Lær at udvikle digitale medieprodukter

Hvordan arbejder Vox, Quartz og The New York Times med digital produktudvikling? Hvad kan design thinking? Og hvordan med UX? Tag med til New York og lær at forstå principper, teknikker og work flow for udvikling af nye digitale medieprodukter.

Derfor skal du tage kurset
Tidligere var et medieprodukt som regel en avis eller en radioprogram-flade. Nu udvikler medierne nye digitale produkter, der har til formål at betjene brugerne på nye, relevante måder.

Derfor må journalister og redaktører lære at arbejde på nye måder og i tæt samspil med marketingfolk, designere og programmører.

Kurset giver dig redskaberne til at indtage en stærk rolle i sådanne udviklingsforløb og holde fokus på, hvordan journalistikken kan udvikles og tilbydes brugerne i nye, nyttige formater.

Kurset foregår i New York, og der bliver mulighed for at opleve nogle af de innovative mediehuse i byen.

Du skal desuden udvikle eller forfine et konkret medieprodukt i din egen virksomhed.

Du lærer at:

  • forstå, hvordan journalistik og kommunikation kan udvikles som nye produkter.
     
  • forstå, hvordan medier som Vox, Quartz og The New York Times arbejder med digital produktudvikling.
     
  • forstå, hvordan man som journalist og kommunikatør kan bruge design thinking.
     
  • Forstå de grundlæggende principper i brugervenlighed, såkaldt UX.
     
  • indarbejde produkt-tænkning i journalistiske redaktioner.
     
  • overtage ledelsen af produktudviklings-forløb.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder som journalist, designer eller programmør, og ønsker at blive endnu bedre til at betjene brugerne med nye digitale medieprodukter.

Sådan foregår undervisningen
Kurset afholdes i New York, foregår hovedsagelig på CUNY Graduate School of Journalism.

Undervisningen er baseret på korte oplæg efterfulgt af praktiske workshops og øvelser.

Der vil undervejs være oplæg fra gæster fra de førende digitale mediehuse i New York – blandt andet fra Vox og Quartz. Der vil også være besøg hos forskellige mediehuse - blandt andet vil New York Times vise, hvordan de arbejder med digital produktudvikling.

Medbring computer.

Sted
New York.

Det indgår i prisen
Du skal selv sørge for transport til København, mens overnatning på hotel og morgenmad samt fly fra København er inkluderet i kursusprisen.

Tilmeldingsfrist 
10. juli 2018.

 

 

På kurset møder du

Hong Qu

Underviser i Product Thinking på CUNY Graduate School of Journalism i New York. Tidligere Chief Technology Officer på Fusion og UX-chef på Upworthy. Mastergrad fra UC Berkeley School of Information. Tow-Knight-fellow i Entrepreneurial Journalism.
Profil

Peter From

Journalist, tidligere fagmedarbejder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Konsulent og underviser i læsemønstre og praktisk mediebrug. Forfatter til en række rapporter om hvordan vi modtager og anvender journalistik og information.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram