Lav visuelt indhold til sociale medier

Opnå højere engagement hos brugerne på sociale medier. Lær, hvordan du med enkle redskaber kan lave visuelle opslag, der bliver set, liket og delt mere.

Visuelt indhold virker på sociale medier

Mængden af indhold i den sociale mediestrøm stiger hele tiden, og kampen om at blive set og hørt i sociale medier bliver mere og mere intens.

Én af de mest effektive metoder til at få læst, “liket” og delt dit indhold er ved at bruge visuelle virkemidler konsistent og kreativt (faktisk op til 20-40 procent mere end ikke-visuelt indhold).

Men hvordan laver man visuelt indhold til sociale medier, når man ikke er professionel designer, og når tid og penge er begrænsede?

Skab visuelle elementer uden at være grafisk designer

Du behøver ikke at være trænet i digitalt grafisk design for at lave fængende illustrationer i dine opslag på sociale medier.

I dag vrimler det med enkle og tilgængelige (ofte gratis) redskaber, så du hurtigt og nemt kan producere foto, grafik og video.

På kurset arbejder vi i dybden med et udvalg af tjenester, som gør det nemt for ikke-trænede at producere kreative, visuelle, digitale elementer til sociale medier.

På kurset lærer du at producere:

  • fotos og headere i de rigtige dimensioner til bl.a. Facebook og Twitter
  • fotos og fotocollager med tekst til visuelle opslag
  • her-og-nu-illustrationer med din smartphone
  • native video til Facebook-, Twitter- og Instagram-opslag
  • skabelonbaserede infografikker

Hvem bør deltage i kurset?
Kurset henvender sig til journalister, kommunikatører og andre, som har ansvaret for at skabe engagerende og populære opslag på sociale medier. Kurset er især rettet mod dem, der ikke i forvejen er trænet i digital grafisk produktion.

Hvordan foregår undervisningen?

Undervisningen vil være et mix af oplæg og hands-on-øvelser.

Medbring din egen computer samt smartphone på kurset.

Prisen omfatter
Prisen inkluderer forplejning på undervisningsdagene.

På kurset møder du

Peter Østergaard Sørensen

Lektor på BA-uddannelsen TV- og Medietilrettelæggelse, primært inden for nye medier, web-tv, mobil og sociale medier.
Profil

Peter Blæsild

Digital udvikler hos TV2 Lorry hvor han bl.a. har stået i spidsen for regionalstationens strategi på sociale medier. Han arbejder også praktisk med indholdsproduktion til SoMe, hvor mobilen er det primære arbejdsredskab til optagelse og bearbejdning af billeder, samt strategisk med implementering af idéer ind i workflowet.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Fredag kl. 15.30 på @dmjx
  • Lol land #mpl #dmjx
  • When you haven't drunk yet.😜👯🇷🇺 #hyggetime #hyggedag #dmjx #denmark #aarhus
  • Mis med de blå øjne 2.0 #lillegulehund #dmjx
  • One more of Matilde (@chocolatesuicide ) 📸 #portrait #photography #copenhagen #dmjx #photographic #communication #plantlife
  • Så er vi i gang 🐸💚 velkommen til allesammen, også til @kajo_sdu og @djruc #kajgf #dmjx
  • Being very busy these days! But here is another of @hopyrion 🔥
  • KaJ er så klar til at tage i mod jer til #kajgf, check-in er fra 13-14 🎉 #velkommen #komkomkom #dmjx