Kend dit publikum

Lær at sætte dig ind i din målgruppe og dens værdier. Så er du klar til at producere tv-programmer til de pågældende mennesker

Hvorfor gider nogle at se Deadline hver aften, og hvordan kan være, at Se og Hørs layout ligner noget, der er kastet på med en spade? Vi er ikke ens. Vi tilhører forskellige målgrupper, har forskellig smag, forskellige værdier. Derfor.

Og det kan være svært at lave radio, marketingsmateriale, tv-formater og web-indslag til mennesker med andre værdier. Det skyldes, at man selvfølgelig tager afsæt i sig selv og sit eget syn på politik, modetøj, bilmærker osv.

Med udgangspunkt i tv-mediet dykker vi ned i segmenterne og identificerer de afgørende forskelle, du skal have styr på, når du producerer til forskellige målgrupper.

Gennem konkrete eksempler, øvelser og letanvendelig teori vil du på dette kursus blive skarp på, hvordan en justering af cast, tone, greb eller vinkel kan ændre et NEJ fra tv-chefen til et JA til dine program-forslag

På kurset lærer du at:

  • kende forskellige målgrupper fra hinanden
  • anvende medieteorien i praksis på dine egne medieprodukter
  • se, hvordan DR og Aller Press tænker og bruger målgruppekendskabet
  • se med andres øjne
  • ændre små elementer i dine medieprodukter for at nå en anden målgruppe

Alle, der lever af at producere medieprodukter til forskellige målgrupper kan have gavn af forløbet: Journalister i produktionsselskaber, tilrettelæggere, skrivende journalister, kreative på bureauerne, castere osv
Undervisningen foregår som klasseundervisning og er en blanding af teori, små øvelser og masser af eksempler. Der er ikke facit at slå to streger under, så der vil formentlig blive debat undervejs.

Prisen omfatter
Prisen dækker forplejning på undervisningsdagene.

 

På kurset møder du

Nicolai Würtz

Producent på Nordisk Film TV, og har som tilrettelægger, udvikler og redaktionschef arbejdet med at pitche og producere TV siden 2003. Han er uddannet journalist med supplerende studier i medievidenskab og retorik.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Når man studerer film og tv, ved man at selv den korteste lille video tager lang tid at lave. Der er tit langt imellem sejrene, og det er bl.a. derfor jeg også er meget glad for at tage billeder. Det er så dejligt enkelt at gå til og mindst lige så tilfredsstillende. Jeg finder et godt billede frem til imorgen. #dmjx #dmjxminuge @antonbestle
  • #DMJX #dmjxmpl #København
  • Simon mente, at der manglede julehygge under vores projektskrivning. Nu har vi et fyrfadslys #julehygge #dmjx #aarhus #aarhus
  • Klokken har passeret 10 - og vi må til det #verdensbedstearbejdsplads #dmjx
  • There is no catharsis: I leave with just a small hope to made a first step...The first step towards a reconnection with my father - but at least a better understatement of myself.
@69thidentity @dmjxphoto #dmjx #dmjxphoto #kaliningrad #russia #portrait #indarkness #motionblur #faded #darklabyrinth #theunknown #father #againstthelight #dmjxIGtakeover #visualprojectphoto2 #neveronassignment
  • Vi kan næsten ikke få nok Union ⭐️🇪🇺 #flagfashion #DMJX #BruxellesBøller
  • Jeg kom simpelthen til at smutte en tur forbi en eller anden #årsfest for @dmjx i lørdags. Heldigvis var der masser af balloner 🎈✌🏻️#dmjx #mplslårihjel #mintcombover
  • 1+1=3 ✨ #dmjx #idea #connections #simpsons