Media Flow - indhold på alle platforme

Sådan (over)lever dine historier i mediestrømmen. Få nye tankegange og metoder til at samtænke analogt, digitalt, mobilt og socialt indhold.

En endeløs strøm af indhold
Historier, 16-17 timer i døgnet, året rundt på alle platforme, også de kuraterede og sociale medier. En endeløs strøm af data i realtid danner udgangspunkt for indholdsstrømmene i de måske 10-15 forskellige medier, platforme, kanaler og videoservere, som mediehuse, virksomheder og kommunikationsafdelinger nu gør brug af.

Under disse vilkår handler det om at sætte historierne og flowet i centrum. Og finde nye måder at håndtere og samtænke analogt, digitalt og socialt indhold på.

Flowmanagement og interaktion
På dette kursus arbejder vi med Media Flow som et redskab til at sætte historier og indholdsstrømme i centrum.

Du får metoder til at optimere indholdsflow på alle platforme. Vægten er lagt på flowmanagement, flowpublicering og interaktion med brugerne på såvel digitale, mobile og sociale som papirbårne platforme – i samtænkte indholdsstrømme.

Korte og hurtige men også længere og dybere tekster og multimedieprodukter er værdifulde i flowet.

Udgangspunktet er aktuel forskningsbaseret viden om nye udviklingstendenser og om de produktionsmetoder og redaktionelle tankegange, der er under udvikling til optimal flowhåndtering, 16-17 timer i døgnet, året rundt. I Danmark og internationalt.

Få et højere ‘reach’
På kurset lærer du at analysere eksisterende flowprocesser og identificere de forskellige kommunikative enheder, som indholdsstrømmene består af.

Med afsæt i 10 metoder til at få dine historier til at (over)leve længere i den intensiverede mediekonkurrence, lærer du at håndtere større indholdsstrømme, nye produkter og interaktion, der er versioneret til mange kanaler og platforme.

Helt fra starten samtænkes det visuelle, det tekstbårne og det virale. Et højt ’reach’ er målet. Det vil sige “Hvor langt når dit indhold ud?”

På kurset lærer du at:

  • overskue nye udviklingstendenser inden for medier, kommunikation og journalistik i Danmark og udlandet baseret på aktuel forskningsbaseret viden
     
  • dekonstruere eksisterende flowprocesser i forskellige kommunikative og journalistiske enheder og processer
     
  • overskue og beskrive interaktion og sociale og virale processer
     
  • definere en kommunikationsudfordring samt planlægge et relevant workflow i forhold til udfordringen
     
  • bruge 10 metoder til optimeret flowhåndtering
     
  • udtænke og designe konkrete medieprodukter, som er versioneret til forskellige kanaler og platforme både analogt, digitalt, socialt og viralt
     
  • definere og udføre rollen som flow manager

I kontekst af medieudviklingen
Kurset vil indeholde såvel strategiske og planlægningsmæssige tankegange til håndtering af workflow og rollen som flowmanager som konkrete produktionsmetoder  til optimering af multimedie-indholdsstrømme på mange kanaler på samme tid.

Indholdet og opgaverne på kurset vil blive sat i kontekst af den generelle analoge, digitale, sociale og virale medieudvikling, og potentialerne i fx geolokalisering og personificering vil blive inddraget.

 

På kurset møder du

Lars Kabel

Lektor, cand. phil. og journalist på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Står bag undersøgelserne og rapporten Media Flow – Indhold og indholdsstrømme i centrum (2014)

Profil

Nye forskningsbaserede undersøgelser
Deltagernes professionelle udfordringer og egen arbejdssituation kommer i centrum. Med udgangspunkt i rollen som flowmanager skal deltagerne designe flowprocesser og konkrete medieprodukter, der udspiller sig i de platforme, kanaler og interaktionsformer, som er relevante for den enkelte.

Kurset hviler på forskningsbaserede undersøgelser, der i første omgang er udgivet i rapporten, Media Flow – Indhold og indholdsstrømme i centrum (Lars Kabel, 2014) Der vil løbende blive udarbejdet nye cases og identificeret nye problematikker om flow og flowmanagement, som er relevante for kursets indhold, de vil naturligvis blive inddraget.

Dette nye indhold vil blive kombineret med input fra medieprofessionelle, som arbejder centralt i flowprocesserne. Målet er at sætte cases fra både nyhedsmedier, fagblade, offentlige institutioner, organisationer og kommunikationsafdelinger i private virksomheder i spil.

Prisen omfatter
Undervisning, vejledning og eksamen samt forplejning på undervisningsdagene.

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • #dmjxårsfest #DMJX #dmjxmpl #København #OverspingshandlingFraEksamensLæsning
  • Vores årsfest havde glittertema, og jeg havde bladguld i håret #dmjx #dmjxårsfest #glitter #glimmer #pumpehuset #goldleaf #12karat #goldleafhair #harguldiøjenbrynene
  • #id1417 deler ud af sine erfaringer fra praktikken i små speeddating grupper. #dmjx #id_dmjx
  • Glitter over alt💥🎆🎇❤️ #beste #dmjx regram @laerkelnielsen
  • Play whit typographics. Kagerulle means rolling pin #puretype #typogram #creative #logo #type #typography #typographics #tellastory #rollingpins #dmjx
  • Our final version of the ATBO print ad 👌 unfortunetly our ad wasn't chosen, but they are very interested in our film commercial 👍😁 #dmjx #fkdmjx #advertisment #atbo #commercial #design #photography
  • Jeg har idag været på tur med Aarhus 1900 ældreidræt. 10 km blev det til i selskab med dagens hurtigste løbere. De er for seje #dmjx
  • Girls 😘💕
#DMJX #pumpehuset #årsfesten2016