Konflikter på sociale medier

Lær at håndtere de daglige konflikter og kritiske kommentarer fra brugerne på sociale medier, med de bedste redskaber fra konfliktmæglingen.

Vi har alle hørt om shitstorms og at de er værd at undgå. Men mange virksomheder og organisationer oplever hver dag kritik fra kunderne og mindre konflikter på sociale platforme.

De fleste virksomheder har erfaring med at løse konflikterne ansigt-til-ansigt, over telefonen og per mail.

Men hvad sker der, når konflikten har publikum, som man har, når man kommunikerer med kunderne på sociale medier? Og hvad sker der, når skriftlighed er formatet?

Redskaber fra konfliktmæglingen
Nana Dall og Katrine Thielke indfører jer i deres modeller for kritik & konflikter på sociale medier. I får et sæt redskaber som kan implementeres med det samme og som giver jer kompetencer både til at forberede jer på eventuelle konflikter og til at håndtere dem, når de opstår.

På kurset lærer du at: 

  • forstå konflikter, kriser og shitstorms - hvordan opstår de på nettet? Og hvorfor?

  • de basale principper i konflikthåndtering, samt supplement til jeres egne retningslinier

  • det svære ved konflikter og skriftlighed - hvad er godt at vide om kunderne? Hvad er det de tænker, når de skriver en klage?

  • skriftlig konflikthåndtering i praksis - herunder 10 gode formuleringer

  • de mest brugbare strategiske modeller ift. håndtering af konflikter

  • de centrale begreber om retfærdighedsoplevelse og fairness

Hvem bør deltage i kurset?
Du kan være social media manager, community manager, pressemedarbejder eller arbejde med kommunikationen i forhold til kundeservice.

Kurset forudsætter grundlæggende kendskab til brug af sociale medier i en virksomhed.

Hvordan foregår undervisningen?
Som forberedelse vælger I to sager som vi bruger som case i undervisningen: En større sag, hvor der er mange “deltagere”, som ikke nødvendigvis selv er part, og en (eller flere) mindre sag(er), hvor det svære er mellem en eller få personer, jeres egen virksomhed.

Som en del af arbejdet på dagen, udarbejder vi et supplement til jeres eksisterende retningslinier for at håndtere svære samtaler med kunderne på sociale medier.

Arbejdet er både tekstnært og praktisk.

 

På kurset møder du

Nana Dall

Professionel konfliktmægler og har flere års erfaring med håndtering af konflikter og forebyggelse heraf. Hun arbejder som konfliktmægler og underviser, laver ledelsesrådgivning og har yderligere arbejdet med håndtering af beklagelser af klager i det private såvel som det offentlige med fokus på kunde og borgertilfredshed.
Profil

Katrine Emme Thielke

Rådgiver om kommunikation og markedsføring i den digitale verden. Hun er cand.mag i Informationsvidenskab, og har arbejdet i det private, på bureau og i det offentlige.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Når man studerer film og tv, ved man at selv den korteste lille video tager lang tid at lave. Der er tit langt imellem sejrene, og det er bl.a. derfor jeg også er meget glad for at tage billeder. Det er så dejligt enkelt at gå til og mindst lige så tilfredsstillende. Jeg finder et godt billede frem til imorgen. #dmjx #dmjxminuge @antonbestle
  • #DMJX #dmjxmpl #København
  • Simon mente, at der manglede julehygge under vores projektskrivning. Nu har vi et fyrfadslys #julehygge #dmjx #aarhus #aarhus
  • Klokken har passeret 10 - og vi må til det #verdensbedstearbejdsplads #dmjx
  • There is no catharsis: I leave with just a small hope to made a first step...The first step towards a reconnection with my father - but at least a better understatement of myself.
@69thidentity @dmjxphoto #dmjx #dmjxphoto #kaliningrad #russia #portrait #indarkness #motionblur #faded #darklabyrinth #theunknown #father #againstthelight #dmjxIGtakeover #visualprojectphoto2 #neveronassignment
  • Vi kan næsten ikke få nok Union ⭐️🇪🇺 #flagfashion #DMJX #BruxellesBøller
  • Jeg kom simpelthen til at smutte en tur forbi en eller anden #årsfest for @dmjx i lørdags. Heldigvis var der masser af balloner 🎈✌🏻️#dmjx #mplslårihjel #mintcombover
  • 1+1=3 ✨ #dmjx #idea #connections #simpsons