Koncepter og workflow i sociale medier

Lær at skabe stærke sammenhænge mellem sociale medier og jeres andre etablerede mediekanaler.

Udbredt, men tilfældig brug af sociale medier
Selvom brugen af sociale medier i dag er meget udbredt blandt folk, der arbejder professionelt med kommunikation, så aktiveres de sociale mediekanaler ofte på må og få i relation til begivenheder, kampagner og journalistik. 

Det er vigtig, for alle der har ansvar for at planlægge og styre forskellige typer af medieaktivitet, at kunne indtænke de sociale mediekanaler i effektive arbejdsgange samt i kreative og værdiskabende koncepter. 

Integrer sociale medier i din samlede medieindsats
På dette kursus lærer du at organisere, styre og lede en indsats i sociale medier i samklang med organisationen og de øvrige mediekanaler.

Vi ruller hele medieflow-klaviaturet ud, fra målsætning og succeskriterier til idé og afvikling. 

Du lærer at skabe rammerne for at opnå klare sammenhænge mellem de sociale mediekanaler og den øvrige kommunikation - også i live/breaking situationer. 

Du får øvelse i selv at indgå i flowet, og du får kendskab til nye roller og metoder undervejs.

På kurset lærer du at: 

  • kortlægge og værdisætte social medieaktivitet
  • overvåge sociale medier med state of the art redskaber
  • udarbejde interaktionsstrategier
  • arbejde med publiceringsplaner for sociale medier
  • udtænke kreative præsentationsformer for sociale medier
  • arbejde med motivationsdesign og nye roller med henblik på at opnå optimalt medieflow. 

Sociale medier er real-time
Kommunikation i realtid, ofte via sociale medier er i stigende grad en del af virkeligheden for organisationer, institutioner, virksomheder, myndigheder, eventejere og medier. Man taler både om real-time journalism og real-time advertising.

På kurset lærer du at forstå realtidskommunikationens dynamik, krav og redskaber.

Kurset kommer også omkring:

  • Indholdsstrategi: Hvad er gode indholdskoncepter på sociale medier? Hvad består en indholdsstrategi af og hvordan udvikler man den? Hvordan skaber man indholdsmæssigt samspil på tværs af platforme?
     
  • Social storytelling: Hvordan bliver brugerne en del af historiefortællingen? 
     
  • Indholdsplanlægning: Hvordan arbejder man redaktionelt med socialt indhold i små som store organisationer? Hvad er en indholdskalender og hvordan laver man en? 

På kurset møder du

Kristian Strøbech

Journalist og faglig leder for nye medier på journalistuddannelsen. Har igennem de senere år ledet og deltaget i en lang række udviklingsprojekter med omdrejningspunkt i professionel brug af sociale medier.

Profil

Rasmus Johnsen

Filosof med speciale i human computer interaction, selvstændig konsulent og iværksætter. Har arbejdet med udviklings- og innovationsprojekter i 10 år, og siden 2008 næsten udelukkende med afsæt i nye medier.

Profil

Forudsætninger
Vi forventer, at du har erfaring med praktisk brug af de største sociale medier, og at du er parat til at kaste dig aktivt ud i at bruge flere sociale medier undervejs. 

Det vil være praktisk at have adgang til en opdateret smartphone, men forløbet kan dog gennemføres uden. 

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejledning, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal påregne udgifter til bøger og materialer. 

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • #dmjxårsfest #DMJX #dmjxmpl #København #OverspingshandlingFraEksamensLæsning
  • Vores årsfest havde glittertema, og jeg havde bladguld i håret #dmjx #dmjxårsfest #glitter #glimmer #pumpehuset #goldleaf #12karat #goldleafhair #harguldiøjenbrynene
  • #id1417 deler ud af sine erfaringer fra praktikken i små speeddating grupper. #dmjx #id_dmjx
  • Glitter over alt💥🎆🎇❤️ #beste #dmjx regram @laerkelnielsen
  • Play whit typographics. Kagerulle means rolling pin #puretype #typogram #creative #logo #type #typography #typographics #tellastory #rollingpins #dmjx
  • Our final version of the ATBO print ad 👌 unfortunetly our ad wasn't chosen, but they are very interested in our film commercial 👍😁 #dmjx #fkdmjx #advertisment #atbo #commercial #design #photography
  • Jeg har idag været på tur med Aarhus 1900 ældreidræt. 10 km blev det til i selskab med dagens hurtigste løbere. De er for seje #dmjx
  • Girls 😘💕
#DMJX #pumpehuset #årsfesten2016