Lær at udvikle communities

Alle taler om communities, men få ved, hvad der skal til for at igangsætte og udvikle dem. Det lærer du her af Tim McDonald, tidl. Community Director på The Huffington Post

Fællesskaber er fremtiden
Mange mediehuse og organisationer har indset, at en forudsætning for fortsat fremgang er udvikling af stærke fællesskaber. Tendensen har ligefrem fået et navn – The Membership Economy – og bl.a. The Guardian satser stærkt på udvikling af fællesskaber omkring mediehusets journalistik.

Også en del danske organisationer som Røde Kors, HK og Danmarks Lærerforening har etableret communities for deres medlemmer og frivillige. Og mediehuse som Jysk Fynske Medier tænker ofte fællesskabs-elementer ind i det journalistiske arbejde.

Meget mere end indholdsproduktion
Så der snakkes communities overalt - men det er ikke spor let at skabe dem! Der er meget mere i det end bare at have styr på sine sociale medie-kanaler og sprøjte en masse indhold ud i en lind strøm.

De mest velfungerende communities har 2 centrale fællesstræk:

  • De skaber unik værdi for medlemmerne
  • De er mødesteder hvor medlemmerne føler sig inddraget og anerkendt. 

Få styr på grundreglerne i menneskelig kommunikation
Stærke communities bygger først og fremmest på menneskelig interaktion. Hvis man skal udvikle fællesskaber, som brugerne føler sig tilpas i og har lyst til at bidrage i, skal man først og fremmest have styr på grundreglerne i kommunikation mellem mennesker.  

På dette kursus giver Tim McDonald dig styr på, hvad der karakteriserer et stærkt community, hvordan du arbejder med udvikling af det, og hvad du selv skal gøre for at skubbe udviklingen i den rigtige retning.

Erfaringer fra The Huffington Post
Tim McDonald har lært det gennem en årrække som Community Director på The Huffington Post. Mediegigantens ledelse blev tidligt bevidst om, at fundamentet for succes var stærke communities. Dem skulle Tim McDonald bygge op.

På kurset lærer du: 

  • at udvikle indhold og få det delt til nye grupper af brugere
  • at bruge eksisterende og nye platforme til at udvikle passionerede fællesskaber
  • hvordan små tætte fællesskaber kan føre til virkelig store resultater
  • hvordan community-arbejde kan være drivkraft for innovation i din organisation
  • at arbejde med målgrupper, mål og indholdsplan i fællesskaber

Masser af øvelser
Undervisningen består af oplæg fra Tim McDonald kombineret med dialog og diskussion. Gennem en række øvelser, både online og i kursuslokalet, får du mulighed for at pvde nye metoder og redskaber af på problemstillinger fra din egen hverdag.

På kurset møder du

Tim McDonald

Tim McDonald rådgiver organisationer og enkeltpersoner i arbejdet med community building. Han er tidligere Community Director i The Huffington Post. Han arbejder blandt andet for organisationer som No Kids Hungry, Cinnabon og Carvel Ice Cream. Hans speciale er især strategisk udvikling af communities, udførelse af social media-kampagner og blogger- og influencer-programmer.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • FRA i dag af kan jeg officielt kalde mig københavner!! 😱#somom #forevigtjyde #skalbareboher  #lejlighedihus #sammenmedhamher  #ikketræls #nøgler #dmjx #indflytning #vinogpizzafest #startenpåenæra #farvelskønneÅrhusogdejligevenner
  • Circular 17 poster
  • DMJX Photographic Communications group exhibition is extended to 2. July. 🌞 #photography #dmjx #photographic #communications #art #Copenhagen #lotsoflove
  • Tre år på Interaktivt Design, og lige siden starten har Cher med "Believe" fuldt os hele vejen. Så der var ingen anden måde at slutte af på, end med Cher! ✨ #dmjx #id1417 #cher #doyoubelieveinlifeafterlove
  • I går dimitterede jeg og fik beviset for min bachelor i kommunikation fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Og til efteråret starter jeg på kandidaten på CBS 👩🏼‍🎓💥 #dmjx #seeyouontheotherside #hergårdetfandmestrålende #kommunikandethele
  • Sådan! Nu har jeg også papir på, at jeg har en bachelor i kommunikation fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole 👩🏼‍🎓Og jeg er så klar til at starte som kommunikationskonsulent i DAB til august 📝 😀 - men først ferie.

#kommunikationsuddannelsen #færdiguddannet #dmjx #bachelor #klarpålivet
  • Nu Cannes vi altså ikke mere! En uge er gået, og vi har fået tørlagt Cannes for rosé og suget til os af alt, hvad vi har mødt at vanvittigt inspirerende kreativt arbejde, og nogen af verdens sejeste mennesker! 
Nu står den på sommerferie, så en god sommer skal lyde herfra. @baltzeraltzer is over and out! #dmjxminuge #dmjx #hvadlaveroliver
  • Den dag @jennifer_tonndorff mødte @mildenhall, CMO fra Airbnb. @baltzeraltzer #dmjx #dmjxminuge #canneslion2017 #airbnb