en række analyseværktøjer, der tilsammen udgør en strategisk værktøjskasse, som kan skaleres til dine formål og dit valgte niveau.

Analysernes fakta og indsigter vil gøre dig til en stærk aktør inden for styring og udvikling af web i din virksomhed eller afdeling. 

På kurset lærer du at: 

  • sætte 100 procent fokus på værdiskabende net-aktiviteter.
  • få et klart beslutningsgrundlag for at prioritere og eventuelt lukke net-aktiviteter.
  • gøre web til innovationsmotor for forretningsgange og produkter.
  • forankre web i virksomhedens ledelse.
  • sikre samarbejde om web på tværs i organisationen.

På kurset kommer du blandt andet til at arbejde med:

  • Webstrategi-processen fra A-Z – sådan udarbejder du en webstrategi, trin for trin.
     
  • Forretningsanalyse – i dialog med virksomhedens topledelse og nøglepersoner.
     
  • Målopstilling – målbaseret webindsats på grundlag af KPI’er og andre måltal.
     
  • Kvantitative og kvalitative undersøgelsesmetoder – webstats, spørgeskema, interviews m.m.
     
  • Konkurrentanalyse – afklaring af websitets særkender.
     
  • Ressource-analyse – realisme om at hvad der igangsættes også skal driftes.
     
  • SWOT – webindsatsens styrker og svagheder, sammenholdt med konkurrenter.
     
  • Organisation – opbygning af et stærkt webteam, der går forrest i forandringsprocesser.
     
  • Risiko-analyse – forebyggelse af fejltagelser, der typisk forekommer i IT—og forandringsprojekter.

Læs artiklen: Det kræver en webstrategi at møde den mobile udfordring



På kurset møder du

Nils Ulrik Pedersen

Journalist og underviser og har siden 1994 arbejdet teoretisk og praktisk med journalistik, strategi, indhold og formidling til internet. Nils Ulrik er tidligere internetprojektleder i Det Berlingske Hus.

Profil

Undervisningsform
På kurset udarbejder du en strategi for din virksomheds website og digitale kommunikation. Du får personlig vejledning og coaching undervejs. 

På kurset møder du webmanagere, der præsenterer webstrategi-cases fra det virkelige liv. 

Mellem mødegangene vil der være selvstudier i form af opgaveløsning og læsning af faglitteratur. 

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejledning, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal påregne udgifter til bøger og materialer.

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Hello! I’m @mariebentzon and I’m a third term student. I’ll be sharing my series about a traditional icelandic family living on the northwestern coast of Iceland. In the middle of an inlet and the municipality Skagafjordur three generations of farmers are living side by side on the farm Sydri-Hofdalir. All of them has a strong connection to their homeland and all with dreams of maintaining the local society and the traditions of Iceland. #dmjxphoto #dmjx
  • Together or apart? #dmjx #project #conceptualillustration #community #some #streaming #illustrator #illustration #illustagram #illustratorsofinstagram #illustrationoftheday #illustrationart #illustrate #simplelines #artistic #artist #artwork #artoftheday #artgram #graphic #graphicdesign #blackandwhite #drawing #sketch #conceptualart #illustrationnow #illustratorlife
  • @sebastiantthorsted 
Det er ikke kun fotograf, man kan ende ud som efter en bachelor på fotografisk kommunikation. Den her weekend stod på photoshoot/editorial film for mærket Escada i Berlin. En lang arbejdsdag (morgen), der varede lige knap 8 timer, hvor jeg fik muligheden for at være art director. Spændende spændende, vil jeg selv have lov at sige.

I dag har stået på location-scouting til vores nye projekt om innovation og arkitektur, hvor jeg har valgt at arbejde ud fra hvad der sker før arkitektur bliver til. Hvis i følger med i min story, kan i se lidt fra Carlsberg byen, der er mit hovedfokus med alle de nye byggerier. 
Knus, 
Seb

#dmjx #dmjxminuge
  • Farvelade smagsprøver #muslingesmag #dmjx #colourful #graphicdesign
  • Så blev det 12. December – halvvejs til jul! Dagens værk er: Evgeny Makarov:⠀
Dennc, Buka u Tons, 1999. Silver Gelatin Print, 40 x 40 cm, Ed. 3/20. Han dimitterede fra den internationale linje på Danmarks Journalisthøjskole i 2014. I 2015 var han valgt til 2015 Joop Swart Masterclass af World Press Photo. Han er bosat i Hamburg, hvor han arbejder som freelancer for nationale og internationale udgivelser. Vores julekalender er bygget op omkring vores nuværende udstilling Ex Cathedra. Uden at det står til diskussion, udstiller Tom Christoffersen et udvalg af, hvad han mener, god kunst er. ”Ex cathedra” bruges for at udtrykke at en udtalelse siges med stor autoritet eller opfattes som belærende, og at der ikke gives mulighed for diskussion, indsigelse eller kritik oprindelig kun vedr. særlige udtalelser fremsat af paven i overensstemmelse med det katolske dogme om pavens ufejlbarlighed. #EvgenyMakarov #dmjxphoto #dmjx #worldpressphoto
  • Ikke mere fitness og Fie. Nu laver vi bæredygtige videoer med fake konfetti for UNDP 🙅🏼🎥🎬 #taktilmig #tvm11 #dmjx #wuhu
  • Eleven.
We call it the Editor's Slump. 
#fromcairotoaarhus 
#erasmus
#aarhus 
#dmjx
  • Josephine📸 .
.
.
.
.
.
.
#portrait #canonphotography #canon #photography #photograph #model #dmjx #portraits #85mm #fineart #beauty #canonshoot #fashion #photoshoot #photo #profoto