Koncepter og workflow i sociale medier

Lær at skabe stærke sammenhænge mellem sociale medier og jeres andre etablerede mediekanaler.

Udbredt, men tilfældig brug af sociale medier
Selvom brugen af sociale medier i dag er meget udbredt blandt folk, der arbejder professionelt med kommunikation, så aktiveres de sociale mediekanaler ofte på må og få i relation til begivenheder, kampagner og journalistik.

Det er vigtigt, for alle der har ansvar for at planlægge og styre forskellige typer af medieaktivitet, at kunne indtænke de sociale mediekanaler i effektive arbejdsgange samt i kreative og værdiskabende koncepter.

Integrer sociale medier i din samlede medieindsats
På dette kursus lærer du at organisere, styre og lede en indsats i sociale medier i samklang med organisationen og de øvrige mediekanaler.

Vi ruller hele medieflow-klaviaturet ud, fra målsætning og succeskriterier til idé og afvikling på tværs af mediekanaler.

Du lærer at skabe rammerne for at opnå klare sammenhænge mellem de sociale mediekanaler og den øvrige kommunikation - også i live/breaking situationer.

Du får øvelse i selv at indgå i flowet, og du får kendskab til nye roller og metoder undervejs.

På kurset lærer du at:

  • kortlægge og værdisætte social medieaktivitet
  • overvåge sociale medier med state of the art redskaber og en strategi for din overvågning
  • udarbejde interaktionsstrategier
  • integrere publiceringsplaner for sociale medier i et samlet medieflow
  • udtænke kreative præsentationsformer for sociale medier
  • arbejde med motivationsdesign og nye roller med henblik på at opnå optimalt medieflow.

Sociale medier skal skabe værdi for organisationen
Det er nødvendigt at kunne effektmåle sin indsats i sociale medier, hvis man skal retfærdiggøre de timer og ressourcer, som går til de sociale medier. Indsatsen skal passe til strategien, og der skal udvikles et fælles udgangspunkt for at kunne tale om succes eller fiasko på sociale medier.

På kurset lærer du og bliver coachet i at opstille en strategisk afstemt effektmålingsplan til organisationen.

Kurset fokuserer også på:

  • Indholdsstrategi: Hvad er gode indholdskoncepter på sociale medier? Hvad består en indholdsstrategi af og hvordan udvikler man den?
     
  • Optimale formater til de sociale mediekanaler.
     
  • Indholdsplanlægning: Hvordan arbejder man redaktionelt med socialt indhold i små som store organisationer? Hvad er en indholdskalender og hvordan laver man en?
     
  • Realtime reaktion og realtime-dækning i sociale medier. Du får metoder og redskaber til at dække begiveheder på sociale medier.

På kurset møder du

Kristian Strøbech

selvstændig rådgiver og underviser i digital medieinnovation med opgaver i både ind- og udland. Kristian har i de senere år undervist, coachet og trænet mange hundrede medie- og kommunikationsfolk i professionel brug af sociale og mobile medier. Før han blev selvstændig, var han i årrække faglig leder for nye medier ved højskolens journalistuddannelse.
Profil

Rasmus Johnsen

Profil

Forudsætninger
Vi forventer, at du har erfaring med praktisk brug af de største sociale medier, og at du er parat til at kaste dig aktivt ud i at bruge flere sociale medier undervejs. 

Det vil være praktisk at have adgang til en opdateret smartphone, men forløbet kan dog gennemføres uden. 

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejledning, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal påregne udgifter til bøger og materialer. 

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Fieness med @juliehoug 😛🧘🏼‍♀️#nårjuliegørhvadhungørbedst #fitnessworld #dmjx
  • I går fik vi en udleveret to tal i træ, 4 og 8. Med disse tal skulle vi lave en fake reklame for Revlons anti aging creme, hvor vi skulle forsøge at skjule alderen 48. Jeg har solgt min sjæl og lavet dette billede 👹😇 #dmjx
  • Object Liposuction
.
.
.
 #cinema4d #c4d #3d #maxon #maxon3d #design #photoshop #conceptart #octane #scifi #octanerender #render #abstract #digitalart #surreal #graphics #awesome #effects  #stroke #imagination #something_new #dailyrender #daily#sodern  #dmjx #id_dmjx #interactivedesign #intern @aforox_com @amcopenhagen
  • Object M
.
.
.
 #cinema4d #c4d #3d #maxon #maxon3d #design #photoshop #conceptart #octane #scifi #octanerender #render #abstract #digitalart #typographydesign #typographyart #surreal #graphics #awesome #effects #imagination #something_new #sodern #dailyrender #daily#dmjx #id_dmjx #interactivedesign #intern @aforox_com @amcopenhagen
  • Object A
.
.
.
 #cinema4d #c4d #3d #maxon #maxon3d #design #photoshop #conceptart #octane #scifi #octanerender #render #abstract #digitalart #typographydesign #typographyart #surreal #graphics #awesome #effects #imagination #something_new #sodern #dailyrender #daily #dmjx #id_dmjx #interactivedesign #intern @aforox_com @amcopenhagen
  • Keep up with us on all of our social media platforms at the play the game conference in Eindhoven 26-30th of Nov. We will be reporting from Sunday 
#PTG17 #dmjx #sportsjournalism
  • follow @onthegame17 on insta, twitter and facebook to follow us as we explore all things sports this november. and, of course, get more of me being a bad ass reporter. thnx byeeee 🏐 #dmjx #ptg2017
  • Mere Fie, mere fitness 🎥🎞🎬🏋🏼‍♀️ #tvm #dmjx #filmefilme #wuhu #nårdetfaktiskersjovtatlavelektier