Facebook-data - din nemmeste vej til brugerne

Data er værdifulde, især hvis man kan se bag om tallene og få øje på de mennesker, man kommunikerer med. På kurset lærer du at bruge data rigtigt – blandet andet til at nedbryde afstanden til brugerne, dokumentere effekt og retfærdiggøre ressourceforbrug.

Derfor skal du tage kurset
Hvis du vil være sikker på, at skabe godt indhold og opslag, der klarer sig godt på Facebook, skal du forstå dine brugere. Til det skal du bruge data.

Men hvordan finder man vej i junglen af tal og undersøgelser?

På kurset lærer du at skære igennem den store datamængde på Facebook og bruge det til at blive klogere på modtagerne.

Du lærer at skabe dig et godt overblik og skaffe konkret viden, der kan effektivisere og opkvalificere dit daglige arbejde med Facebook og dermed sikre dig bedre indhold og højere ROI (Return On Investment).

På kurset skal du arbejde med data fra din egen virksomhed, så den viden og de værktøjer, du tager med dig fra kurset, også er noget du kan bruge fremover i din dagligdag.

Du lærer at:

  • forstå dine brugere ved hjælp af data.
     
  • skabe personligheder på baggrund af data, så du rammer brugerne endnu bedre.
     
  • skille relevante fra irrelevante data i forhold til dig og din virksomhed.
     
  • præsentere data overskueligt for ”udenforstående”.
     
  • kvalificere data til bedre og mere målrettet indhold.
     
  • elske data ;-)

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder som journalist eller web-kommunikatør med ansvar for virksomhedens eller organisationens SoMe-indsats, og som vil have større sikkerhed for, at dit indhold virker efter hensigten.

Sådan foregår undervisningen
Kurset forløber over to dage og undervisningen veksler mellem oplæg, gennemgang, opgaveløsninger og diskussion.

Der vil blandt andet være oplæg om Facebook insight og audience insight, og du skal selv gå på opdagelse i data og løse konkrete opgaver om din virksomheds brugere på Facebook og opslag, der rammer dem.

Det er vigtigt, at din virksomhed/arbejdsplads er på Business Manager i Facebook, og at du har adgang til denne.

Medbring din egen bærbare computer. Husk oplader.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

 

På kurset møder du

Michael Winther-Rasmussen

Tidligere digital redaktør og Social Media Manager på Ekstra Bladet og hos Egmont med diplomuddannelse i Social Media Management. Han er i dag presseansvarlig på ZBC.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram