Mål resultatet af din kommunikation

Lær at opstille konkrete mål og gennemføre undersøgelser, som dokumenterer værdien af organisationens kommunikation.

Hvilken værdi skaber jeres kommunikation?
Alt for mange kommunikationsfolk klager over manglende respekt for deres arbejde i organisationen; kommunikationsafdelingen bliver ikke taget med på råd, når vigtige beslutninger bliver truffet, og kommunikationsstrategien bare ligger og samler støv i en skuffe.

Men er det så mærkeligt?

Ledelsen er interesserede i konkrete resultater og sorte tal på bundlinjen. Og kan du ikke dokumentere, at kommunikationen skaber værdi for organisationen, opnår du ikke  respekt i organisationen.

På dette kursus lærer du at dokumentere, hvordan strategisk anvendt kommunikation gør en reel forskel, så du kan løfte dig selv - og din afdeling – op fra at være ”skriverkarle” til at blive ledelsens strategiske sparringspartner.

Dette kursus er ikke et kursus i talbehandling men primært i at definere strategisk vigtige målepunkter.

Dokumentér og synliggør resultaterne
Vi gennemgår på kurset alt fra A-Z,  fra at definere målbare relevante mål til evalueringsmodeller, afrapportering  og opstilling af business cases for kommunikation.

På kurset lægger vi vægt på at designe undersøgelser, der er tidsmæssige overkommelige, så de let kan indgå i det daglige arbejde.

Du får en række konkrete værktøjer til at gennemføre kvalificerede analyser og evalueringer og en indføring i de mest anvendte undersøgelsesmetoder men også hele forudsætningen for at kunne gennemføre en meningsfuld måling.

At alt kan måles betyder ikke, at det skal måles. Vi arbejder med at fokusere på målinger, der giver afgørende viden til organisationen og kommunikationsafdelingen.

Magten i enhver organisation ligger i at definere de konkrete mål for succes. Derfor lærer du, hvordan du bedst får kommunikationsmål placeret på linje med organisationens andre succeskriterier.

På kurset lærer du, at:

  • udvælge forretningsstrategiske mål og målbare indikatorer.
     
  • planlægge og gennemføre overkommelige analyser og målinger.
     
  • udarbejde busines case som beslutningsgrundlag.
     
  • udvælge kommunikationsmål for henholdsvis organisation og kommunikationsafdeling.
     
  • vurdere hvornår, det giver mening at arbejde med mål for henholdsvis kvalitet, effekt, omfang og proces.
     
  • udarbejde meningsfulde spørgeskemaer.
     
  • tilrettelægge fokusgruppeundersøgelser og afrapportere resultatet.

Undervisningsform
Kurset veksler mellem præsentation af teori, afprøvning på cases fra jeres egne organisationer og feedback. Eksterne oplægsholdere fortæller om deres resultater med målinger. I midtvejsopgaven skal du udarbejde dit eget oplæg til en undersøgelse i din egen eller en anden konkret organisation.

Eksamen
Fem uger efter sidste undervisningsdag skal du aflevere en skriftlig eksamensopgave, som i kombination med en afsluttende mundtlig eksamen bedømmes efter 7-trins-skalaen med intern censur.

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejleding, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

På kurset møder du

Karin Sloth

Har haft en række ledende poster inden for medier og kommunikation. Nu med egen virksomhed.

Profil

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • God vind fremover, @designkmoe og @sabrinaspeiermann. Vi elsker jer. #dmjx
  • So silky and shiny
 #shinelikeadiamond #studio #weekday #dmjx #fashion #copenhagen
  • Anastasija 💎 #photooftheday #beauty #woman #portrait #fotografie #thoughtful #expression #dmjx #photography
  • Anastasija 💎 #photooftheday #beauty #woman #portrait #fotografie #thoughtful #expression #dmjx #photography
  • ❣ | #dmjx #blackandwhite #nude #hair #menstrualart
  • Ude i bølgen blå.. Slet ikke så koldt som jeg havde frygtet ! 🐟 Så mangler der "bare" speak til videoen..
#dmjx #swimbikerundk
  • Cykel rig #bike#bikerig#rig#sony#sonya7sii #tvm11#dmjx#copenhagen #københavn #filmmaker #daredevil
  • Et meget hvidt rum #dmjx #dmjxphoto #børsenfoto