Crowdsourcing: Bedre indhold med brugernes hjælp

Hvad er relevant for dine brugere? Hvilke ideer har de? Og Hvordan vinkler du dine historier i forhold til deres ønsker? Bare spørg dem! Kurset handler om crowdsourcing, og om hvordan dette arbejdsredskab bruges til at styrke relationen til brugerne.

Derfor skal du tage kurset
Crowdsourcing er et arbejdsredskab, der kan forbedre indholdet i din kommunikation og samtidig fastholde og styrke båndet mellem brugerne og dig.

Derfor er der stadig flere journalister, webmedarbejdere og kommunikatører, der bruger crowdsourcing.

De lægger opgaver, projekter og problemløsninger ud til udvalgte målgrupper via sociale medier for at høre deres mening - til gavn for begge parter.

For brugerne vil gerne involveres, høres, hjælpe til og bruges.

På kurset lærer du at bruge crowdsourcing strategisk og konkret. Vi går gennem alle faser i processen, og du får en konkret og gennemarbejdet plan for et crowdsourcing-forløb med hjem efter kurset.

Du lærer at:

  • bruge crowdsourcing som metode til at inddrage brugerne i din historie eller dit projekt.
     
  • udvikle en strategi for crowdsourcing: Hvad ønsker du at opnå, og hvad kræver det ressourcemæssigt af dig og dit medie eller organisation?
     
  • forstå, hvordan du aktiverer jeres målgrupper.
     
  • opsøge og optræde i communities, for eksempel lukkede Facebook-grupper.
     
  • udvikle ambassadør-modeller; at finde de folk, som kan gå forrest i forlængelse af crowdsourcing-initiativer.
     
  • anvende sociale medier i forbindelse med crowdsourcing.
     
  • involvere betydningsfulde influencers.
     
  • udvikle konkrete handlingsplaner for dine crowdsourcing-projekter.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder i et mediehus, en organisation eller anden kommunikerende virksomhed.

Du er:

  • Journalist, der vil udvikle relevante og nærværende journalistiske projekter.
     
  • Kommunikatør, der vil skabe højt engagement i kampagner og strategiske fremstød.
     
  • SoMe-ansvarlig, der ønsker en høj grad af engagement og reach på dine opslag.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen foregår på engelsk, og veksler mellem oplæg, praktiske øvelser og diskussion. Det hele foregår i et roligt tempo, så alle kan følge med, også selv om du ikke har arbejdet med crowdsourcing før.

Medbring bærbar computer. Husk oplader og eventuelt en forlængerledning.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

 

På kurset møder du

Terry Parris jr.

Engagement Editor på ProPublica og leder af deres crowdsourcing-projekter. Tidligere chef for digital production and engagement på WDET. Underviser i Social Journalism på CUNY Graduate School of Journalism.
Profil

Peter From

Journalist, tidligere fagmedarbejder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Konsulent og underviser i læsemønstre og praktisk mediebrug. Forfatter til en række rapporter om hvordan vi modtager og anvender journalistik og information.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram