Lær at udvikle fællesskaber

Alle taler om communities, men få ved, hvad der skal til for at igangsætte og udvikle dem. Det lærer du her af Tim McDonald, tidl. Community Director på The Huffington Post

Fællesskaber er fremtiden
Mange mediehuse og organisationer har indset, at en forudsætning for fortsat fremgang er udvikling af stærke fællesskaber. Tendensen har ligefrem fået et navn – The Membership Economy – og bl.a. The Guardian satser stærkt på udvikling af fællesskaber omkring mediehusets journalistik.

Også en del danske organisationer som Røde Kors, HK og Danmarks Lærerforening har etableret communities for deres medlemmer og frivillige. Og mediehuse som Jysk Fynske Medier tænker ofte fællesskabs-elementer ind i det journalistiske arbejde.

Meget mere end indholdsproduktion
Så der snakkes communities overalt - men det er ikke spor let at skabe dem! Der er meget mere i det end bare at have styr på sine sociale medie-kanaler og sprøjte en masse indhold ud i en lind strøm.

De mest velfungerende communities har 2 centrale fællesstræk:

  • De skaber unik værdi for medlemmerne
  • De er mødesteder hvor medlemmerne føler sig inddraget og anerkendt. 

Få styr på grundreglerne i menneskelig kommunikation
Stærke communities bygger først og fremmest på menneskelig interaktion. Hvis man skal udvikle fællesskaber, som brugerne føler sig tilpas i og har lyst til at bidrage i, skal man først og fremmest have styr på grundreglerne i kommunikation mellem mennesker.  

På kurset med Tim McDonald får du samling på, hvad der karakteriserer et stærkt community, hvordan du arbejder med udvikling af det, og hvad du selv skal gøre for at skubbe udviklingen i den rigtige retning.

Læren fra The Huffington Post
Tim McDonald har lært sig det hele gennem en årrække som Community Director på The Huffington Post. Trods den hurtige succes med millioner af unikke brugere var mediegigantens ledelse tidligt bevidst om, at fundamentet for succes var stærke communities. Dem skulle Tim McDonald hjælpe med at bygge op.

Han hjælper nu organisationer som No Kids Hungry med at udvikle communities omkring arbejdet med at skaffe midler. Desuden er han fast gæsteunderviser på DMJX´ efteruddannelseskurser i New York.

Det vil du lære

  • At udvikle indhold og få det delt til nye grupper af brugere
  • At brug eksisterende og nye platforme og teknologier til at udvikle passionerede fællesskaber
  • Hvordan forholdsvis små tætte fællesskaber kan føre til virkelig store resultater
  • Hvordan community-arbejde kan være drivkraft i innovation i din organisation
  • At arbejde med målgrupper, mål og indholdsplan i fællesskaber

Masser af øvelser
Undervisningsformen vil tage afsæt i oplæg fra Tim Mc Donald men i høj grad baseret på dialog og diskussion. Der vil være en række øvelser, både online og i kursuslokalet, sådan at kursisterne vil få rig lejlighed til at afprøve og opleve de metoder og redskaber, der præsenteres på kurset. 

Programlægningen giver mulighed for også at diskutere og finde løsninger på problemområder, du tumler med. 

På kurset møder du

Tim McDonald

Tim McDonald rådgiver organisationer og enkeltpersoner i arbejdet med community building. Han er tidligere Community Director i The Huffington Post. Han arbejder blandt andet for organisationer som No Kids Hungry, Cinnabon og Carvel Ice Cream. Hans speciale er især strategisk udvikling af communities, udførelse af social media-kampagner og blogger- og influencer-programmer.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Verdens sejeste barhold er endelig blevet færdig med at rydde op efter KaJ-fest #kajgf #dmjx #kurtstrandbar #fredagsbaren #trættetyper #sendmeresovs
  • Presentation of innovation solution to the client 
_
#dmjx #dmjxx16 #addingvalue #technology
  • Presentation of three weeks of work on an innovation project. Client presentation
_
#dmjxx16 #dmjx #technology #addingvalue
  • Presentation time. 
_
#dmjxx16 #dmjx #addingvalue #technology
  • Presentation to the client. All groups had interesting concepts that improves the clients product with a way to connect with people baked in.
_
#dmjxx16 #dmjx #addingvalue
  • Presentation time. Groups are presenting their solution to the client. I loved that all groups improved the clients product in a big way. 
_
#dmjx #dmjxx16 #presentation #addingvalue #bringonthechange #usingtechnology #technology
  • Typisk Nakskov #dmjx #rustur
  • Så der galla #dmjx #kk