Building New Revenue Streams

Tag med til The Poynter Institute i Florida og hør hvordan amerikanske mediehuse udvikler nye digitale produkter og skaber indtægtsstrømme, som supplerer traditionelle abonnements- og annonceindtægter.

Amerikanske medier under voldsom forandring
Traditionelt er journalistikken blevet finansieret via to indtægtskilder, abonnementer og annoncesalg. I den digitale medieøkonomi ser det helt anderledes ud.

Mediehusenes indtægter vil komme fra mange flere forskellige kilder.

Den transformation er endnu ikke for alvor sket i Skandinavien, men i USA har den digitale udvikling været langt mere brutal, og mange amerikanske mediehuse er godt i gang med at udvikle nye digitale produkter og nye indtægtsstrømme.

Produktudvikling og nye indtægtsstrømme
Med dette kursus giver vi dig et overblik over en række af de mest spændende udviklingprojekter og deres foreløbige resultater, og vi går i dybden med, hvordan de mest succesrige mediehuse udvikler nye digitale produkter, der supplerer de mere klassiske journalistiske udgivelser.

Washington Post går i spidsen
Til denne spændende rejse har vi sikret os de mest kvalificerede guider:

Megan Chan er Director of Digital på Washington Post og altså en af de medansvarlige for  den kolossale udvikling Washington Post har været inde i de seneste år, efter at Amazons stifter Jeff Bezos overtog mediehuset i 2013. Washington Post er sammen med New York Times et af de store journalistiske ikoner i USA. Men det betyder ikke, at man ikke også kan gå forrest i den digitale udvikling!

Rick Edmonds er business analyst på The Poynter Institute og en af USA´s ledende analytikere og kommentatorer, når det gælder mediebranchens udvikling.  Rick Edmonds har et kolossalt overblik over, hvilke veje den digitale transformation tager i disse år, og han vil sikre at du i løbet af ugen får præsenteret de mest aktuelle og interessante cases, og at vi sammen uddrager de mest relevante erfaringer af dem.

Kurset giver dig svar på:

  • Hvordan er erfaringerne med de forskellige paywall-løsninger? Hvilke modeller lykkes bedst?
     
  • Hvilke former for premium services har mediehusene succes med?
     
  • Kan det lykkes at tiltrække nye målgrupper til journalistikken med nye former for produkter?
     
  • Vil andre former for finansiering slå an – eksempelvis crowdsourcing?
     
  • Events og native advertising som indtægtskilder: Hvordan gør man det bedst?
     
  • Hvad kan vi lære af de amerikanske mediehuses produkt- og forretningsudvikling? 

Hvem bør deltage i kurset?
Redaktionelle chefer, forretningsudviklere og medarbejdere som er involveret i produkt- og forretningsudvikling i mediehusene.  

Hvordan foregår undervisningen?
Kurset foregår som alle Poynter-kurser i The Poynter Institutes dejlige bygning i St Petersburg, Florida, og vil inkludere mange af de medie-eksperter, der findes i huset.

Desuden trækker vi på dette kursus på det imponerende netværk, Poynter har i den amerikanske mediebranche, så du vil desuden møde digitale chefer fra både traditionelle mediehuse og fra de mange nye rent digitale spillere på det amerikanske mediemarked.

Undervisningen vil forme sig som erfaringsbaserede oplæg og diskussioner og opgaver, der går i  dybden med metoderne.

Prisen omfatter
Flyrejse, overnatning og morgenmad er inkluderet i prisen.

 

På kurset møder du

Rick Edmonds

Business analyst på The Poynter Institute og en af USA´s ledende analytikere og kommentatorer, når det gælder mediebranchens udvikling. Mangeårig medforfatter til årsrapporten State of the News Media.
Profil

Megan Chan

Director of Digital på Washington Post og en af de medansvarlige for den kolossale udvikling Washington Post har været inde i de seneste år, efter at Amazons stifter Jeff Bezos overtog mediehuset i 2013.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Når man studerer film og tv, ved man at selv den korteste lille video tager lang tid at lave. Der er tit langt imellem sejrene, og det er bl.a. derfor jeg også er meget glad for at tage billeder. Det er så dejligt enkelt at gå til og mindst lige så tilfredsstillende. Jeg finder et godt billede frem til imorgen. #dmjx #dmjxminuge @antonbestle
  • #DMJX #dmjxmpl #København
  • Simon mente, at der manglede julehygge under vores projektskrivning. Nu har vi et fyrfadslys #julehygge #dmjx #aarhus #aarhus
  • Klokken har passeret 10 - og vi må til det #verdensbedstearbejdsplads #dmjx
  • There is no catharsis: I leave with just a small hope to made a first step...The first step towards a reconnection with my father - but at least a better understatement of myself.
@69thidentity @dmjxphoto #dmjx #dmjxphoto #kaliningrad #russia #portrait #indarkness #motionblur #faded #darklabyrinth #theunknown #father #againstthelight #dmjxIGtakeover #visualprojectphoto2 #neveronassignment
  • Vi kan næsten ikke få nok Union ⭐️🇪🇺 #flagfashion #DMJX #BruxellesBøller
  • Jeg kom simpelthen til at smutte en tur forbi en eller anden #årsfest for @dmjx i lørdags. Heldigvis var der masser af balloner 🎈✌🏻️#dmjx #mplslårihjel #mintcombover
  • 1+1=3 ✨ #dmjx #idea #connections #simpsons