Lær at udvikle communities

Alle taler om communities, men få har succes med at udvikle dem, så de fungerer - også på den længere bane. På kurset lærer du, hvad der karakteriserer et stærkt community og hvordan du arbejder med at udvikle det i den rigtige retning.

Derfor skal du tage kurset
Mange mediehuse og organisationer oplever i disse år, at udvikling af stærke fællesskaber er en forudsætning for fremgang.

The Guardian satser eksempelvis stærkt på communities omkring mediehusets journalistik. Også danske Røde Kors, HK og Danmarks Lærerforening etablerer communities for medlemmer og frivillige.

Men det er ikke let at skabe communities, der fungerer og holder! Det kræver langt mere end at vælge de sociale medie-kanaler og sende indhold ud i en lind strøm.

På kurset lærer du, hvad der karakteriserer et stærkt community og hvordan du skubber udviklingen i den rigtige retning.

Underviser er Tim McDonald, tidligere succesfuld Community Director på The Huffington Post.

Du lærer at:

  • udvikle indhold og få det delt til nye grupper af brugere.
     
  • bruge eksisterende og nye platforme til at udvikle passionerede fællesskaber.
     
  • identificere, hvordan små, tætte fællesskaber kan føre til virkelig store resultater.
     
  • forstå, hvordan community-arbejde kan være drivkraft for innovation på din arbejdsplads.
     
  • arbejde med målgrupper, mål og indholdsplan i fællesskaber.
     
  • forstå baggrunden for de mest velfungerende communities: Hvordan du skaber dels unik værdi for medlemmerne, og dels mødesteder, hvor medlemmerne føler sig inddraget og anerkendt.
     
  • få styr på grundreglerne i menneskelig kommunikation, fordi stærke communities først og fremmest bygger på menneskelig interaktion.

Kurset er for dig
Kurset er udviklet til dig, der arbejder som journalist, kommunikatør eller i anden stilling har ansvaret for jeres indhold på sociale medier.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg, dialog og diskussioner. Gennem en række øvelser, både online og i kursuslokalet, får du desuden mulighed for at prøve de nye metoder og redskaber af på problemstillinger fra din egen hverdag.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag. 

På kurset møder du

Tim McDonald

Tim McDonald rådgiver organisationer og enkeltpersoner i arbejdet med community building. Han er tidligere Community Director i The Huffington Post. Han arbejder blandt andet for organisationer som No Kids Hungry, Cinnabon og Carvel Ice Cream. Hans speciale er især strategisk udvikling af communities, udførelse af social media-kampagner og blogger- og influencer-programmer.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram