Ledelse af digitale medier

På dette kursus lærer du at dirigere arbejdet på de sociale medier og web, så din organisation kan få det maksimale ud af de mange muligheder på de digitale medier.

Få hele organisationen med på de digitale medier
Meget få organisationer udnytter den vifte af muligheder som de sociale medier og web giver dem for at sælge produkter og ydelser, service kunderne og brande virksomheden.

Succes på digitale medier kræver nemlig, at hele organisationen bliver involveret og bidrager med indhold.

Som ansvarlig for den digitale kommunikation, står du derfor med en kompleks ledelsesudfordring i at få kolleger og ledere til at forstå og udnytte mulighederne i de digitale medier.

Medarbejderne og ledelsen har ikke - og skal ikke have - din faglige indsigt, men på den anden side skal de bidrage med indhold og involvering. 

For at få succes på digitale medier kræver det en ændring af den interne kommunikationskultur.

På dette kursus får du redskaberne til at lede processen med at gennemføre de nødvendige ændringer af den interne kultur og forståelse af rolle, ansvar og faglighed.

Du bliver også klogere på, hvornår du skal være anfører, politibetjent, indpisker, inspirator og støttepædagog.

På kurset lærer du at:

  • ændre den interne kommunikationskultur, så I kan få mere ud af digitale medier.
     
  • skabe engagement og ejerskab ikke mindst hos kolleger, som du ikke er chef for.
     
  • bruge forskellige organisationsmodeller og analysere hvilke muligheder de giver i forhold til at organisere det digitale arbejde.
     
  • vælge ledelsesstil og -roller alt efter situation.
     
  • skabe ejerskab i ledelse og hos indholdsleverandører via strategisk intern markedsføring.
     
  • udarbejde beslutningsgrundlag i form af business cases og beregning af return on invest.
     
  • benytte mål- og rammestyring i dit ledelsesarbejde

Hvem bør deltage på kurset?
Du er enten faglig ekspert på digitale medier eller ansvarlig for organisationens kommunikation fx. social media manager, webredaktør eller kommunikationschef.

Hvordan foregår undervisningen?
På kurset arbejder vi meget praksisnært, hvor vi tager udgangspunkt i de konkrete problemstillinger, som du står i og kobler det med teori og konkrete værktøjer.

De dage, hvor vi mødes, fokuserer vi på at arbejde med de udfordringer og muligheder, som I har plus går i dybden med de opgaver, som skal løses mellem kursusdagene.

Kursets opgaver er designet, så det er muligt at arbejde med cases fra din egen organisation. Der bliver lagt vægt på gensidig videndeling mellem deltagerne samt med eksterne oplægsholdere.

På kurset møder du

Karin Sloth

Ekspert i ledelse og organisation indenfor kommunikation. Forfatter til en række faglige artikler om ledelse, organisation, måling samt bogen Mål dine resultater. Ejer af Karin Sloth kommunikation Aps, hvor hun arbejder som foredragsholder, rådgivning indenfor måling, strategisk kommunikation og ledelse.

Profil

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 5 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • #dmjxårsfest #DMJX #dmjxmpl #København #OverspingshandlingFraEksamensLæsning
  • Vores årsfest havde glittertema, og jeg havde bladguld i håret #dmjx #dmjxårsfest #glitter #glimmer #pumpehuset #goldleaf #12karat #goldleafhair #harguldiøjenbrynene
  • #id1417 deler ud af sine erfaringer fra praktikken i små speeddating grupper. #dmjx #id_dmjx
  • Glitter over alt💥🎆🎇❤️ #beste #dmjx regram @laerkelnielsen
  • Play whit typographics. Kagerulle means rolling pin #puretype #typogram #creative #logo #type #typography #typographics #tellastory #rollingpins #dmjx
  • Our final version of the ATBO print ad 👌 unfortunetly our ad wasn't chosen, but they are very interested in our film commercial 👍😁 #dmjx #fkdmjx #advertisment #atbo #commercial #design #photography
  • Jeg har idag været på tur med Aarhus 1900 ældreidræt. 10 km blev det til i selskab med dagens hurtigste løbere. De er for seje #dmjx
  • Girls 😘💕
#DMJX #pumpehuset #årsfesten2016