Mobile medier - fra strategi til løsning

Er din virksomhed klar til den mobile udvikling? På kurset lærer du at navigere uden om al hypen og gennemskue, hvad der reelt giver værdi for din organisation.

En eksplosion i medielandskabet
Mobile medier som smartphones og tablets er en af de hurtigst voksende og mest betydningsfulde trends i medielandskabet i dag.

Der er brug for at kunne at navigere uden om al hypen og gennemskue de løsninger, der giver værdi for din organisation og dine brugere – og for at forstå, hvad udviklingsprocessen indebærer, og hvordan du griber den an.

Bliv firmaets mand eller kvinde, når det gælder mobile medier
Dette kursus handler om hvordan din organisation kan gribe og blive en del af den mobile udvikling.

Kurset henvender sig til dig, der arbejder med kommunikation eller web og ønsker at forstå mulighederne i – og konsekvenserne af den mobile udvikling.

På kurset lærer du at:

  • udvikle mobile strategier og mobile koncepter i praksis
  • opstille brugbare mål for en mobil løsning
  • identificere relevante målgrupper og brugerscenarier
  • vælge den rigtige teknologi til opgaven
  • udvikle idéer og beskrive koncepter til mobile løsninger
  • se de seneste trends og tendenser for det mobile landskab i dag
  • se de nye digitale behov og brugsmønstre
  • forskellige løsninger og hvad de hver især er gode til: applikationer, mobilsites, QR-koder mm.



Tidligere kursister om kurset:

“Underviserne er kompetente og vidende – og jeg har været helt opløftet, når jeg er gået derfra. Man bliver klædt godt på til at arbejde videre med de mobile strategier.”

- Mette Damgaard Sørensen, kommunikationsmedarbejder, Psykiatrifonden

“Vi er i gang med at implementere en helt ny digital strategi, herunder at udvikle en ny hjemmeside. I den forbindelse er dette modul yderst relevant. ”

- Kasper Arnlund Olsen, designer, Ole Nonbye A/S

“Som underviser gælder det om at holde sig fagligt opdateret for at kunne undervise og give kvalificeret vejledning. Det synes jeg, kurset klæder mig godt på til.”

- Dorthe Fiona Petersen, underviser på KEA

På kurset møder du

Jonas Frisbjerg Nielsen

Cand.comm., kommunikations- og marketingkonsulent hos Visit Carlsberg. Tidligere chefrådgiver for mobile medier hos Bysted A/S.

Profil

Birger Morgenstjerne

Cand.ling.merc. i virksomhedskommunikation og strategic planner for bureauet Spoiled Milk. Tidligere mobil chefrådgiver hos Nodes Agency.

Profil

Undervisningsform - viden, teori og praksis
På kurset er der fokus på ny viden, teori, baggrund og metode. Gennem gruppediskussioner får du mulighed for at koble de teoretiske modeller med din egen praktiske erfaring. Der er ikke mødepligt til undervisningen, men stillede opgaver undervejs på kurset, skal løses tilfredsstillende/godkendes af underviser, for at du kan indstilles til eksamen.

Mellem kursusdagene skal du afsætte tid til hjemmeopgaver og læsning.

Program
Hovedpunkter i programmet er: Aktuelle markedstrends, teknologier og muligheder, mobil konceptudvikling i teori og praksis.

Det endelige program samt udførlig litteraturliste sendes til deltagerne ca. 2 uger inden kursusstart.

Litteratur
Pensum består mest af tekster via links og svarer til ca. 300 sider på dansk og engelsk.

Eksamen
Du skal aflevere eksamensopgave ca. 3 uger efter sidste undervisningsdag. Eksamensopgaven består af et mobil-koncept og en refleksionsrapport. Der er intern censur og bedømmelse efter 7-trins skalaen. 

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejleding, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 5 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • #dmjxårsfest #DMJX #dmjxmpl #København #OverspingshandlingFraEksamensLæsning
  • Vores årsfest havde glittertema, og jeg havde bladguld i håret #dmjx #dmjxårsfest #glitter #glimmer #pumpehuset #goldleaf #12karat #goldleafhair #harguldiøjenbrynene
  • #id1417 deler ud af sine erfaringer fra praktikken i små speeddating grupper. #dmjx #id_dmjx
  • Glitter over alt💥🎆🎇❤️ #beste #dmjx regram @laerkelnielsen
  • Play whit typographics. Kagerulle means rolling pin #puretype #typogram #creative #logo #type #typography #typographics #tellastory #rollingpins #dmjx
  • Our final version of the ATBO print ad 👌 unfortunetly our ad wasn't chosen, but they are very interested in our film commercial 👍😁 #dmjx #fkdmjx #advertisment #atbo #commercial #design #photography
  • Jeg har idag været på tur med Aarhus 1900 ældreidræt. 10 km blev det til i selskab med dagens hurtigste løbere. De er for seje #dmjx
  • Girls 😘💕
#DMJX #pumpehuset #årsfesten2016